Autor Wątek: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'  (Przeczytany 108216 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #220 dnia: Grudzień 23, 2017, 23:24:06 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Do Poloneza wleciał silnik  <spoko> Przed założeniem, wszystkie blachy które były na silniku tj łapy, osłony itp zostały wypiaskowane i polakierowane proszkowo. Jakiś czas temu kupiłem też drugą miskę olejową, którą także wypiaskowałem i polakierowałem proszkowo. Silnik został także uzbrojony w fabrycznie nowe wiązki. Jako, że zamierzam doposażyć ten wóz w różne ,,OEM Bajery" ,jednym z nich będzie wspomaganie ZF, zamontowana została już guma w ścianę grodziową, a także pompa wraz z napinaczem z Rovera. Żeby siadło koło pasowe dwubieżniowe trzeba było rozwiercić otwory w belce i cofnąć nieznacznie silnik. Póki co nie zamontowana została jeszcze skrzynia biegów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2017, 23:26:53 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #221 dnia: Luty 18, 2018, 00:05:01 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Z racji nieco większej ilości wolnego czasu, prace przy Polonezie trochę się posunęły.
Zacząłem składać wnętrze, na pierwszy rzut poszła nagrzewnica. Ponieważ planuję wzbogacenie Poloneza o klimatyzację, zbudowaną w oparciu o oryginalną fabryczną minusową klimę, połączyłem obudowę dolną od wersji z klimą ( różni się de facto tylko odkręcanymi bocznymi wylotami ) ze zwykłą górą. Stare pianki były już powykruszane, użyłem więc tych którymi wygłuszałem wnętrze, na klapce poodrywałem aluminium, żeby ją nieco pocienić , natomiast w środku idealnie siadło z grzejnikiem

Założona obudowa nagrzewnicy oraz wstępne pasowanie wymiennika ciepła od klimy

Polonez przybywa również pod maską. Dołożyłem sporo osprzętu i elementów montażowych, złożyłem podszybie, uprzednio malując na czarny mat. Na sam koniec do zielonej atermicznej przedniej szyby doszły nowe ramiona Motgum oraz nowe wycieraczki przegubowe, również motgum  <spoko>


Mam pytanie:
Dokąd podłącza się ten pręt od termostatu / sterowania temperaturą ? Mam to włożyć w tą dziurkę w obudowie wymiennika czy przylutować gdzieś, czy co z tym zrobić ? <co>

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #222 dnia: Kwiecień 07, 2018, 01:25:44 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Znów mała aktualizacja.

Początkowo nosiłem się z zamiarem szyberdachu w tym aucie, ale po głębszym namyśle stwierdziłem, że skoro FSO nie zrobiło mu dziury w dachu to i ja nie będę. Poza tym, w dupowozie mam szyberdach i nie robi to aż takiej roboty jak myślałem. Skoro zaś nie będzie dziury w dachu, postanowiłem dach także wygłuszyć. Na pierwszą warstwę mata alubutylowa bitmat 2,5mm, drugą warstwę stanowi pianka GMS 3mm. Na to idealnie siadła podsufitka

Odczuwałem też niedosyt co do podłogi, więc w kabinie dałem jeszcze 3mm pianki bitmatu. Zostało mi trochę po dachu więc pod nogi pasażerów jeszcze na to poszło kolejne 3mm GMS. Gdyby ktoś chciał mnie naśladować, to te 3mm pod nogi pasażerów w zasadzie było już zbędne  :P <lol2>

Zabawy z klimą ciąg dalszy. Wymiennik usiadł już na swoje miejsce, założyłem ,,macki ośmiornicy" jak to określiłem   <lol2> czyli plastikowe węże które występowały w klimatyzacji w minusie

Klima w minusie w ogóle jest ciekawą rzeczą, można to określić jako fabryczną rzeźbę, w gratach od klimy miałem mniejszą ,,łopatkę" nawiewów na szybę, zastanawiałem się o co w tym chodzi. Chodzi o to, że wymiennik sprawia, że nie zmieściłaby się normalna w całości, więc normalną tniemy, od dołu dajemy mniejszą i wychodzi coś takiego:

W końcu usiadł przedni dywan i deska rozdzielcza :) Tunel póki co tylko przyłożony.

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #223 dnia: Kwiecień 07, 2018, 01:31:08 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to będzie cicho w środku. :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #224 dnia: Kwiecień 07, 2018, 01:33:08 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zobaczymy jak będzie jeździł ;) W każdym razie dopowiem jeszcze, z pianką GMS dużo przyjemniej się pracuje niż z bitmatowską, czuć, że bitmat to budżetowy wyrób a GMS to jednak wyższa półka...

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #225 dnia: Kwiecień 07, 2018, 17:10:31 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Jak zwykle miło popatrzeć na Twoją robotę <ok>. Ciekawa sprawa z tm chwytem powietrza, przerabiałeś jeden czy oba? Czy rozprowadzenie zimnego zrobiłeś na wszystkie kratki i czy ciepłe powietrze będziesz miał także we wszystkich kratkach? Pytam gdyż wczoraj odebrałem ostatnie graty z cynkowni i zaczynam montaż klimy u siebie w czerwonym '94, będę starał się odwzorować to co mam w Orciari.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #226 dnia: Kwiecień 07, 2018, 20:44:58 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Jak zwykle miło popatrzeć na Twoją robotę <ok>. Ciekawa sprawa z tm chwytem powietrza, przerabiałeś jeden czy oba? Czy rozprowadzenie zimnego zrobiłeś na wszystkie kratki i czy ciepłe powietrze będziesz miał także we wszystkich kratkach? Pytam gdyż wczoraj odebrałem ostatnie graty z cynkowni i zaczynam montaż klimy u siebie w czerwonym '94, będę starał się odwzorować to co mam w Orciari.

