Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 52818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #920 dnia: Październik 23, 2023, 16:20:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6616
  • Płeć: Mężczyzna
Ale Macko chyba zakladal nowe pierscienie synchronizatorow przy remoncie i pewnie sie jeszcze docieraja. Pod tym wzgledem sa lpsze skrzynie z Argenty itp.  bo podobno maja pierscienie stalowe.

Czytałem gdzieś że stalowe były w skrzyniach które szły do Abarthów, ale Argenta to 10 lat później, więc mogło się coś zmienić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #921 dnia: Październik 23, 2023, 18:20:56 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pierścienie synchronizujące Argenty (a ogólnie ze 132) bardziej wyglądają na żeliwne. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #922 dnia: Październik 23, 2023, 18:38:43 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Widzę skrzynia lekko nie ma. Trochę poscieralo synchro xD
Pisałem wcześniej, że się nad nią trochę znęcałem :P

Ale mialem nosa.

Ale Macko chyba zakladal nowe pierscienie synchronizatorow przy remoncie i pewnie sie jeszcze docieraja. Pod tym wzgledem sa lpsze skrzynie z Argenty itp.  bo podobno maja pierscienie stalowe.
Tak, były wymieniane synchronizatory, tuleje przesuwne i koło zębate 2 biegu. Ten olej to w sumie dopiero druga wymiana po remoncie skrzyni, więc coś tam się jeszcze mogło docierać.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #923 dnia: Październik 23, 2023, 20:52:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Te resztki wyglądają tak samo jak z mojego byłego OHV, gdzie na bank nikt nie wymieniał oleju ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #924 dnia: Październik 24, 2023, 13:14:24 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Wymieniłem kostkę stacyjki w Polonezie. Okazało się, że to nie to. Najpierw patrzyłem pod maskę w nocy, więc nie zauważyłem usterki, w dzień wszystko stało się jasne. Upaliła się kostka przy klemie plusowej przy akumulatorze  ;-| Przerabiał ktoś temat ? To już drugi raz, jak temu zaradzić, żeby więcej się coś takiego nie działo ?


Z Subaru nadal walczę, wczoraj zdjęliśmy przednie błotniki, celem wyczyszczenia i obróbki fartuchów, delikatne ślady rdzy do wyczyszczenia, oczywiście fabryka w górnej części dała sam podkład...
Całe podwozie już wymalowane epoksydem Masterbond Aluminium  <spoko>


Jeżdżę pożyczonym od kolegi Polonez Truckiem 1.6 abimex. Cieszę się, że mam czym jeździć, ale auto niedawno odkupione od zwykłego użytkownika i stan techniczny, typowy dla starego woła roboczego u nas kraju... chętnie bym już wrócił do jazdy swoim samochodem ;)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #925 dnia: Październik 24, 2023, 16:32:50 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Skoro się upaliła, to musiał iść przez nią niezły prąd... może styk był kiepskiej jakości, stare konektory? Źle zarobione nowe (kombinerkami)? Jeśli były zarobione byle jak, to styk w miejscu, gdzie jest konektor był słaby, i zamiast w przesył napięcia, "energia" szła w grzanie. W którym miejscu one są, bo u siebie takich nie kojarzę?

Co do podwozia; ja również muszę to zrobić w moskwiczu przed zimą, oczywiście darcie bardziewnego bitexu najpierw... a potem lakier + sanders, jak w polonezie.
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2023, 16:37:39 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #926 dnia: Październik 24, 2023, 17:45:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To złącze występuje tylko w Roverze. Idzie nim duży prąd, bo jeden przewód 6mm2 zasila całą instalację wnętrza, a drugi 4mm2 wiązkę silnika. W Plusie jest to wykonane lepiej, bo zmienili złącze na któreś z większych AMP, które nie ma problemu z większym prądem. A w minusie niestety jedynie zwykłe OK-2 z konektorami 6,3mm i jest to częsta przypadłość. Polecam wymianę na np. hermetyczne AMP Ducon za 25zł.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #927 dnia: Październik 24, 2023, 18:50:34 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wymieniłem kostkę stacyjki w Polonezie. Okazało się, że to nie to. Najpierw patrzyłem pod maskę w nocy, więc nie zauważyłem usterki, w dzień wszystko stało się jasne. Upaliła się kostka przy klemie plusowej przy akumulatorze  ;-| Przerabiał ktoś temat ? To już drugi raz, jak temu zaradzić, żeby więcej się coś takiego nie działo ?
Jak wyżej, trzeba wymienić to złącze na coś większego produkcji AMP lub MTA, takie jak było w Plusach. Kilka lat temu nie było problemu z dostępnością tych złączy, ale teraz widzę że temat ciężko dostępny w polskich sklepach.

Dokładnie takie złącze występuje w Plusie: https://www.mpartner.com.pl/zlacze-2-polowe-kpl-wtykgniazdo-m800f800-p-1258.html W opisie są numery katalogowe MTA.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #928 dnia: Październik 24, 2023, 19:49:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja właśnie miałem z tym raz problem w caro i to w najmniej spodziewanym momencie, bo w nocy, przy próbie rozruchu, wszystko mi nagle umarło, ale że wiedziałem, że to gówno jest felerne, to wypiąłem i wpiąłem wtyczkę i zaskoczyło. Potem zrobiłem z tym najprostszą rzecz, jaką się dało, mianowicie końcówkę oczkową na przewód i do klemy. Od tej pory był spokój. Nie wiem w sumie, po co tam zastosowano w ogóle jakąkolwiek złączkę, chyba po to, żeby z tym problemy były. W plusie jest niby lepsza, ale raz mi się zdarzyło, że coś tam nie chciało stykać (instalację mam z plusa GTI, oryginał).

