Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 122309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #240 dnia: Sierpień 10, 2018, 14:15:49 pm »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Coś pięknego, aż miło czytać takie posty. Chylę czoła nisko.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #241 dnia: Sierpień 13, 2018, 17:48:21 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Aż się przyjemnie patrzy na taką robotę pod maską . Kurde muszę się w końcu zabrać za swojego Apoloniusza i kiedyś w końcu wstawić do niego to nieszczęsne 1.8  które już 2 rok leży .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #242 dnia: Sierpień 22, 2018, 22:21:58 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W ostatni weekend silnik przeszedł chrzest bojowy na długiej trasie. Międzynarodowy zlot FSO nad Balatonem na Węgrzech zaliczony :) Zrobione 1700km. Średnie spalanie LPG 8l/100km. Po raz kolejny to napiszę, ale most 4.3 zdecydowanie za krótki :P




Nagrałem też małe demo wydechu: https://www.youtube.com/watch?v=SwJX1LDk3pA

Jak się okazało wcale aż tak mocno nie męczy na trasie, postaram się nagrać jak to słychać pod obciążeniem bo brzmi bardzo fajnie <lol>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #243 dnia: Sierpień 22, 2018, 23:57:41 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Końcówka będzie zmieniona, w zasadzie miała być zmieniona już 2 tygodnie temu ale ciągle nie mogę się zdecydować jaką wybrać :]
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #244 dnia: Sierpień 23, 2018, 10:46:03 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Prosta nierdzewna rurka Fi63 pięknie siądzie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #245 dnia: Sierpień 23, 2018, 11:41:16 am »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Sound like 125p. Ogólnie fajowe auto. Jakie reakcje budzi Plus wśród Węgrów?

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #246 dnia: Sierpień 24, 2018, 18:15:40 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Średnio ogarniają co to za wynalazek, na stacji jak się tankowaliśmy to obsługa drapała się po głowie czytając oznaczenia na klapie :] W centrum Budapesztu sporo osób było zaciekawionych, ale i tak większą uwagę zwracały fiaty :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #247 dnia: Sierpień 24, 2018, 20:21:16 pm »

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Ekstra trip. Jeszcze raz gratki. Ja swoim Atu byłem jedynie na Ukrainie, bo mam żonę ukrainkę. Rejony morza czarnego. Bieda jak s-syn.  Jak wjechałem to babcie czerwony dywan rozkładały bo szlachta przyjechała.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #248 dnia: Sierpień 24, 2018, 21:59:37 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Ależ to auto jest zajefajne. O.Z. Polaris - kultowe alufelgi, w końcówce lat 90. miałem praktyki u lokalnego dilera VW, pamiętam że sporo tego montowaliśmy do aut opuszczających salon, były wówczas chyba najdroższymi AF akcesoryjnymi.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #249 dnia: Październik 07, 2018, 22:06:42 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały updejt. Od swapa zrobione już prawie 5000km.

A od ostatniego wpisu udało mi się uporać z problematycznym łożyskiem w wale korbowym. Za radą Multeca wleciała końcówka wydechu z kwasówki Fi63, nadal wystaje ale już mniej :P Z innych mniej istotnych rzeczy - zamontowałem nowe ramiona i pióra wycieraczek, oryginalne Motgum.




A no i wczoraj auto było hamowane na hamowni drogowej Dynomet, 145km na pb i 143 na lpg :)



Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #250 dnia: Październik 07, 2018, 22:25:09 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
 <brawo> i tyle w temacie
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #251 dnia: Październik 07, 2018, 22:31:02 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Możesz powiedzieć o co dokładnie chodziło z tym łożyskiem w wale korbowym? Być może, że mam ten sam problem (tylko "bardziej"), więc spoko opcją byłoby znać jego rozwiązanie :)

Czy VVC ma czujnik stuków, czy różnica między PB a LPG wynika z ustawień gazu? Tzn. stroiłeś jakoś specjalnie LPG, czy zaufałeś autoadaptacji? Przebieg momentu/mocy wskazywałby na analogiczną sytuację jaką mam w swoim atu, tj. że przy niskich obrotach i dużych obciążeniach silnik był niedolany, później mapy mniej więcej się zgrywały i góra znów była nieco za ubogo.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #252 dnia: Październik 07, 2018, 23:28:35 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Łożysko NA4900 wchodzi w otwór w wale dość luźno i podczas wkładania skrzyni jest bardzo duża szansa że się przesunie, dodatkowo tulejka którą nabija się na wałek sprzęgłowy u mnie ślizgała się po wałku co sumarycznie powodowało brak podparcia wałka sprzęgłowego. Łożysko wkleiłem na klej do gwintów (powinienem zrobić to za pierwszym razem ale z pośpiechu zapomniałem...), to samo jeśli chodzi o tulejkę na wałku i dzikie dźwięki przy wciskaniu sprzęgła i wibracje zniknęły.

