Autor Wątek: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro  (Przeczytany 126254 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 04, 2013, 16:53:21 pm »

piciek

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Tutj wyniki rovera 1.4

III 60-100 8s
 60-120 11,5s
IV 60-100 12s
 60-120 15s
 80-120 10s
V 80-120 20s - ale moze jutro zweryfikuje bo ten pomiar byl lekko lipny i moze uda sie z 18s wycisnac.

Chcial bym zauwazyc ze wyniki na 4 biegu (80-120)sa zblizone

Seru a mogl bys podac czasy na 3 biegu ?? np 40-80 60-100 60-120 itp bo te czasy chyba najbardziej wszystkich interesuja

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=13933

edit:
Nagrałem dla porównania, jak sobie radzi 1.6 16V na LPG, moscie 3.9 i kapciach 185/65/14. http://www.youtube.com/watch?v=xAFdvFvEV7Q i jak porównuję z tym http://www.youtube.com/watch?v=g2xaia0Rzts to u mnie przy 100km/h jest 3,6K obrotów, a tu tylko 3,2K. Licznik chyba przekłamuje, bo na GPSie u mnie przy 100 jest równe 100 :P
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2013, 19:48:18 pm wysłana przez SilverArrow#1967 »

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 04, 2013, 22:25:55 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 04, 2013, 22:29:42 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Popraw linki bo nie śmigają.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 04, 2013, 22:43:19 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 04, 2013, 23:31:35 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dziś nagrałem jak przyspiesza mój 1.6T
od 60-100 na 3 biegu http://www.youtube.com/my_videos_edit?video_id=fYcVyDy9rAY&ns=1
i na 4 60-120 http://www.youtube.com/my_videos_edit?video_id=Kcl-ZA-zOLw&ns=1
I to jakoś jedzie :) widać, że turbo robi robotę :)

MarCaro, powodzenia w dalszych modach, widać, że sporo jeszcze brakuje, żeby Twa OHVka zaczęła się dość przyzwoicie przemieszczać :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 04, 2013, 23:52:17 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
to u mnie przy 100km/h jest 3,6K obrotów, a tu tylko 3,2K.

Wszystko jest ok, pozorne przekłamanie wprowadza błąd paralaksy. A małe rozbieżności to po prostu cecha tych liczników ; )
Btw. rurowiec w roverze też dobrze sobie radzi jak widać na filmiku, jest różnica?

OHV Mr.Vspec1 bardzo ładnie zmienia prędkość, jest do czego mierzyć : )

Dzisiejsze testy wykazały mocno ubogą mieszankę, nawet przy pełnym bucie sonda wskazywała niewielkie wartości napięcia - do poprawki

Mnie osobiście cieszy, że temat się trochę rozkręcił.

Kolega Mr.Vspec ma trochę wyższe doładowanie, tzn my bazujemy na wskazaniach boosta od autogauge - ile w tym prawdy ciężko powiedzieć, na razie musimy mu wierzyć i pokazuje niecałe 0.5 bara. Przy 0.8 wiadomo silnik miałby większy potencjał. Ale póki co to chyba brakuje mu trochę paliwka..
Osiągi Poloneza Mr.Vspec robią pozytywne wrażenie.

Dla mnie jako człowieka który chyba najwięcej tym polonezem jeździł, liczę też czasy gdy go kupiłem naście tysięcy km temu, to jest odczuwalna poprawa osiągów. Także nawet jak nie będzie najszybszy w mieście, taki ma tylko liber, to też będe zadowolony bo auto się spisuje, póki co : )
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 05, 2013, 00:08:02 am »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Ja tylko czekam aż ogarniecie wszystko co trzeba i jak trzeba i co pokaże na hamowni. :) Fajnie by tez było gdyby całość nie miała problemów po jakimś większym przebiegu :) Turbo w OHV fajna sprawa na pewno bo trochę więcej pod butem zawsze się przyda, szczególnie jak mieszka się w jakimś górzystym terenie.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 05, 2013, 01:04:04 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
I to jakoś jedzie
;-|
masakra ,to ma 7s dla IV 60-100,
dla przykladu BMW Z3M ,czyli 3.2l 321KM na krotkich przelozeniach  ma na IV  5.5s 60-100 ,a wazy 1400kg,
to tutaj to nie wyglada na 1.6turbo ,tylko na 1.5 A-grupa  <lol>

« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2013, 01:10:32 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 05, 2013, 07:38:35 am »

piciek

  • Gość
Wszystko jest ok, pozorne przekłamanie wprowadza błąd paralaksy. A małe rozbieżności to po prostu cecha tych liczników ; )Btw. rurowiec w roverze też dobrze sobie radzi jak widać na filmiku, jest różnica?
Rurowiec dopiero pokazał swoje możliwości po obandażowaniu, jak w oryginalnym 1.6 16V siedzącym w policyjnym polonezie. Dopoki siedzi elektronika od 1.4 to i tak to nie chodzi tak jak powinno w dolnym zakresie obrotów ze względu na inne mapy, w tej chwili zaczyna się budzić dopiero od 3,2 - 3,3K RPM.

A co do paralaksy, to nagrałem sobie dziś film pod tym samym kątem i dalej wskazuje 3,6K obrotów, przy 3,2 jest 90 km/h więc jeszcze sporo brakuje, czekam na efekty dalszych prac.

BTW na ubogo ile teraz pali LPG?

