Autor Wątek: 1.6 CE remont  (Przeczytany 12147 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

1.6 CE remont
« dnia: Marzec 28, 2021, 10:11:17 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
witam panowie.
tydzień temu kupiłem silnik 1.6 CE  po abimexowy bez hydro, widać ze dziewiczy tzn nikt po za fabryką do niego nie zaglądał. okazało się ze jest w kiepskim stanie tzn panewki , pełno nagaru itp.

Silnik rozebrałem wał poszedł do szlifu a głowica do kompleksowej roboty.
szklanki - na osiem szklanej jedna jest wypukła reszta płaska.

moje pytanie brzmi co dalej z blokiem z tłokami ?
na stare tłoki założyć nowe pierścienie (stare pierścienie stan kiepski)?

czy dać do szlifierni na zwymiarowanie bloku <<< no właśnie jeśli by zwymiarowali blok i było by coś do dokupienia np tłoki czy nowy wałek to czy i ile szlifiernia bierze za samo zwymiarowanie? Pytanie z tąd ze będę robił ten remont powoli ze względu na kasę wiadomo. robota ewentualna bloku była by dopiero w maju ale chciałbym widzieć na czym stoję z tym silnikiem. Silnik niby 140 tyś km nagaru dużo.
tuleje są gładkie nie porysowane i raczej progu nie czuć u góry

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2021, 12:07:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Albo wał i bok oddajesz do zakładu na pomiary albo kupujesz/pożyczasz sprzęt pomiarowy (mikrometry, średnicówki) i mierzysz sam.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2021, 12:49:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak dużo nagaru, to pewnie jeździł na jakimś syfie. Jeśli nie zmierzyłeś w nim kompresji przed rozbiórką, profilaktycznie oddałbym do szlifierza na pomiary. I tak warto splanować blok, żeby miał na pewno idealną płaszczyznę, więc możesz oddać do planowania + oceny.

Silnik 1.6 kumpla, który robi do borewicza miał niby ładne gładzie i brak progu, a na szlifierni wyszło, że trzeba robić aż 3 szlif (w końcu zrobiliśmy 4, bo tylko na ten szlif są dostępne tłoki złoteckiego).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2021, 13:07:58 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Jak dużo nagaru, to pewnie jeździł na jakimś syfie. Jeśli nie zmierzyłeś w nim kompresji przed rozbiórką, profilaktycznie oddałbym do szlifierza na pomiary. I tak warto splanować blok, żeby miał na pewno idealną płaszczyznę, więc możesz oddać do planowania + oceny.

Silnik 1.6 kumpla, który robi do borewicza miał niby ładne gładzie i brak progu, a na szlifierni wyszło, że trzeba robić aż 3 szlif (w końcu zrobiliśmy 4, bo tylko na ten szlif są dostępne tłoki złoteckiego).
Te tloki zloteckiego to na konkretnej stronie się kupuje ?

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2021, 14:00:34 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Pomiary to podstawa i punkt wyjścia, bez tego szkoda czasu i kasy na części...
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2021, 14:50:26 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na roda24 mieli zapas tłoków z pierścieniami :) Ale tylko 4 szlif. Za to na luz 0.04 z wkładką termiczną, więc całkiem sensowne.

Pomiary to podstawa i punkt wyjścia, bez tego szkoda czasu i kasy na części...

Dokładnie, składanie na pałę później się zawsze zemści, chyba, że jesteśmy w czepku urodzeni.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2021, 14:59:23 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Na roda24 mieli zapas tłoków z pierścieniami :) Ale tylko 4 szlif. Za to na luz 0.04 z wkładką termiczną, więc całkiem sensowne.

Pomiary to podstawa i punkt wyjścia, bez tego szkoda czasu i kasy na części...

Dokładnie, składanie na pałę później się zawsze zemści, chyba, że jesteśmy w czepku urodzeni.
Czyli jak zadzwoni że wał i głowica zrobione zawiozę blok na zwymiarowanie. A powiedzcie mi w obecnych czasach najpierw szukać tłokow na wymiar jaki może wyjść na szlifierni (O ile się go dostanie ) Czy niech szlifuje A potem szukać . A co z wwlkiem rozrzadu i jego panewkami?  Walwk tez dac do zwymiarowania ?

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2021, 15:15:21 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
A co z wwlkiem rozrzadu i jego panewkami?  Walwk tez dac do zwymiarowania ?
Jak szlifierz nie paprok to dajesz mu wałek z kompletem panewek - po wciśnięciu w blok powinien je obrobić i dopasować do wałka.

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2021, 15:17:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja bym spytał, jaki szlif wyjdzie minimum, a następnie poczekać, poszukać dostępnych tłoków (aktualnie chyba tylko 4 szlif od ręki, ale złotecki robi podobno nawet nadwymiary, których nie przewidziało FSO - 5, 6... pierścienie zawsze dorobią na zamówienie na konkretny szlif), i dopiero z kupionymi tłokami zlecić szlif pod dany nadwymiar. Tak jest najbezpieczniej.