Cieszę się, że się podoba :)

Przerabiałem jeden, raz, że miałem ten element do przeróbki tylko jeden a dwa, że drugiego nie ma potrzeby, tam jest sporo miejsca. Co do rozprowadzenia powietrza, to środkowe nawiewy stały się już tylko wylotami z klimy. Boczne są dzielone: ciepłe / zimne. Ta klima została opracowywana jeszcze do starej deski a deska MR 93' ją ,,odziedziczyła" dlatego środkowe nawiewy będą tylko chłodzić.

Tomekk, jak będziesz kładł tą klimę, zrób  fotorelacje bo znając Ciebie to będzie zrobione na nowych lub prawie nowych częściach  <spoko>  Ja swojej klimy nie dokończę w tym roku, do tego stopnia żeby działała... za to liczę, że w końcu w tym roku,  ten samochód zacznie już jeździć o własnych siłach :)

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #227 dnia: Kwiecień 07, 2018, 21:08:33 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Spoko Dawid, zdjęcia na pewno będą, u mnie w ORCIARI środek też tylko chłodzi. Podobnie miało sporo aut z tamtego okresu, co ciekawe Mercedes 500 E ma też tak to rozwiązane i środkowe dają wyłącznie zimne powietrze.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #228 dnia: Kwiecień 07, 2018, 22:44:45 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Warto robić takie wygłuszenie czy to bardziej sztuka dla sztuki?

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #229 dnia: Kwiecień 07, 2018, 23:52:20 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
W przypadku tego egzemplarza, okaże się kiedy będzie jeździł ;)

A tak ogólnie, to warto, nie słyszałem negatywnej opinii na temat dodatkowego wygłuszania auta a gadałem z paroma osobami, nie tylko w temacie Poloneza ale ogólnie o wyciszaniu aut

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #230 dnia: Kwiecień 08, 2018, 00:15:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a sprawdzales ile te wszystkie wygluszenia waza ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #231 dnia: Kwiecień 08, 2018, 10:14:43 am »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
tak na szybko licząc to pójdzie ok 100 mat Boll na całe auto włącznie z dachem, bagażnikiem i ścianą grodziową. Drzwi x4 od str wewnętrznej i zewnętrznej. Do tego jeszcze pianki akustyczne. Ano właśnie. Bo jeżeli mam Kombiaka obciążyć dodatkowym balastem 50kg to ja dziękuję.

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #232 dnia: Kwiecień 08, 2018, 11:50:20 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Nie sprawdzałem wagi wygłuszeń. Pianki są lekkie, cięższa jest mata alubutylowa, wydaje mi się, że całe dodatkowe wygłuszenie może ważyć coś koło 20kg.

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #233 dnia: Kwiecień 08, 2018, 12:23:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ze względu na pasmo hałasów wydawanych przez poszczególne części wozu i tworzonych przez wiatr, wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem pod względem stosunku waga/skuteczność, byłoby kładzenie mat butylowych tylko w okolicach tylnego mostu i ściany grodziowej, ew, jeszcze podłogi, a w pozostałych miejscach ograniczyć się do pianki akutycznej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #234 dnia: Kwiecień 08, 2018, 12:24:20 pm »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
W temacie "łap" powietrza tylko jeden jest mniejszy
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #235 dnia: Kwiecień 08, 2018, 20:48:05 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
środkowe nawiewy będą tylko chłodzić.

Cóż czyli żeby to działało trzeba by drobić dodatkowe wyjścia i wejścia żeby dopiąć sie do reszty rur z ciepłym i zimnym cóż rzeźba duża i nie wiem czy by to się zmieściło pod deską bo nie posiadam takich wynalazków jak klima ale mogło by to mieć sens .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #236 dnia: Kwiecień 08, 2018, 22:41:35 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Jeśli chodzi o wygłuszenie środka,ja na podłogę i kawałek bagażnika(nadkola + okolice) dałem maty alubutylowe STP,a na to wszystko ori wygłuszenia. Myślę,że starczy. U Ciebie podejrzewam,że dzięki takiemu wygłuszeniu nie będzie nic w środku słychać :D
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #237 dnia: Kwiecień 09, 2018, 08:27:38 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
środkowe nawiewy będą tylko chłodzić.

Cóż czyli żeby to działało trzeba by drobić dodatkowe wyjścia i wejścia żeby dopiąć sie do reszty rur z ciepłym i zimnym cóż rzeźba duża i nie wiem czy by to się zmieściło pod deską bo nie posiadam takich wynalazków jak klima ale mogło by to mieć sens .

hmmm nie trzeba nic rzeżbić jeśłi masz cały zestaw:)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #238 dnia: Kwiecień 09, 2018, 09:51:09 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ja mówię o  tym żeby nawiewy działały na 4 kratki skoro Dawid pisze że to chłodziwo jest tylko na środkowych . Nie wiem nie znam się nie posiadam takiego wynalazku jak klima w polonie z resztą i tak na Calsonicu to nie ma bata żeby to założyć więc nie będę miał :P
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: FSO Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari 95'
« Odpowiedź #239 dnia: Kwiecień 09, 2018, 11:42:06 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Jeśli chodzi o wygłuszenie środka,ja na podłogę i kawałek bagażnika(nadkola + okolice) dałem maty alubutylowe STP,a na to wszystko ori wygłuszenia. Myślę,że starczy. U Ciebie podejrzewam,że dzięki takiemu wygłuszeniu nie będzie nic w środku słychać :D
Ja u siebie dam spienioną folię HDPE. Nikt tego badziewia nie bierze do recyklingu, nawet za darmo, a mam tego chyba z pół mp, więc trzeba było znaleźć dla niego  zastosowanie - każde lepsze niż jako wypełniacz do śmietnika.