Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 58192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #240 dnia: Maj 13, 2025, 12:17:23 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
a to nie rdzewieje jak każdy stary koreańczyk/japończyk?

nie wiem, najlepiej to drugi rexton bo te niemieckie suvy premium odstraszają kosztami, raz ludzie piszą, że jest super a inni zostawiają majątek u mechnika.
Zapytałem na grupie w164 o to czy ktoś nie sprzedaje ML500 bo to najlepsza opcja w tym modelu i taką wiadomość dostałem od innego użytkownika.


OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #241 dnia: Maj 13, 2025, 17:55:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
Ostatnio zajmowałem się w pracy BMW X6. Jeden wylany adaptacyjny amortyzator, pęknięta plastikowa pokrywa zaworów i szarpanie ze skrzynki przekładni 4x4. Mimo że przekładni wystarczyła wymiana oleju, czyli same pierdoły, koszty zamknęły się w prawie 20 tysiącach PLN.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #242 dnia: Maj 14, 2025, 19:43:28 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1799
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Młody zaaplikował sobie wczoraj w Kombi hamulec 257 mm:

Jako, że przerobiliśmy kilka Fiatów Marea to zostały nam po nich też jakieś zaciski które wykorzystaliśmy, do tego dotoczone tylko tulejki/dystanse 6 mm z nierdzewki pod jarzmo i wszystko elegancko siedzi.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #243 dnia: Maj 14, 2025, 23:17:23 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Młody zaaplikował sobie wczoraj w Kombi hamulec 257 mm:
To wsztstko jest mało. Mam palio 257 i d... nie ukrywa. Hamuje jako tako. Hamuje, bo bendix to zwalniał, a nie hamował. Myślę żeby wrzucić hamulce ze stilo

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #244 dnia: Maj 15, 2025, 00:15:14 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1799
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
To wsztstko jest mało. Mam palio 257 i d... nie ukrywa.
Dosyć ciekawa opinia biorąc pod uwagę, że PN to wagowo pudełko po butach. Nie wiem czego oczekiwałeś, ale różnica w rozmiarach tarczy to tylko jakieś 15-20% (powierzchniowo) - przede wszystkim ten hamulec ma tę zaletę, że jest o wiele bardziej odporny na przegrzanie. Co do wielkich hamulców to i tak limituje Cię opona.

Mi osobiście wystarczają nawet seryjne 240, z tym że szybko się przegrzewają i to jest ich największa wada - mówię o zabawach w KJS/RS i innych takich tam mało wymagających warunkach użytkowania...
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2025, 00:18:33 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #245 dnia: Maj 15, 2025, 10:36:31 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Wentylowany 257mm jest wg mnie zupełnie wystarczający do normalnej jazdy. Ja szczerze mówiąc nigdy nie przegrzałem seryjnego lucasa więc może nie jestem dobrym pkt odniesienia.

Układ hamulcowy jest w Polonezie dość prosty i żeby zblokować koła (z lepszymi oponami niż nawigatory) to trzeba wcisnąć mocno. Do tego po wciśnięciu jest taki symptom, że hamulce nie biorą od razu względem nowoczesnych aut.

A jak tam kolego Tales przygoda z ABSem? może taka zmiana zadowoli Twoje odczucia względem hamowania ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #246 dnia: Maj 15, 2025, 14:55:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przede wszystkim ten hamulec ma tę zaletę, że jest o wiele bardziej odporny na przegrzanie.
ma wieksza sile hamowania przez wiekszy rozmiar tloczka, bo tam siedzi chyba 54mm i to na pewno wyraznie czuc

Do tego po wciśnięciu jest taki symptom, że hamulce nie biorą od razu względem nowoczesnych aut.
jak sie przesiada z octavi3, ktora ma damski hamulec, do meskiego auta to moze to sobie interpretowac na swoje zawile sposoby, a prawda jest taka, ze nie o skutecznosc chodzi, tylko o przelozenie,
hamulce w PN dzialaja prawidlowo, bo sila hamowania narasta z sila wciskania pedalu, a w tych pseudonowoczesnych gniotach wystarczy dotknac pedal, zeby zaczynac od bardzo duzej sily hamowania,
dlatego przelozenie nogi polega na jej delikatnym kladzeniu, co powoduje napiecie miesni odpowiedzialnych za jej podnoszenie,
juz kilka lat nie jezdzilem PN, ale ciagle mnie to drazni mimo wzglednego przyzwyczajenia,
najgorzej jest wlasnie w octavi3, nie wiem czy 1.8 ma wieksze hamulce od 1.4, ale pewnie dziala to tak samo,
Włosi jakos lepiej to rozwiazuja, bo AR156 tez ma hamulce jak brzytwa, ale tam wiekszy ruch trzeba wykonac pedalem, ogolnie jest to mniej uciazliwe


ale to zawsze będzie zajechany diesel, ja jestem team LPG
zdradzam tajemnice: do diesla tez mozna wpuszczac LPG  <cwaniak2>
poszukuje miejsca na butle w kaczce, ale na lawecie to ciezko z miejscem na gorze, a projekt ma byc tajny, wiec i butla ukryta ;>


