Autor Wątek: Remont rovera 1,8  (Przeczytany 42621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 14, 2011, 19:00:39 pm »

keregnits

  • Gość
e tam ironia...
teraz możesz strzelać ze sprzęgła z 5000 obr/min  :mrgreen:

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 14, 2011, 19:02:58 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie no zmądrzałem po remoncie będę to robił z 4000 obr/min

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 14, 2011, 19:34:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Czuję ironie czy tylko wydaje mi się?

Żadnej ironii !! broń boże :) Po tym co się nasłuchałem o tych silnikach i naczytałem jak robiłem sam HGF na podwórku pod chmurką :) Al ebyłem z siebie dumny i tak mi napisali:

Chyba jankes ale nie moge teraz znaleźć dokładnego cytatu:

Cytuj (zaznaczone)

Stary chylę czoła, jak ty to poskładasz z powrotem to jesteś dzik

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 15, 2011, 19:02:25 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Stingerek"
Żadnej ironii !! broń boże :)

A no to sory :)

Co do silnika owszem jest "wredny", ale jeżeli się czegoś chce i działa (a nie siedzi przed kompem i się mądrzy) to wszystko jest do zrobienia :)

Pozdrawiam:)

Remont silnika 1.8 16V
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 24, 2011, 13:14:44 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Do remontu zmusiło mnie to, iż nagle z pokrywy zaworów jak i z korka wlewowego oleju zaczął wydobywać się dym i to w sporej ilości. podczas jazdy miałem siwo w aucie jakby ktoś palił zioło... Po zmierzeniu kompresji okazło się, że trzeci cylinder umarł. Zacząłem rozbiórkę silnika, zrobiłem próbę szczelności naftą i na tym właśnie cylindrze ciecz spłynęła od razu. I tak miałem zamiar kupić zestaw (tuleja, tłok, pierścienie) na każdy cylinder, więc nie było to dla mnie jakąś złą wiadomością. Głowica wydaje się ok. Niestety gorzej z wałem korbowym. Są wyczówalne rysy, panewki też wyglądały tragicznie. Za dużo zdjęc mam by wszystkie wklejać je na forum. Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem, niech wejdzie sobie na bloga -->www.obrgarages.blox.pl

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 25, 2011, 23:07:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Scaliłem jako że jest już jeden temat o remoncie silnika 1,8.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 29, 2011, 11:53:24 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Witam
Musiałem rozebrać po raz kolejny silnik
Szlifierz sprawdził mi głowice powiedział że jest prosta ale ma już odgniot od uszczelki.
Jak myślicie szukać nowej głowicy czy lepsza uszczelka (tzn najlepszą ostatnio tez kupiłem), zakładać i mieć nadzieję że się uszczelka wyłoży?
Foto


Uploaded with ImageShack.us
A dziwi mnie fakt bo przecież nie dawno ten sam facet sprawdzał mi głowicę i powiedział że jest ok, a było to około 3 miesiące temu auto przejechało zaledwie 1,5tys km od tamtej pory w delikatnych warunkach.

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 29, 2011, 11:57:36 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zdejmij z niej jeszcze pare setek i już.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:04:55 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Szlifierz powiedział że nic to nie da, tzn oni mogą ją zjechać idealnie na płask ale wtedy silnik nie będzie w ogóle trzymał wolnych obrotów.
Choć porównując fotki z poprzedniej rozbiórki sinika do tych to głowica wygląda tak samo.
wrrr znowu denerwuje mnie ten silnik... 

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:49:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Podniesie się stopnien sprezania i moze pojawic sie groźba spalania stukowego (stąd brak wolnych obrotów) będziesz musiał lac Pb98.

Na mojej też były lekkie odciski od uszczelki i szlifierz zdjął z niej 0.5mm ! a już raz była "lizana" więc się nie przejmuj tylko rób.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 29, 2011, 13:30:16 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
To co liznąć ją jeszcze (jak tak to ile) czy dawać nową uszczelkę i gitara:D

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 29, 2011, 13:47:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mowie, ja mialem zdjęte 0.5mm ! A juz wczesniej bylo z niej zdejmowane coś.Więc niech slifierz ją splanuje i juz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 29, 2011, 14:18:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zawsze można poszukać grubszej uszczelki pod głowicę lub po prostu taką zamówić, koszt podobny do takiej kupnej, dobrej jakości.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 29, 2011, 15:10:49 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli to nie jest nic aż tak poważnego bo szlifierz mnie przestraszył że ta głowica przez to nadaje się do wyrzucenia jak ona nie dawno miała remont itp...

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 30, 2011, 00:03:26 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
A co było nie tak z silnikiem, że rozbierałeś?

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 30, 2011, 13:41:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
MLS+ podkładka pod splanowanie głowicy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 01, 2011, 20:03:00 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ale jak głowica była już planowana 2 razy (podobno ja ani razu tego nie robiłem) to jaka powinna  być jej wysokość, o prostu czy głowica jeszcze "wyda"

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 01, 2011, 21:02:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ha ha gościu który mi ostatnio szlifował głowicę,na pytanie ile można ją zbierać odpowiedział: "do zaworów"  <bezradny> Tymczasem książka podaje  maksymalnie 0,2mm.wysokość głowicy ma wynosić od 118,95-119,05mm TO JAK TO JEST?  <olaboga>

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 01, 2011, 21:29:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Ha ha gościu który mi ostatnio szlifował głowicę,na pytanie ile można ją zbierać odpowiedział: "do zaworów"


Może to nawet będzie jeździć ,a to jak może go już nie obchodziło <rotfl2>

Jak książka podaje normę to trzeba słuchać książki bo to przewidział konstruktor tego konkretnego silnika ,a nie jakiśtam szlifierz.

Ja miałem głowicę planowaną dwa razy. Raz o 0.04 ,a raz o 0.08 czyli w sumie .012 więc jeszcze raz mogę splanować, a może nawet 2.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont rovera 1,8
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 01, 2011, 23:35:27 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja dwa razy planowałem i raz szlifowałem i po ostatnim szlifowaniu wymiar głowicy wynosił 118.15 mierząc suwmiarką i silnik śmiga aż miło i nic się nie dzieje. Ogólnie twoja głowica, twoja decyzja  <spoko>
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe