Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 168190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #720 dnia: Czerwiec 06, 2020, 13:45:06 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Kto Ci robi konserwację?

https://www.facebook.com/Noxudol/?epa=SEARCH_BOX

Ten człowiek. Tanio nie będzie, tym bardziej, że trzeba drzeć to co jest teraz. Ale to chyba jedyny, albo jeden z niewielu ludzi z którymi się dogadam w tej kwestii :)
Znam Jurka dobrze,jeden z niewielu który do konserwacji ściąga zawias. Swoje kasuje ale robota profi zawsze wygląda no i długie terminy o czymś też świadczą  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #721 dnia: Czerwiec 06, 2020, 15:09:31 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Lutownica Ci nie wystarczy? 
Po konsultacji cenowej w/w przedsięwzięcia stwierdziłem, że kupuję najtańszy amatorski zestaw do spawania plastików i w wolnej chwili lepię ten szajs. Na chwilę obecną poszedł w ruch cienki drucik i stara "grzałka" trochę upierdliwa robota, ale zapowiada się obiecująco.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #722 dnia: Czerwiec 07, 2020, 09:47:00 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Podpowie ktoś jak założyć sprężynę na bęben pas?
Wywaliło mi i niestety mam problem bo nie umiem jej nawinąć:(

W przypadku pasów Moravana nawinięcie było nieintuicyjne na początku - sprężyna "luzem" miała wygięcia w dwie różne strony, większość długości sprężyny była wygięta w jedną stronę, mniejsza część w drugą - tą dłuższą część trzeba było nawijać odwrotnie, niż wskazywał na to kształt sprężyny. Na szczęście sama sprężyna jest ładnie wykończona i nie ma problemu z tym, że wcina się w skórę, dzięki czemu można to było robić bez rękawiczek (a im więcej było nawinięte tym ciężej było to utrzymać w palcach). Odezwij się na PW jak chcesz to Ci podrzucę zdjęcie tego jak to wyglądało u mnie, powinienem jeszcze te fotki gdzieś mieć. Nie wiem jakiej firmy masz pasy, ale może sama sprężyna będzie podobna jak w moim przypadku...

Podobno nie zwijające się pasy są poprostu sztywne od brudu. Koleha kiedyś umył je bez demontażu i zaczęły się ładnie zwijać.

Pasy Moravana w Trucku wymagały w moim przypadku nawinięcia sprężyny od nowa, bo widocznie sama sprężyna straciła już część swojej pierwotnej siły. Po samym praniu pasy zwijały się lepiej, ale wciąż bez rewelacji.
Samo naciąganie sprężyny jest stosunkowo proste i nie wymaga rozbiórki mechanizmu (wystarczy wyciągnąć sam pas), trzeba to tylko zrobić z głową i niestety ustalić to wstępne naprężenie metodą prób i błędów na jednej stronie - plus jest taki, że drugą potem można zrobić na podstawie tej pierwszej. :) Mile widziana druga para rąk do włożenia pasa i bolca blokującego po naciągnięciu sprężyny.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #723 dnia: Czerwiec 07, 2020, 10:31:41 am »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Jak to było z pasami bezpieczeństwa w Polonezie. U mnie w Plusie z przodu mam wersję z zapięciem na "wysięgnikach". Kiedyś mi się nie podobały, ale w sumie jest to wygodne ;) Widziałem też sporo Polonezów z zapinkami umieszczonymi nisko, powiedzmy tak jak w zachodnich autach. Różnicą był tylko sposób montażu, czy to były pasy innego producenta ?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #724 dnia: Czerwiec 07, 2020, 11:06:57 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Widziałem też sporo Polonezów z zapinkami umieszczonymi nisko, powiedzmy tak jak w zachodnich autach. Różnicą był tylko sposób montażu, czy to były pasy innego producenta ?

Było wielu producentów/wiele modeli pasów. Wystarczy zajrzeć na allegro wpisując sobie "pasy polonez" czy cokolwiek w ten deseń i zobaczysz, że nawet w jednym roczniku Poloneza potrafiły się zdarzać różne rodzaje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #725 dnia: Czerwiec 07, 2020, 11:18:46 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pasy to najlepiej kupić nowe niż coś rzezbic w 20 czy 30 letnich.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #726 dnia: Czerwiec 07, 2020, 11:32:03 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
W przypadku FSO to już chyba tak nie bardzo.To nie skoda że jedziesz do ASO i masz do wyboru i koloru  <lol2>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #727 dnia: Czerwiec 07, 2020, 11:39:52 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Przecież pasy można kupić bez problemu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #728 dnia: Czerwiec 07, 2020, 12:46:42 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Przecież pasy można kupić bez problemu.


Nie sztuką jest kupić pasy od Caro czy caro Plusa.
Sztuką jest uruchomić takie jakie są na samochodzie od nowości bo są nietypowe i fajne..........
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #729 dnia: Czerwiec 07, 2020, 12:48:16 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jak to było z pasami bezpieczeństwa w Polonezie. U mnie w Plusie z przodu mam wersję z zapięciem na "wysięgnikach". Kiedyś mi się nie podobały, ale w sumie jest to wygodne ;) Widziałem też sporo Polonezów z zapinkami umieszczonymi nisko, powiedzmy tak jak w zachodnich autach. Różnicą był tylko sposób montażu, czy to były pasy innego producenta ?