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #929 dnia: Październik 24, 2023, 22:23:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Po to żebyś w przypadku demontażu przewodu plusowego z jakiegokolwiek powodu nie musiał wyciągać całej wiązki albo obcinać przewodów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #930 dnia: Październik 24, 2023, 23:01:39 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Domyśliłem się tego, a pytanie było raczej retoryczne. Ale jak mówię, mogli to zrobić po prostu przykręcane do klemy. W cywilizowanych autach, nie raz można spotkać tego typu rozwiązanie i jest ok. A poza tym, żadna kostka chyba nie połączy tak trwale, jak mocne dokręcenie nakrętką. Mi już raz w plusie na tej niby lepszej kostce, coś tam zaczęło ginąć, bo raz mi zdechły prądy w czasie jazdy, po włączeniu świateł. Wypiąłem ją i wpiąłem i ożyło,  dlatego jestem zdania, że lepiej zrobić to na konektorze z oczkiem i dokręcić do klemy. Ja i tak mam klemy wymienione na mosiężne skręcane, więc żaden problem.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #931 dnia: Październik 24, 2023, 23:48:19 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No i to ma sens, skoro tam idzie duży prąd, to warto zrobić stałe i trwałe połączenie. Konektory są okej, ale przy tym przekroju to musiałby być solidny konektor, gruby, mocno sprężynujący, i zaciskany zaciskarką, żeby samo połączenie miedź-konektor było solidne.

Ale w takim miejscu zastosowałbym coś solidniejszego i pewnego https://sklep.avt.pl/pl/products/zlacze-wysokopradowe-xt150-komplet-wtyk-gniazdo-w-oslonie-czerwone-174408.html

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #932 dnia: Październik 25, 2023, 00:27:46 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To, co podlinkowałeś, przypomina bardzo "konektory" we wtyczkach/gniazdach na 380V. Są tam takie okrągłe bolce, ale nie nacinane tylko pełne, a z drugiej strony są "rurki" i to siedzi tak ciasno, że trzeba użyć dużej siły, żeby to rozłączyć. Takie połączenie jest dosyć pewne i zapobiega grzaniu się obu elementów w miejscu styku.
Niemniej, jeśli rzeczona kostka ma spełniać jedynie funkcję rozłączną w razie potrzeby, to bez obaw można zamienić ja na połączenie oczkiem na śrubie. Ciut dłużej zejdzie z odkręceniem, niż z wypięciem, ale znikną problemy z brakiem styku.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #933 dnia: Październik 25, 2023, 10:37:49 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
tylko po co to robić. Dać klemę MTA z bezpiecznikami i doprowadzić przewody.
https://allegro.pl/oferta/klema-mta-plus-iveco-daily-skrzynka-midi-megaval-10744324774

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #934 dnia: Październik 25, 2023, 11:05:46 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3041
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Też bym zastosował rozwiązanie z klemą taką jaką dioda tutaj pokazał.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #935 dnia: Październik 25, 2023, 12:46:51 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1693
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
W Caro mam tak właśnie zrobione. Rozdzielone są obwody kabiny, elektroniki silnika i dodatkowych szpejów (halogeny dalekosiężne, dodatkowe wentylatory, druga pompa paliwa etc.) + rozrusznik na bezpieczniku 350A
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #936 dnia: Październik 25, 2023, 14:33:26 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5156
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To już jak rozdzielnia prądowa w skrzynce przy budynku. Tu chodzi tylko o jeden przewód, ale oczywiście, jak ktoś chce, to nie widzę przeszkód. Wszystko będzie lepsze od jakichkolwiek kostek. Po założeniu osłony, to przecież to się tak nie rzuca w oczy i jednocześnie zabezpiecza przed przypadkowym zwarciem.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #937 dnia: Październik 25, 2023, 16:25:39 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3041
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Warto pamiętać o doborze bezpieczników w takim zespole zasilającym. Jak podłączymy takie 6mm2 pod 80A to przewód zdąży się sfajczyć a bezpiecznik nie zadziała.

Np z takiej tabelki:
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #938 dnia: Październik 25, 2023, 16:55:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wiele się nie dzieje. Zatankowałem atu, zatankowałem kombi. W kombi odbębniłem przegląd - 238 km w rok z czego 12 km zrobiłem jadąc na przegląd <lol>
W lalunie zmieniłem kapcie na zimowe.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2023, 16:58:21 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #939 dnia: Październik 25, 2023, 17:49:34 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
Ta tabela jest dla zabezpieczeń w budynkach.
Musisz wiedzieć dużo więcej rzeczy o samym bezpieczniku
Są bezpieczniki topikowe zwłoczne, normalne, szybkie i ultraszybkie.
8mm2 spokojnie spali bezpiecznik samochodowy 80A. 
Prądy udarowe są znacznie większe.
W tzw Eskach w mieszkaniach masz dwa człony zabezpieczenia - zwarciowe (cewka nawinięta na stalowy tłoczek) oraz przeciążeniowe blaszka bimetaliczna. Drugie zabezpieczenie działa mocno zwłocznie liczone w minutach.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2023, 17:53:37 pm wysłana przez diodalodz »