Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 12553 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 27, 2025, 19:51:27 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5280
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Światło niebieskie się nie nadaje do zegarów, bo najszybciej ze wszystkich męczy wzrok i utrudnia odczytanie wskazań
Dlatego pisałem, że oczojebny. W Żuku mam zegary z plusa i wykorzystałem tą małą kontrolkę od przepalenia żarówki (pomiędzy zegarami) jako kontrolkę świateł mijania (w miejscu tej właściwej, jest od świec żarowych). Zmieniłem diodę z czerwonej, na niebieską i to gówno tak daje po oczach, że głowa mała, a co dopiero, jakby całość waliła na niebiesko.
Pomarańczowy i zielony były stosowane do podświetlania zegarów, bo najbardziej oszczędzają oczy.
Pomarańczowy, to nie wiem, ale zielony ponoć działa zbawiennie na wzrok. Nawet w woju, jak mieliśmy strzelanie do tarczy, to nam mówili, że jakby się komuś już "zmęczył wzrok" od tego wpatrywania się w "muszkę i szczerbinkę" to popatrzeć na trawę i wzrok się uspokoi. Ale coś w tym jest, bo jak sobie nieraz błysnąłem po oczach przy spawaniu, to od razu popatrzyłem na trawę, pola itd i coś jednak pomagało.
Zielony kolor coś w sobie ma, dlatego wolałbym "zielonego trawiastego" plusa, zamiast "czerwieni skalistej" ale cóż, życie.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 27, 2025, 19:53:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3819
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
BMW nie bez powodu używało czerwonego/pomarańczowego do podświetlenia zegarów. A i pomarańczowo-żółty jak w Mkach z wczesnych lat 2000 wygląda dobrze i jest przyjazne dla oczu na dłuższą metę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 27, 2025, 22:04:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Nawet w woju, jak mieliśmy strzelanie do tarczy, to nam mówili, że jakby się komuś już "zmęczył wzrok" od tego wpatrywania się w "muszkę i szczerbinkę" to popatrzeć na trawę i wzrok się uspokoi.
To nie tyle chodzi o kolor zielony, co o fakt patrzenia na większą odległość niż kilkanaście cm między okiem, a szczerbiną. Nasze oczy ewolucyjnie nie są przystosowane do patrzenia na tak małe odległości. Inna rzecz, że przyrządy celownicze w sprzęcie Układu Warszawskiego były raczej mało przyjazne strzelcowi i szybko męczyły wzrok. W takim np. Raku w ogóle seryjne przyrządy celownicze to porażka i tam nie pomaga ani patrzenie na zieleń, ani na błękit nieba <lol>

Z tymi zegarami, to też to robiłem w swoim Atu, gdy jeszcze było plusem. Używałem do tego celu acetonu, ale byłem trochę za mało uważny i starłem trochę za dużo farby do koła cyferek, więc miejscami czarne tło miało prześwity. Oczywiście zrobiłem sobie też czerwone wskazówki. Wszystko wyszło tak średnio, że aż ładnie.
Mi się najbardziej podoba podświetlenie zegarów typu morska zieleń, o jak tutaj:


A skoro już się w temacie udzieliłem.

W Kombi po japońsku (jako-tako) ustawiłem zbieżność metodą na dwie listewki i dwie metrówki. Ponad to, poprawiłem mocowanie jednego kierunkowskazu, gdyż chyba coś źle spasowałem maskę (albo jest zbyt ciężka od szpachli) i przy mocniejszym zamknięciu jedno oczko temu misiu wypada. Także jeszcze muszę nad tym przysiąść. Poza tym trochę pojeździłem, rozruszałem.

