Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----  (Przeczytany 148886 razy)

0 użytkowników i 56 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #640 dnia: Maj 20, 2021, 07:41:02 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 402
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
przyuczyles sterownik do drugiego czujnika?
Nie, wykręciłem stary i wkręciłem ten drugi. Wszystko działało bez problemu (jazda testowa po wymianie, potem jeszcze coś w międzyczasie, no i wczoraj aż do wieczora, kiedy problem wrócił).
Nawet nie wiedziałem, że to się jakoś kalibruje - możesz opisać tę procedurę / podlinkować opis?

Może to nie wina czujnkka tylko wiazki lub samej wtyczki?
Będę dzisiaj sprawdzał, czy nie widać jakiś uszkodzeń, jak również multimetrem spróbuję przetestować to połączenie.

Generalnie auto zapala bez problemu, podczas rozgrzewania silnika obroty jałowe lekko podniesione i potem jak osiąga temp. pracy to ustawiają się na 1500 rpm. Wówczas nie pozostaje nic innego niż odpięcie wtyczki od czujnika.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #641 dnia: Maj 20, 2021, 10:41:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13892
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawnosc czujnika temp. najlepiej sprawdzic na komputerze, bo wtedy widzimy, jaka ECU widzi temp.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #642 dnia: Maj 20, 2021, 15:00:11 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 402
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
sprawnosc czujnika temp. najlepiej sprawdzic na komputerze, bo wtedy widzimy, jaka ECU widzi temp.
KGB, czyli to rozwiązanie? http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=16838.msg444853#msg444853
Czy jeszcze jakiś inny wariant?

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #643 dnia: Maj 20, 2021, 16:44:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja mam taki komputer do FSO, ktory obsluguje Abimexa, Boscha i Multeca (GSI)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #644 dnia: Maj 20, 2021, 17:13:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13892
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawnosc czujnika temp. najlepiej sprawdzic na komputerze, bo wtedy widzimy, jaka ECU widzi temp.
KGB, czyli to rozwiązanie? http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=16838.msg444853#msg444853
Czy jeszcze jakiś inny wariant?
tak, mozesz zrobic kabel i polaczyc sie laptokiem, ale potrzebny jest jeszcze natywny COM w tym kompie i program trzeba odpalic w DOSie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #645 dnia: Maj 20, 2021, 19:22:50 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3042
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odpaliłem swoje "cacko". Po nagrzaniu, oczywiście zaświecił się "check", no i ponownie dwa błędy mi wymigało - 35 oraz 44. Ten pierwszy udało mi się wyeliminować (ciekawe, na jak długo). Drugiego natomiast nie mogę się pozbyć. Wymiana sondy praktycznie nic nie dała; i trudno mi oprzeć się wrażeniu, iż wcale nie była konieczna - ale sprawa na razie w toku. ;)

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #646 dnia: Maj 21, 2021, 01:15:30 am »

Offline szps2811

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI

Musze poszukać charakterystyki tego czujnika, bo najwyżej prowizorycznie wsadzę we wtyczkę opornik :)


0 stopni - 5896 omów
10 stopni - 3792 omy
20 stopni - 2500 omów
50 stopni - 833,9
70 stopni - 435,7
90 stopni - 243,2
100 stopni - 186,6
110 stopni - 144,2
130 stopni - 89,3

Charakterystyka znaleziona kiedyś na forum

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #647 dnia: Maj 21, 2021, 15:16:11 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 402
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
tak, mozesz zrobic kabel i polaczyc sie laptokiem, ale potrzebny jest jeszcze natywny COM w tym kompie i program trzeba odpalic w DOSie
Tak się składa, że takie cudo z czasów minionych posiadam. COM i 3,5", więc do tego zadania idealny (w razie czego jeszcze mam stacjonarkę P166, ale na szczęście laptop obsłużył to jak trzeba).

szps2811, dziękuję! Wartości z grubsza pokrywają się z moimi pomiarami.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #648 dnia: Maj 23, 2021, 17:19:44 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1738
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Wczoraj u kolegi w 125p wyjęliśmy i rozebraliśmy silnik (1.6 GSI) do przeglądu - brak mocy i konsumpcja oleju 1l/100 km. Pomiar kompresji: 12, 0, 12, 10. Już po zdjęciu pokrywy zaworów ujrzeliśmy laskę popychacza zaworu ssącego drugiego cylindra nie na swoim miejscu. Dalsza rozbiórka wykazała wyłamaną półkę na tłoku drugiego cylindra i kończący się wałek rozrządu. Co ciekawe, kolega zakładał jakieś 5000 km temu głowicę z GSI i mam jakieś dziwne przeczucie, że to zabiło ten wałek. Prawdopodobnie wtedy też źle skręcił klawiaturę nie wkładając laski popychacza w gniazdo konika. I że skubaniec tak przejeździł jeszcze 5k km...
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #649 dnia: Maj 24, 2021, 11:38:38 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Też ostatnio zrobiłem pomiar kompresji, wyszło 16, 0, 16, 16. Dopuszczalny poziom miodu został przekroczony :]



Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #650 dnia: Maj 24, 2021, 16:33:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3122
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
 Widzę, ze ostatnio masz szczęście do k serii  <lol>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #651 dnia: Maj 24, 2021, 17:28:01 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To to jest kolejna awaria po tej, która była nie tak dawno temu? Jak tak, to niesamowity pech. A było zostać przy 1,4. Ja, jako można powiedzieć, miłośnik roverów, po drugiej tak poważnej awarii, wywaliłbym ten silnik w pizdu. Ileż to można tracić życia i pieniędzy na to?