Osobowego to zawsze mogę uzyć jako zywczajnego auta, czyli sobie nim pojechać do sklepu a w zalezności od
potrzeb podpiąć taką przeczepe jaką potrzebuje.
to jest tzw. nadwozie typu BUS,
druga sprawa to, czy cierpisz na deficyt samochodow osobowych, bo bynajmniej nie zauwazylem?
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2025, 15:06:38 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #247 dnia: Maj 15, 2025, 21:20:41 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
jak sie przesiada z octavi3, ktora ma damski hamulec, do meskiego auta to moze to sobie interpretowac na swoje zawile sposoby, a prawda jest taka, ze nie o skutecznosc chodzi, tylko o przelozenie,
hamulce w PN dzialaja prawidlowo, bo sila hamowania narasta z sila wciskania pedalu, a w tych pseudonowoczesnych gniotach wystarczy dotknac pedal, zeby zaczynac od bardzo duzej sily hamowania,
dlatego przelozenie nogi polega na jej delikatnym kladzeniu, co powoduje napiecie miesni odpowiedzialnych za jej podnoszenie,
juz kilka lat nie jezdzilem PN, ale ciagle mnie to drazni mimo wzglednego przyzwyczajenia,
najgorzej jest wlasnie w octavi3, nie wiem czy 1.8 ma wieksze hamulce od 1.4, ale pewnie dziala to tak samo,
Heheee... nigdy nie miałem Octavii 3, choć w sumie jest to teraz rozsądne auto za rozsądne pieniądze. Raz jechałem taką Octavią w dalszą podróż, służbowo. Tam był chyba silnik 1,5 TSI z odłączaniem pracy dwóch cylindrów. Auto hamowało poprawnie, tak jak to nazwałeś po damsku. Ale ja ważę 59kg wiec mi odpowiada taki damski hamulec z natychmiastową reakcją. :-)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #248 dnia: Maj 15, 2025, 23:17:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Heheee... nigdy nie miałem Octavii 3, choć w sumie jest to teraz rozsądne auto za rozsądne pieniądze. Raz jechałem taką Octavią w dalszą podróż, służbowo. Tam był chyba silnik 1,5 TSI z odłączaniem pracy dwóch cylindrów. Auto hamowało poprawnie, tak jak to nazwałeś po damsku. Ale ja ważę 59kg wiec mi odpowiada taki damski hamulec z natychmiastową reakcją. :-)
sadzilem ze masz o3, ale to malo istotne, bo pewnie w o2 jest tak samo - to nie jedyny model na swiecie z tak dzialajacym hamulcem, a wrecz przeciwnie

ja waze niewiele wiecej, bo 73kg i martwego ciagu nie cwicze,
to nie jest natychmiastowa reakcja, tylko mocne wspomaganie - mylisz sile z czasem
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2025, 23:19:59 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #249 dnia: Maj 16, 2025, 19:17:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
Też mi się nie udało przegrzać Lucasa. Natomiast na mój gust korektor jest za bardzo ustawiony na przód. O ile w takiej Pandzie (bez ABSu) skręt z równoczesnym mocniejszym depnięciem hamulca sprawia że auto zaczyna lecieć bokiem, i na Bendixie mam wprażenie że jest podobnie, to Polonez na Lucasie w tym momencie ryje przodem. Dlatego przy jakichś awaryjnych sytuacjach albo na KJSie często przy hamowaniu do zera łapałem za ręczny.