Po wielu próbach udało mi się nabyć moje wymyślone 4x4. Strzał można powiedzieć bardzo trafiony. ~40k km przebiegu. Wyłączając pierdoły typu czujnik deszczu, czy brak foteli ze "skóry", to trafiła się full opcja.
Na razie zamówiłem części na starterpack i czekam na termin u gaziarza.
Trochę jestem zawiedziony wielkością bagażnika w tej wersji. Po montażu LPG konieczne będzie kupno dojazdówki w miejsce pełnowymiarowego koła zapasowego, bo w przeciwnym razie bagażnik zniknie całkowicie. Ale jak to mówią, coś za coś.
Jedną z rzeczy, której nie zauważyłem podczas kupna, a będzie kosztowna to wylewające się tylne amortyzatory  :/

Zamówiłem nowy olej do motocykla. 10W50 Fuscha. Ciekawe jak będzie na nim pracowało. Podobno pełen syntetyk.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 27, 2025, 22:35:24 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Światło niebieskie się nie nadaje do zegarów, bo najszybciej ze wszystkich męczy wzrok i utrudnia odczytanie wskazań. Ciężko powiedzieć, dlaczego VW upierał się przy tym kolorze w Passacie, ale to był wyjątek.
Nie no, to niebiesko-czerwone podswietlenie z VW to straszna porazka byla, w nocy tak meczylo, ze cos strasznego. Tu by sie przydalo cos w stylu night panelu z Saaba.
Pomarańczowy i zielony były stosowane do podświetlania zegarów, bo najbardziej oszczędzają oczy.
Nie bez powodu w rozwiazaniach profesjonalnych (np lotnictwo) kokpity sa wlasnie zielone lub bursztynowe.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 28, 2025, 09:54:54 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ja preferuje bursztynowe, mozę fetysz bo pierwszego miałem minusa i bardzo mi się podobały zegary.

Bardzo lubię rozwiązanie znane mi z e46 gdzie jest taka dioda w okolicach lusterka wstecznego która oświetla z góry okolice wybieraka biegów, nie świeci w oczy a doświetla miejsce gdzie się zawsze coś odkłada i szuka.

W nowych autach z ekranozą wydaje mi się to gorzej rozwiązane niż w starych w kia był chyba LCD i nawet wyłączony świecił na czarno. Ciężej to jakoś ustawić żeby było dobrze, ja lubie mieć ciemno przed oczami, wtedy te ekrany o zmierzchu się niewidoczne, niby samochody mają czujnik naświetlenia i to regulują ale jakoś tak koślawo.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 28, 2025, 22:48:30 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, 126p, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
i nawet wyłączony świecił na czarno.
Ale czad, świeci mrokiem! :d Jak w tym ruskim filmie Nocna straż gdzie mieli latarki na mrok  <cwaniak2>
Swoją drogą w moim 500L też jest "super rozwiązanie", że można sobie wygasić ekran tylko że to wyświetla czarny obraz bez wygaszenia podświetlenia i jak dla mnie bardziej rozprasza niż świecące radio.

Co do niebieskiego to większość osób zapomniało, jak to było kiedy niebieskie LEDy były jedynie marzeniem a kiedy w końcu udało się opracować technologię, która nie kosztowała miliony monet to wysypały się wszędzie i były szałem <cwaniak2>

Mnie tam i zielone i pomarańczowe odpowiadają ale jak pierwszy raz zobaczyłem u kumpla w 200SX białe to mnie lekko zamurowało. Japończykom udało się to już pod koniec lat 80 i to bez LEDów, normalnie na żarówkach a wygląda jak czysta biel bez ciepłego odcienia. Jakąś fikuśną niebieskawą farbą czy czymś odfiltrowali część widma tak, że nie jest niebieskie ale też nie żółte tylko normalnie białe.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 01, 2025, 00:14:07 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To opracowano już przed wojną  <lol> Mam taką jedną żarówkę w kolekcji. Żarówka z błękitnym szkłem - efektem jest białe światło. W japońcach były takie kapturki na żarówki, które powodowały zimno-białą barwę oświetlenia.

Ale nigdy za tym nie przepadałem, więc zazwyczaj je usuwałem - lubię barwę żarówkową, ciepło-białą i zieloną. Stąd w aucie sobie taką konfigurację zrobiłem, nawet oświetlenie wnętrza mam ciepło-białe, mimo, że na ledzie.