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #652 dnia: Maj 24, 2021, 17:38:29 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3042
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Porażka, panowie, porażka.  <rotfl2>
Trupa odpaliłem dziś po wcześniejszym zresetowaniu kompa, żeby nie krzyczał, że pamięta o słabym sygnale sondy lambda. Check mimo to zaświecił się po osiągnięciu pewnej temperatury, ale zostawiłem odpalony, żeby popierdział dłużej, nagrzał się na max, zapuścił wentylator - czyli w uproszczeniu coś bardziej zbliżonego do warunków termicznych w czasie jazdy. No i niestety, 35 wymigało mi tak samo jak 44, więc gdyby reasumować bez używania brzydkich słów, można napisać "kupa dały te moje manewry".  <lol2>
Zatankowałem ostatnio corollę verso do pełna i zaczęło mi benzyną kopać wokół auta. Dzisiaj patrzę od spodu - a tu zbiornik od góry się poci. Dodatkowo, dziurę w podwoziu znalazłem wygniłą obok mocowania jednej z osłon rury wydechowej, co mnie zszokowało totalnie <lol>, tym bardziej że samochód w tym miesiącu badanie przeszedł.
Jeszcze trochę i nie będę miał czym jeździć.  <lol2>
Dobrze, że choć rower udało mi się skutecznie naprawić, chociaż z moim szczęściem...  <rotfl2>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #653 dnia: Maj 24, 2021, 18:07:03 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1185
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No i ja się pochwalę dzisiejszą walką z moim gsi, stracił moc, otóż po wyjęciu wałka rozrządu okazało się, że ostatnia krzywka jest na okrągło zjechana, a wszystko było nowe, czyli popychacze hydro, wałek rozrządu, po przejechaniu około 30 tyś, tak się zrobiło, jutro pakuję drugi silnik. Bo w tym obecnym, wałek rozrządu nie chciał wejść, pomiary wykazały, że ostatnia panewka, od skrzyni biegów, jest ciut za ciasna, 0,18 mm, i nowy wałek nie chciał wejść.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #654 dnia: Maj 24, 2021, 19:31:19 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4743
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tą panewkę z tego co pamiętam szlifierz dopasowuje do wałka, więc powinna być za ciasna.

Jaki wałek zastosowałeś po remoncie, szklanki? Na jakim oleju jeździłeś?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #655 dnia: Maj 24, 2021, 19:54:33 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Widzę, ze ostatnio masz szczęście do k serii  <lol>
To to jest kolejna awaria po tej, która była nie tak dawno temu? Jak tak, to niesamowity pech.
A no tak, dokładnie to 2530KM i niecałe 4 miesiące od poskładania silnika. Ale tym razem to awaria na własne życzenie, moc była w przedziale 160-170KM na zwykłych tłokach od 1.8, nie bez powodu VVC 160 i Turbo mają je mocniejsze. Jednie żałuję że mogłem wymienić te tłoki w zimie jak miałem silnik rozłożony :/ No ale nic, części już się kompletują, tym razem bez oszczędzania.


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #656 dnia: Maj 24, 2021, 20:20:26 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1185
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
I tak olej Lotos  5w40, wałek chyba fabryczny, bo tak sprzedający pisał, a szklanki z jakiegoś auta, tylko zabezpieczenie trzeba było zmienić. Może jak się zmieni sprężyny zaworowe, może się ulży i szklankom i wałkowi.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #657 dnia: Maj 24, 2021, 20:51:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13892
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na zwykłych tłokach od 1.8
a co te tloki takie slabe, ze sie rozpadaja ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #658 dnia: Maj 24, 2021, 21:45:50 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
na zwykłych tłokach od 1.8
a co te tloki takie slabe, ze sie rozpadaja ?
Cienkie półki pierścieni, angole którzy dłubią te silniki ostrzegają że górna granica dla standardowych tłoków z 1.6, 1.8 i VVC 145 to 160KM i 7200rpm. Tłoki od 160 mają mocniejsze półki i dają radę do około 190-200KM i 7800rpm.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #659 dnia: Maj 25, 2021, 02:29:33 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4743
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Chyba jedynie można spróbować zmienić sprężyny na te z wersji bez hydro, bo to jakiś dramat, żeby po 30kkm wymieniać wałek...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...