Pamiętaj kwestii nadwymiaru tłoków nie zostawiać szlifierzowi, tylko poprosić o zrobienie takiego, jak jest wybity na tłokach, czyli: z wkładką termiczną luz 0,04, bez wkładki termicznej 0,06. Oczywiście im mniejszy luz tym lepiej, silnik będzie cichszy, trwalszy, spalał mniej oleju itd. W dzisiejszych czasach, przy współczesnych olejach syntetycznych, można się nawet pokusić o zrobienie mniejszego luzu, analogicznie jak w dwusuwach: przy tłoku z AK20 i jeździe na np. "malince orlenu", luz w wuesce 125 zmniejszono przy szlifach z fabrycznego 0,07 na 0,04-0,05. Przy tłokach z wkładką termiczną pewnie spokojnie luz 0,03 dałby radę, a przy tłokach bez wkładki 0,05.

Wałek rozrządu musisz pomierzyć i sprawdzić, jak wygląda w miejscach ułożyskowania, dajesz go razem z blokiem do oceny szlifierzowi, i do spasowania z panewkami.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2021, 15:19:32 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 28, 2021, 15:44:24 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ja bym spytał, jaki szlif wyjdzie minimum, a następnie poczekać, poszukać dostępnych tłoków (aktualnie chyba tylko 4 szlif od ręki, ale złotecki robi podobno nawet nadwymiary, których nie przewidziało FSO - 5, 6... pierścienie zawsze dorobią na zamówienie na konkretny szlif), i dopiero z kupionymi tłokami zlecić szlif pod dany nadwymiar. Tak jest najbezpieczniej.

Pamiętaj kwestii nadwymiaru tłoków nie zostawiać szlifierzowi, tylko poprosić o zrobienie takiego, jak jest wybity na tłokach, czyli: z wkładką termiczną luz 0,04, bez wkładki termicznej 0,06. Oczywiście im mniejszy luz tym lepiej, silnik będzie cichszy, trwalszy, spalał mniej oleju itd. W dzisiejszych czasach, przy współczesnych olejach syntetycznych, można się nawet pokusić o zrobienie mniejszego luzu, analogicznie jak w dwusuwach: przy tłoku z AK20 i jeździe na np. "malince orlenu", luz w wuesce 125 zmniejszono przy szlifach z fabrycznego 0,07 na 0,04-0,05. Przy tłokach z wkładką termiczną pewnie spokojnie luz 0,03 dałby radę, a przy tłokach bez wkładki 0,05.

Wałek rozrządu musisz pomierzyć i sprawdzić, jak wygląda w miejscach ułożyskowania, dajesz go razem z blokiem do oceny szlifierzowi, i do spasowania z panewkami.
Czyli zawieść niech zwymiaruje potem  zabrać  ,szukać towaru i zawieść. Ile szlifowanie tulei  na dany wymiar kosztuje

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 30, 2021, 12:28:13 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie czy termostat od 1.6 CE jest taki sam jak do wersji gaznikowego

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2021, 12:32:46 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pytasz o obudowę, czy sam termostat?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2021, 15:02:54 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Pytasz o obudowę, czy sam termostat?
Pytam o termostat oraz drugie pytanie czy panewki  dla upewnienia sie panewki korbowodowe w polinezie cb byky takie same jak w ce  z 1996? Bo sprzedający się coś gubi

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2021, 15:11:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
wszystkie Polonezy 1.5 i 1.6 OHV miały takie same panewki

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 30, 2021, 18:31:55 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Termostat masz różny zależny od wersji silnikowej, i patrzy się na to, jaką chłodnicę montujesz i do jakiego samochodu. Jeśli chłodnica jest szeroka można wstawiać 88, przy wąskiej chłodnicy polonez/fso 125p nie montowałbym wyższego niż 82-85 stopni.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 30, 2021, 18:43:32 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Termostat masz różny zależny od wersji silnikowej, i patrzy się na to, jaką chłodnicę montujesz i do jakiego samochodu. Jeśli chłodnica jest szeroka można wstawiać 88, przy wąskiej chłodnicy polonez/fso 125p nie montowałbym wyższego niż 82-85 stopni.
Daniel dzięki
 Kolejne pytanie. Dzwonił z szlifierni że wał wyszedł na 1 szlif. Zamówiłem panewki główne i korbowodowe ale jak dobiera się oporowe tego mi nie mowil

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 30, 2021, 19:08:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pewno nominal
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 30, 2021, 19:59:59 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
bez pomiaru się nie dowiesz. Składasz wał
Wkładasz pierścienie i albo szczelinomierzem albo czujnikiem zegarowym mierzysz luz.
Jeśli szlifiernia jest spoko, to można brać nadwymiar i sobie zeszlifują na ciasno. Trzeba ich zapytać. Szlifuje się od wewnętrznych powierzchni które opierają się o blok.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 31, 2021, 14:18:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak dobiera się oporowe tego mi nie mowil
oporowe dobiera sie przy montazu i czasami jest problem z luzem, ktorego nie pokrywaja nadwymiary,
na szczescie akurat przy tych panewkach mozna porzezbic, moze nie na "skorke ze sloninki", ale sa mozliwosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6 CE remont
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2021, 12:38:10 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie kolejna sprawa. Walek zwykły rozrzadu( nie hydro) sprawa już ciężka jeśli chodzi o kupno nowego. Mam dwa z zapasów używane, jak w warunkach domowych suwmiarka sprawdzić wzniosy lub wysokości wałka  jakie wartości powinien mieć . Da się ? Blok już po szlifach tulei ale mówią że wałek jest wytarty i widać rzeczywiście że część utwardzona jest już wytarta