Niebieski też mi się kojarzy z odpustem i mam uczulenie na ten kolor ledów, czy to w samochodzie, czy sprzęcie audio.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 01, 2025, 00:58:45 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2935
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A ze mnie kiedyś tu kpili, (nie wszyscy) że mam biało-bursztynowe zegary w minusie. Lat wstecz 16
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 01, 2025, 15:01:40 pm »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 02, 2025, 11:39:35 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
zobacz czy przypadkiem nie zjadło ci złącza przez studzienkę. jak umyjesz dobrze żywicę to widać że dostała sie tam woda i zjadła kable.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 02, 2025, 13:11:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Pozakupowy starter pack trwa.
Wymieniłem olej w silniku, skrzyni biegów, skrzynce kątowej i moście. Do tego filtr kabinowy i filtr powietrza.
Zamówiłem uszczelkę pod pokrywę zaworów, gdyż są już lekkie zapocenia. Wymiana zapowiada się przednio - co najmniej jedna śrubka jest schowana pod łapą silnika <idiota>
Do tego muszę jeszcze zmienić świece i uszczelki kolektora ssącego, taka francuska myśl techniczna, aby silnik nigdy nie łapał lewego powietrza. Ale to już po montażu LPG.
Oczywiście podczas wymiany oleju coś musiało pójść nie tak i ukręciłem 2 śrubki mocujące osłonę silnika. Fajnie o tyle, że gwinty w osłonie są na nitonakrętkach i wystarczyło wyciąć stare, zarobić nowe i wszystko jest jak fabryka. Dla tego właśnie podobają się dla mnie francuskie samochody. W VAGinach trzebaby kupić nową osłonę za miliony monet.
Z rzeczy, które muszę jeszcze ogarnąć to:
- Serwis klimy, gdyż ostatni był 2 lata temu.
- Załatanie kapcia w jendym kole + zamiana kół przednich z tylnymi.
- kupno wideorejestratora
- sprawdzenie czy stalówki, które kupiłem są proste + kupno zimówek, z tym poczekam do września.
- Wymiana płynu hamulcowego. Też z tym poczekam, gdyż ASO wymieniało go ~20k km temu, a niebawem klocki i tarcze będą do zmiany, więc wymienię komplet.

Swoją drogą szukając w necie informacji, ile oleju ma być wlane do skrzynki kątowej natrafiłem na ciekawy kanał na YT, gdzie typ nagrywał proces wymiany oleju w napędach. Do w/w skrzynki wlał ~0,5 l oleju, co odpowiadało wypełnieniu przestrzeni wewnętrznej mechanizmu w ~80-90%... Kilka miesięcy później wrzucił filmik "wymiana skrzynki kątowej". Fragment filmiku obejmował proces z rozbiórki uszkodzonego elementu, na którym widoczne były uszkodzenia typowe dla przelanej olejem przekładni zębatej XD XD XD
Także pouczony tym nagraniem wlewałem tyle olejów, ile zlałem.
Ciekawostka jest taka, że po ~40k km na magnesach w korkach spustowych było na prawdę sporo syfu. Mimo to, olej wciąż był dość klarowny. Także chyba to był dobry moment na zmianę.

Rozkminiłem dlaczegow Kii automat od świateł uważa, że cały czas jest noc. Otóż handlowcy wymieniając deskę rozdzielczą nie przełożyli czujnika zmierzchu, tylko zostawili zaślepkę. Zamówiłem nowy-używany czujnik i zobaczymy co się będzie działo :)

Z bolącym serduszkiem wyciągnąłem kombi z garażu i kawałek się przejechałem. Niby most 3,9, ale na prawdę morda się cieszy z przyspieszenia jakie ma ten samochód. Fakt, przy 90 czy 100 km/h, pomimo dodatkowego wygłuszenia, nie jest tak komfortowo jak we współczesnych samochodach. Ale odczucia podczas przyspieszania wszystko rekompensują. Także coraz bardziej przekonuje się do koncepcji VVC <lol>