VVC nie ma czujnika stuków. Różnica wynika tylko z ustawień lpg. Autoadaptacja + strojenie na mapy. Gość, który hamował mi ATU zajmuje się chiptuningiem i strojeniem mocno zmodyfikowanych aut. Powiedział mi wprost, że dawno nie widział tak dobrze wyregulowanej instalacji. Większość aut z lpg które robił miały różnice miedzy PB a LPG w granicach 10 koni. No ale oczywiście nie omieszkam wprowadzić kilku poprawek żeby poprawić moment na dole <lol>
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #253 dnia: Październik 07, 2018, 23:37:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Łożysko NA4900 wchodzi w otwór w wale dość luźno i podczas wkładania skrzyni jest bardzo duża szansa że się przesunie, dodatkowo tulejka którą nabija się na wałek sprzęgłowy u mnie ślizgała się po wałku co sumarycznie powodowało brak podparcia wałka sprzęgłowego. Łożysko wkleiłem na klej do gwintów (powinienem zrobić to za pierwszym razem ale z pośpiechu zapomniałem...), to samo jeśli chodzi o tulejkę na wałku i dzikie dźwięki przy wciskaniu sprzęgła i wibracje zniknęły.
Czyli to nie przypadek, że rozwaliło mi łożysko i uszczelniacz na wałku sprzęgłowym, albowiem nie zrobiłem zupełnie nic z tego co napisałeś  <rotfl2>
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2018, 23:41:53 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #254 dnia: Październik 08, 2018, 09:40:05 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Bardzo przyjemny wynik. Przy takiej bazie warto pójść w custom wydech z kolektorem wg. projektu DVA. Powinno z 10-15 przybyć. ;) Maciek co Ty tam chcesz diagnozować. :P

A co do łożyska, to w większości wypadków konieczne jest wklejenie. W wale czasem wystarczy tylko przetrzeć rdzę i pojawia się luz. A z wałkami i wewnętrzną bieżnią róznie bywa, raz jest luźne, raz trzeba nabijać. Dla bezpieczeństwo warto zastosować klej tak czy inaczej.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #255 dnia: Październik 09, 2018, 10:53:17 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Bardzo podoba mi się kierunek zmian w tym aucie :) wszystko zrobione czysto i schludnie, gratuluję fajnego auta  <spoko>

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #256 dnia: Listopad 21, 2018, 00:02:45 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W ostatnim czasie kolejne zmiany, bagażnik oraz część podłogi pod kanapą zostały wyklejone matami butylowymi STP Silver oraz na to pianka akustyczna K6. Jest zdecydowanie ciszej, szczególnie przy wyższych prędkościach. W niedalekiej przyszłości kolejny taki zestaw trafi na ścianę grodziową i resztę podłogi. Dodatkowo w końcu zająłem się "zabudową" bagażnika. Wleciały podwójne styropiany i wykładzina bagażnika z Caro :)






Pod koniec października auto trafiło do lakiernika. Tylne drzwi były mocno skorodowane, kupiłem w kolorze ale okazały się dużo dużo ciemniejsze, jedynym ratunkiem było lakierowanie. Przy okazji został pomalowany tylny zderzak i doły przednich drzwi, kosztowało to niemało ale było warto. Lakier dobrany i położony perfekcyjnie, muszę tylko jeszcze poprawić ustawienie prawych tylnych drzwi bo troszkę odstają dołem. Fotki z ostatniej sesji na letnich kołach w tym sezonie :)




100-200 na 5 biegu i LPG: https://www.youtube.com/watch?v=xfwpEeSPvbk

A no i tradycyjnie foto z rocznicy pod bramą FSO musi być :P



Ale żeby nie było tak wesoło to w sobotę przy ruszaniu spod świateł strzelił mi lewy resor. Dzisiaj wymieniłem, przy okazji zmieniłem też koła na zimowe ;) W tym roku już chyba koniec modyfikacji i poprawiania fabryki, ale to jeszcze się zobaczy :P
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #257 dnia: Listopad 21, 2018, 00:14:08 am »

Offline BialySC

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 121
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Wszystko cacy ale białe kierunkowskazy lepiej by siadly na tym kolorze.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #258 dnia: Listopad 21, 2018, 01:38:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tylne drzwi były mocno skorodowane
taaaa ,wiedzialem te twoje mocno skorodowane drzwi... chcialbym takie łatać i do mojego zalozyc

pomaranczowe kierunki jakos tak w ogole nie pasuja,
pomyslalbys kiedys o innym wzorze felg, bo te sa  takie mocno wylupiasta na zewnatrz (tak jakby mialy ogromne ET) i dziwnie to wyglada - no niby kto co lubi, ale jakos dziwnie to wyglada,
oczywiscie na zywo widzialem i jest tak samo dziwnie,

mam pytanko do mocowania butli, a mianowicie jak to jest przykrecone, bo z doswiadczenia wiem,ze bez dodatkowego stelaża stywno nie bedzie i butla bedzie podskakiwala,
butli sie nic nie stanie, ale zbiornik benzyny milo wtedy nie ma,
no i jakas mala ta butla, jezeli jeszcze trójkąt wcisnales, jakas 600mm byc musi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #259 dnia: Listopad 21, 2018, 08:35:41 am »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo
Na maty butylowe przykleiłęś piankę akustyczną? Z doświafczenia moge powiedzieć że taki komplet robi mega robote....No i całość ważyła u mnie 25kg....