Np w Moim Plusie marzec 1998r są pasy Sabelt z przodu i z tyłu.
Później spotkałem się z podobnymi do takich jak w Lanosie lub nawet z Caro z 1996 roku.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #730 dnia: Czerwiec 07, 2020, 13:44:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Moje Caro + 1998 ma sabelty tylko z tyłu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #731 dnia: Czerwiec 07, 2020, 20:54:17 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
U mnie też mruku sa Sabelty z przodu i z tyłu. Produkcja również początek roku 1998. Mam jeszcze nowe Moravany, ale bardziej podoba mi się wykonanie Sabeltów.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #732 dnia: Czerwiec 07, 2020, 21:01:40 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jakby ktoś chciał kupić nowe to np.:
http://www.prodex.pl

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #733 dnia: Czerwiec 08, 2020, 21:58:20 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kupiłem dziś spawarkę i spoiwa do plastiku, po czym 80% orciari "pospawałem" za pomocą starej lutownicy grzałkowej... <idiota> No nic zginąć nie zginie, jeść nie woła, a w razie "W" zawsze będzie pod ręką.
Co zaś do samego ori, najtrudniej było z przednią lewą dokładką progu, ponieważ już kiedyś była naprawiana za pomocą czegoś w stylu poksi-polu, słowem nie wyszło to komuś najlepiej i całą jej naprawę trzeba będzie powtórzyć od początku. Na razie z tym co ma wlecieć do Atu jestem na etapie dorabiania mocowań do zderzaka i "zaspawania" korka po wlewie LPG w tylnym zderzaku. Później już z górki szpachlowanie, malowanie, wymiana haka i montaż do samochodu  <rotfl2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #734 dnia: Czerwiec 08, 2020, 23:09:16 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
jestem na etapie dorabiania mocowań do zderzaka
Te "mocowania" w oryginale, to porażka. Takie malutkie plastikowe "kołeczki" ścięte pod kątem od strony zderzaka i wkręcone w to malutkie wkręty, które po latach tak korodują, że odkręcenie ich jest już niemożliwe. Osobiście bym wolał sposób mocowania jak w dokładkach drzwiowych, czyli zalane w plastiku metalowe śruby. One też korodowały, ale zawsze można próbować je popsikać odrdzewiaczem i jest szansa odkręcenia, bo jest za co "złapać" (nakrętka). To jest właśnie to, że w fabryce takie rzeczy były skręcane na sucho, nikt tam tego niczym nie smarował i jeśli nikt potem tego nie zapsikał czymś tłustym, to rdza postępowała, co skutkowało późniejszymi problemami z demontażem. Niejednokrotnie na szrocie trzeba było dosłownie wyrywać dokładki z drzwi. Mam orciari, które udało się praktycznie w 100% odkręcić z auta, bo właśnie było to wszystko czymś zalane i nie zardzewiało zbytnio. Gomlsky, zrób sobie te mocowania trochę większej średnicy, żeby dać większe wkręty, to zawsze to jakaś szansa na odkręcenie, albo zrób jak piszę, zalej tam śruby i będziesz skręcał nakrętkami od wewnętrznej strony zderzaka, czyli praktycznie tak samo, jak wkrętami. Dobrze by było dorwać jakieś mosiężne, lub miedziane śruby i takie same nakrętki, to by nie skorodowało.
Ha, wszystko widzę jest dostępne.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=TqjeXtqzNc6VgQbSuIaQCA&q=%C5%9Bruby+i+nakr%C4%99tki+mosi%C4%99%C5%BCne+m6&oq=%C5%9Bruby+i+nakr%C4%99tki+mosi%C4%99%C5%BCne+m6&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIFCAAQzQIyBQgAEM0CMgUIABDNAjIFCAAQzQI6BAgAEEc6BAgAEA06BAghEApQ22tYoYABYOeIAWgAcAJ4AIAB7wGIAbwPkgEFMC43LjSYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjakrbdj_PpAhXOSsAKHVKcAYIQ4dUDCAs&uact=5

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #735 dnia: Czerwiec 09, 2020, 07:37:07 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Myślałem nad wtopieniem w miejsce kołków, odpowiednio wyprofilowanych kawałów plastiku grubości ~8-10 mm i przykręceniu tego na wkręty samowiercące z łebkiem na kluczyk 8. Wtedy, chyba, dałoby się uniknąć problemu z odkręceniem dokładek w przyszłości.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #736 dnia: Czerwiec 12, 2020, 14:35:02 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Wymieniłem olej w Polonezie :) poza tym dokręcam kolejne kilometry ciesząc się z ładnej pogody, wczoraj byłem pod Łodzią oglądać 125p na sprzedaż bo kolega chciał kupić. Coraz bardziej irytuje mnie wycie tylnego mostu. Trzeba zacząć rozglądać się za fachowcem...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #737 dnia: Czerwiec 12, 2020, 16:26:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co za 125p ,jaka cena, jaki stan ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #738 dnia: Czerwiec 12, 2020, 21:49:46 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Atu w końcu uzbrojone w zubożony "Mpakiet" <lol> Jakby nie ta rdza na dołach drzwi to wyglądałoby w zasadzie idealnie.
Zamontowałem "nowy" hak i chwilowo wyleciał gaz, konieczny był demontaż zbiornika do zdjęcia zderzaka, poza tym chciałem zmienić ulokowanie butli. Niestety obecna jest zbyt duża, żeby zmieścić się za siedzeniami, więc jeszcze kilka lat będę się z nią musiał pomęczyć. Demontując dotychczasowy hak potwierdziły się moje przypuszczenia co do tego, że Atu kiedyś dostało niezłego strzała w tył, czego efektem jest znacznie większa niż normalnie szpara między zderzakiem a tylnymi lampami. No i to co z kanału wyglądało na lekkie wykwity korozji na dołach błotników okazało się dziurami... Na "tymczasem" zabezpieczyłem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2020, 22:29:45 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #739 dnia: Czerwiec 13, 2020, 22:01:54 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
https://s1.imagebanana.com/file/200613/s6jCXjnX.jpg
8 lat człowiek czekał i się doczekał.