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 02, 2025, 16:03:13 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, 126p, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Panowie powiedzcie mi proszę jak mierzy się długość półosi bo zgłupiałem... Po pierwsze to się dopiero co zorientowałem, że przecież truck ma inne łożysko niż normalny poldek i tego się raczej nie przyrzeźbi (dobrze, że przyszła tylko jedna półoś, mniej zachodu z odsyłaniem). Tak to jest z zamawianiem na szybko.
Zamawiałem sugerując się długością chociaż z tyłu głowy miałem zasłyszane stwierdzenie jakoby trucki miały tylko wąsko. No ale te które wyjąłem mierząc jak stoi na kołnierzu centrującym koło pionowo od podłogi do końca wieloklinu czyli po całości maja blisko 70cm i jak dla mnie postawiona obok kupionej 70cm jest na długość identyczna. Jeszcze chyba wezmę poziomicę i położę na nich żeby nie było że mi się w oczach coś mieni. A pytam bo wszystkie jakie widzę do kupienia wydają się krótkie czyli 67cm. Jeszcze wyjdzie na to, że jednak będę wymieniał łożysko samo.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2025, 16:05:15 pm wysłana przez DStage »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 02, 2025, 19:30:34 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3461
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Przyszła pokrywa a w zasadzie osłona kolektora wydechowego ( 2 wersja bez azbestu tzw. pojedyncza do) 125p 1.5Me. Pokusiłem się o pochromowanie jej ( takie coś zobaczyłem na prospekcie z 86 roku na rynek brytyjski), lecz mam mieszane uczucia czy pod wpływem temperatury nie będzie efektu jak z kolankiem motocyklowym. Teraz wygląda to ładnie bo w połączeniu z ładną rura papierową i polerowaną pokrywą zaworów efekt jakiś tam jest.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2025, 20:15:26 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 02, 2025, 20:08:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Panowie powiedzcie mi proszę jak mierzy się długość półosi bo zgłupiałem... Po pierwsze to się dopiero co zorientowałem, że przecież truck ma inne łożysko niż normalny poldek i tego się raczej nie przyrzeźbi (dobrze, że przyszła tylko jedna półoś, mniej zachodu z odsyłaniem). Tak to jest z zamawianiem na szybko.
Zamawiałem sugerując się długością chociaż z tyłu głowy miałem zasłyszane stwierdzenie jakoby trucki miały tylko wąsko. No ale te które wyjąłem mierząc jak stoi na kołnierzu centrującym koło pionowo od podłogi do końca wieloklinu czyli po całości maja blisko 70cm i jak dla mnie postawiona obok kupionej 70cm jest na długość identyczna. Jeszcze chyba wezmę poziomicę i położę na nich żeby nie było że mi się w oczach coś mieni. A pytam bo wszystkie jakie widzę do kupienia wydają się krótkie czyli 67cm. Jeszcze wyjdzie na to, że jednak będę wymieniał łożysko samo.
do mostu trucka potrzebujesz polosi od trucka - dlugosc polosi nie ma znaczenia, bo jest tylko jedna,
taka polos poznasz po lozysku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 02, 2025, 20:49:27 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
W nie-Trucku występowały 3 długości półosi.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 02, 2025, 22:19:45 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 895
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
W nie-Trucku występowały 3 długości półosi.
Gówno bo szerokości były dwie wąski/szeroki z podziałem na tarcza/bęben i kombi/cargo które ma łożysko stożkowe
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 02, 2025, 22:20:57 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 02, 2025, 22:21:40 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Gówno bo szerokości były dwie wąski/szeroki z podziałem na tarcza/bęben i kombi/cargo które ma łożysko stożkowe
Doprawdy???

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #118 dnia: Marzec 02, 2025, 23:20:34 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, 126p, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Gówno bo szerokości były dwie wąski/szeroki z podziałem na tarcza/bęben i kombi/cargo które ma łożysko stożkowe
Wszystko co do tej pory znalazłem wskazuje właśnie na to, że długości były dwie nie tylko w "zwykłym" ale i w trucku gdzie jak już ustaliliśmy jest inne łożysko. Na allegro większość jest na 67cm natomiast znalazłem też na 70cm i "695mm" czyli przypuszczam, że to samo co 70cm i tyle tez z pomiaru u mnie by wychodziło - prawie 70cm. Ale dlatego pytałem czy te długości to faktycznie pełna długość czy może jakiś specjalny sposób mierzenia kto wie ten wie.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #119 dnia: Marzec 03, 2025, 11:03:40 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3057
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Bye, bye OHV...

https://ibb.co/Tx9rFVhc
Co sie stało sie? 🤔
Coś konkretnie padło, czy zwykła potrzeba zmian...?