Autor Wątek: 1.6 CE remont  (Przeczytany 9035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 08, 2021, 21:25:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Miałem identyczny objaw po zagrzaniu silnika w 1.6CE hydro przerobionym na gaźnik. Wałek i panewki powiedziały żegnam. Skończyło się na wymianie silnika.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 08, 2021, 21:31:11 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Kupiłem zestaw sworznie z tlokami i pierscieniami. To ce jest bez hydro po 500 km od remontu wałek nowy

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 08, 2021, 22:21:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2081
Mój po 10 tyś km po remoncie też tak robi. Nawet nie zamierzam patrzeć co mu jest. W latach 2000-2010 zrobiłem z 15 silników bez narzędzi i w spartańskich warunkach i wszystko jeździło super po 100 tyś km . Teraz robię aptekę, ważę korby, mierzę wszystko co się da na sposoby jakie tylko istnieją i przez te skundlone części są non stop problemy.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 09, 2021, 06:48:57 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Tyle mi sworzni nowe oszlifowane

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 09, 2021, 09:29:44 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Tyle mi sworzni nowe oszlifowane
Tulejki nowe doszlifowane do sworzni

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 09, 2021, 17:15:48 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Olej zmieniony z lotos 10w40 na Castro i gtx 10w40 i bez zmisb

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 10, 2021, 16:11:22 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Jeździć, obserwować!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 24, 2021, 22:39:02 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 24, 2021, 22:46:46 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 643
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Wyglądają ok,  widać że warstwa ochronna lekko się wytarła/wypolerowała, ale to normalne.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 01, 2021, 17:29:26 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie. Panewki profilaktycznie zmienilem, hałas pozostał.
I teraz tak- ustawiam 1 tłok w gmp  to znak na kole pasowym( dorabiany(koło pasowe bosch z ucietym wiencem) wg którego był zapłon ustawiany) pokazuje wyprzedzanie zapłonu 4-5 stopni. Czyli jest źle naciety. Przejechałem się aż do momentu tych stukow ( 20 km) i odlaczylem regulator podcisnieniowy , brak stukow . Auto ładnie bez problemów się rozpędza bez szarpania ale i bez stukow. Co to oznacza? Czy regulator podcisnieniowy gdy się nagrzewa w komorze zaczyna wariowac czy zapłon jest tak chusteczkowo ustawiony? Dzis dla potwierdzenia zrobilem trase 20 km taka ze co chwila musialem się zatrzymywać( dzieje ten występował przy ruszania i na 2 biegu) itp z odlaczonym regulatorem podciśnienia i efektów dźwiękowych brak. Czy to było stukowe?  Co dalej? Zmieniać cały aparat czy regulator

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 01, 2021, 19:32:34 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4669
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Może aparat podciśnieniowy uszkodził się ze starości, przez co za mocno przyśpiesza zapłon. Lub może masz zamontowany niewłaściwy aparat (4497 zamiast 4498?)
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2021, 19:34:18 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 01, 2021, 20:07:48 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Aparat jest 4498, nowe sprezynki A podcisnieniowy z wybitnym 8 więc od 1.6. A ten dźwięk pojawia się po jakimś.czasie od osiągnięcia 90 stopni temp. Ale.jak odlacze podcisnieniowy jest ok
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2021, 20:13:12 pm wysłana przez lampart125p »

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 01, 2021, 22:38:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to raczej stukowe bedzie,
zalej noPb98 ... albo taniej wyjdzie wymienic aparat ;p
ewentualnie instalacja LPG uzdrowi ten silnik

P.S. jakie masz wkrecone swiece zaplonowe ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 02, 2021, 01:01:30 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4669
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Niech najpierw sprawdzi na lampie, jak mocno zmienia się kąt zapłonu po dodaniu gazu (tutaj by nabardziej była pomocna lampa FOS SUS-9), albo podmieni regulator podciśnieniowy z drugiego aparatu.

Kiedyś rozmawiając z WRB wspominał mi, że ta śruba z przodu podciśnieniowego aparatu jest podobno od regulacji czułości membrany - nie wiem, czy dobrze zapamiętałem. Być może mimo, że nowy, regulator podciśnieniowy jest skopany/zestarzał się i wyprzedza zapłon zbyt mocno przy dużym podciśnieniu. Skoro odłączając regulator podciśnieniowy jest okej...

Skoro masz przesunięte znaki na kole, to rozumiem, że statyczny kąt ustawiłeś na 5 stopni? Dla silnika 1600 kąt to 10 stopni plus błąd na kole pasowym = 15.

Charakterystyki regulatorów:

« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2021, 14:35:25 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 02, 2021, 12:06:03 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Świece standardowe fe65p czy jakoś tak. Aparat kupiłem uzywke i go rozkrecalem czyscilem i dałem sprezynki nowe. Podcisnieniowego nie ruszyłem. Podmienie podcisnieniowy ale muszę kupić drugi bo do 1.6 nie mam drugiego.
Zapłon narazie na słuch ustawiłem bo moja lampa jest u kolegi w garażu który jest covidowy

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 02, 2021, 12:43:36 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4669
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Taka "regulacja" jest bez sensu. Na słuch najczęściej się ustawia zbyt mocne wyprzedzenie zapłonu, patrząc po tym, jak często ustawiali zapłon znajomi, i jak weryfikowaliśmy ustawienie z lampą. Może tu leży problem :) Lampa w rękę, odłączyć podciśnieniowy podczas regulacji i do dzieła.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2021, 12:45:38 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 02, 2021, 14:08:49 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
https://zapodaj.net/31c83f5dc242c.jpg.html. jeśli znak jest przesunięty to ustawić jak na rysunku ?

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 02, 2021, 14:38:00 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4669
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Najlepiej, to weź po prostu biały korektor, i zrób w miarę precyzyjnie nowy znak na kole pasowym obok fabrycznego, który się faktycznie pokrywa ze znakami przy GMP tłoka, i ustaw normalnie na 10 stopni.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2021, 14:41:33 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 02, 2021, 16:32:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Aparat kupiłem uzywke i go rozkrecalem czyscilem i dałem sprezynki nowe.
sprezynki sa dwie rozne, jedna sztywniejsza (grubszy drut), wiec maja spory wplyw na charakterystyke odsrodkowego,
chociaz jezdzilem 1.5 bez jednej czy nawet dwoch sprezynek i stukowe mialem bardzo pozno, ale wal "strzelal" przy 110km/h i to byla maks predkosc DFa ,na III, IV i V taka sama

Zapłon narazie na słuch ustawiłem
dosc fajnie ustawia sie na vakuometr, wolne obroty najwyzsze i jednoczesnie najnizsze cis. w kolektorze sie wytwarza - gdy tak ustawialem nie bylo problemu ze stukowym na sprawnym aparacie,

jeszcze dopytam, czy sprawdzales cis. sprezania ? nie ciachnales glowicy o ~1mm przy remoncie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 02, 2021, 17:12:38 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Głowica tylko zabielona była(0.1mm). Koło.pasowe jest z boscha z obcietym wiencem i znak zrobiony przez osobę która mi sprzedawała dlatego jest nie dokładny.