Myślę że poza zamontowaniem większego hamulca z przodu, dużo by pomogło zainstalowanie innego korektora żeby zwiększyć siłę hamowania tylnej osi. Trzeba by zamontować ręcznie regulowany i poeksperymentować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #250 dnia: Maj 16, 2025, 20:44:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To ja chyba jestem rekordzistą bo Lucasy swego czasu dość często przegrzewalem. Zdarzyło się nawet wentylowane 257 zagotować
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #251 dnia: Maj 17, 2025, 08:48:34 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
Jak mnie pamięć nie myli to Lucas do wczesnych symptomów przegrzania wytrzymuje ok. 6 ostrych hamowań ze 140 do 0, przy założeniu 1.4 idzie od 0 do 140 pełną parą, i od razu potem następuje hamowanie.
Ja mam też o tyle specyficzną technikę jazdy, że jeżeli tylko jest czas, to zawsze najpierw redukuję bieg i używam do hamowania samego silnika ile się da, a hamulca używam tylko w ostateczności. Zdarza mi się, że przejadę kilkadziesiąt kilometrów, co kilka hamując np. do skręcenia na skrzyżowaniu, i w tym czasie nie użyję hamulca ani razu. Zawsze staram się też mieć przed sobą duży zapas do innych pojazdów. Nawet jadąc szybko i w intensywnym ruchu, nie zapalają mi się stopy tak jak wozom z przodu.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2025, 08:50:35 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #252 dnia: Maj 17, 2025, 13:40:24 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4915
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
Ja mam też o tyle specyficzną technikę jazdy, że jeżeli tylko jest czas, to zawsze najpierw redukuję bieg i używam do hamowania samego silnika ile się da, a hamulca używam tylko w ostateczności.

To ciekawe, bo robię od zawsze ta samo... Choć staram się od tego odzwyczaić, bo mam wrażenie, że lepiej mocniej obciążyć łatwo wymieniane hamulce, niż cały układ napędowy.

Lucasów nie zagotowałem na amen chyba nigdy, przynajmniej nie tak, żeby przestały działać.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #253 dnia: Maj 18, 2025, 17:51:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko że to nie jest obciążenie które zauważalnie wpływa na trwałość napędu, a na codzień głównym kosztem jest wacha, a nie hamulce. Im większy dystans pokonam hamując silnikiem, tym większy dystans pokonuję mając zerowe spalanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #254 dnia: Maj 19, 2025, 07:40:10 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 348
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
nie wiem czym jeździsz, ale z tego co wiem, to na gaźniku hamowanie silnikiem nie jest ekonomiczne. Silnik ssie przy zamkniętej przepustnicy wszystkimi bocznymi kanałami paliwo jak tylko może.....

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #255 dnia: Maj 19, 2025, 07:50:40 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
to jest tzw. nadwozie typu BUS,
druga sprawa to, czy cierpisz na deficyt samochodow osobowych, bo bynajmniej nie zauwazylem?

Z ciekawości podzwoniłem po jakiś ofertach sprzedających pytając ile to ma na haku, bo takie informacje prawie zawsze nie pojawiają się w treści ogłoszenia a w internetach dane są sporne, takie małe busy typu Ducato Combinato to mają mało na haku, żeby było ze 3t to musi być bus typu maxi,

O ile nie cierpie na deficyt samochodów osobowych, to na deficyt dostawczych też nie - Lubin skrzynia długi to weźmie na siebie wszystko praktycznie.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #256 dnia: Maj 19, 2025, 19:40:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
nie wiem czym jeździsz, ale z tego co wiem, to na gaźniku hamowanie silnikiem nie jest ekonomiczne. Silnik ssie przy zamkniętej przepustnicy wszystkimi bocznymi kanałami paliwo jak tylko może.....

W dzisiejszych czasach używanie gaźnika na codzień to masochizm, ale to też nieprawda. Gdzieś koło 81 roku FSO wprowadziło do gaźników Zawór Hamowania Silnikiem który miał odcinać paliwo przy ujemnym obciążeniu i zmniejszyć spalanie w cyklu miejskim nawet o 3 litry na 100km.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #257 dnia: Maj 19, 2025, 19:49:03 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Gdzieś koło 81 roku FSO wprowadziło do gaźników Zawór Hamowania Silnikiem

86r. podczas wprowadzenia uboższych nastawów gaźnika, wraz ze wprowadzeniem 34s2c i magicznego ZHSU oraz wprowadzeniem 1.6CB.
Do 86r. w Polonezach i 125p stosowany był 34dcmp11..... itp, pomijam cały czas 34dchd stosowany jeszcze w 115c.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #258 dnia: Maj 19, 2025, 21:02:55 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4915
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zgadza się, to było wprowadzone ok. 1986 roku. Pytanie, jaki masz gaźnik u siebie, i czy jest on sprawny, bo z tym bywało różnie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #259 dnia: Maj 19, 2025, 23:13:09 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Myślałem żeby zastosować układ zaworu Cut-off z 126 elx. Po mieście może dać wymierne efekty
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9