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 05, 2013, 08:34:37 am »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Sorry za linki, u mnie boost na tych filmikach jest skromny08-0.9 a kiedyś bywało 1.2-1.3 bara i góra  jest przelany. Czym mierzy cie afr wąskopasmową
sondą, ja używam Lc1 i wtedy wiem co i jak.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 05, 2013, 13:46:26 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sorry za linki, u mnie boost na tych filmikach jest skromny08-0.9 a kiedyś bywało 1.2-1.3 bara i góra  jest przelany. Czym mierzy cie afr wąskopasmową
sondą, ja używam Lc1 i wtedy wiem co i jak.
to moze tak wogole pochwalisz sie co tam jest zrobione ,bo twoje osiagi rzucaja nowe swiatlo na wytrzymalosc OHVki,

a odpowiadajac na twoje pytanie ,to sonda jest seryjna od abimexa ,czyli jednoprzewodowa waskopasmowa napieciowa,
szerokopasmowka na nic by sie tu zdala (a w zestawie z Lc1 kosztuje tyle co komplet uturbiajacy), bo zasilanie jest realizowane prymitywnym gaznikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 05, 2013, 15:22:24 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
szerokopasmowka na nic by sie tu zdala (a w zestawie z Lc1 kosztuje tyle co komplet uturbiajacy), bo zasilanie jest realizowane prymitywnym gaznikiem
a co ma jedno do 2 ? mając szerokopasmókwe widziałbyś przynajmniej jakie jest afr i w którą strone wymaga korekty a tak to troche jak działanie na czuja...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 05, 2013, 16:20:37 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Zgadzam się z przedmówcami 100%, Lc1 używam tylko do strojenia aut, ale jeżeli wstawimy gniazdo sondy wąskopasmowej za długie lub za daleko wskazania są bardzo mylne wiem z doświadczenia, dodatkowo używam wskaźnika egt z którego więcej można odczytać niż z sondy wąskopasmowej.
W mojej ohv-ce sonda jest odpięta ponieważ zubaża afr i egt rośnie niesamowicie szybko,ale ja latam na PB a na LPG musi coś sterować staga.
Co do kolegi z 1.6 16v z mapami od 1.4 wstawić det 2 lub det 3 lub easyecu 2.0  i mapy zrobić swoje paliwa i zapłonu efekt murowany.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 05, 2013, 16:53:31 pm »

piciek

  • Gość
Co do kolegi z 1.6 16v z mapami od 1.4 wstawić det 2 lub det 3 lub easyecu 2.0  i mapy zrobić swoje paliwa i zapłonu efekt murowany.
Myslisz ze bedzie to lepsze rozwiazanie, niz komputer od 1.6 16v?

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 05, 2013, 17:34:29 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Tak właśnie myślę dla przykładu kiedyś stroiłem E30 1.8 IS do wyścigów górskich na det3, która po konwersji Maf na Map i zrobieniu mapy paliwa i zapłonu latała jak wściekła, tym bardziej po przeróbkach mechanicznych np. obróbka głowicy,zmiana przepustnicy lub wiele innych, robi się korektę na mapie i Km i Nm przybywa.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 05, 2013, 21:07:41 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Krótki opis mojego motoru.
Silnik po kapitalnym remoncie, silnik został odprężony, układ korbowo-tłokowy został wyważony by Kuś+ odelżone koło zamachowe 4.2kg dodatkowo docisk na podwójnej sprężynie i tarcza na spieku by Radzikowski, doszły większe wtryski 335cc,wystrojony na det 2 ale w planie jest det 3,silnik zalany Motulem 300V 15w50, turbina hybrydowa t25/t2 i przepustnica 60mm . Układ wydechowy przelotowy na trzech tłumikach też 60 mm.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 05, 2013, 21:16:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przydało by się go wrzucić na hamownię obciążeniową. Niutonów to to pewnie trochę ma. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 05, 2013, 23:59:19 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szerokopasmowka na nic by sie tu zdala (a w zestawie z Lc1 kosztuje tyle co komplet uturbiajacy), bo zasilanie jest realizowane prymitywnym gaznikiem
a co ma jedno do 2 ? mając szerokopasmókwe widziałbyś przynajmniej jakie jest afr i w którą strone wymaga korekty a tak to troche jak działanie na czuja...

na waskopasmowej mam punkt odniesienia i jest wystarczajacy jak na mozliwosci regulacji tego systemu,
co z tego ,ze na AFR wiedzialbym lepiej ,skoro nie moglbym ustawic lepiej ,
a na marginesie to AFR kosztuje tyle co zestaw uturbiajacy  ;>

Krótki opis mojego motoru.
ty masz gruba rzezbe w silniku i w sterowaniu ,wiec mozesz szlifowac osiagi,
zamysl tego projektu byl inny i inne fundusze zostaly na niego przeznaczone ,wiec nie ma i nie bedzie porownania do twoich wynikow


Lc1 używam tylko do strojenia aut, ale jeżeli wstawimy gniazdo sondy wąskopasmowej za długie lub za daleko wskazania są bardzo mylne wiem z doświadczenia
wlasnie wracam z dzisiejszego strojenia i stwierdzam ,ze sonda najpewniej umarla ,bo nie pokazuje wiecej niz 0.3v na LPG i 0.46v na benzynie,
a ze rozbierany byl parownik w celu przeczysczenia i "dogiecia" sprezynek ,to ustawienia poszly na sluch i wech ,jak w I gen ,
idzie calkiem niezle ,ale z ustawieniami trzeba poczekac na druga sonde,
co ciekawe parownik po przebiegu 12kkm okazal sie bardzo czysty,wiec nei bylo za bardzo co czyscic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 06, 2013, 02:11:28 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Krótki opis mojego motoru.
Silnik po kapitalnym remoncie, silnik został odprężony, układ korbowo-tłokowy został wyważony by Kuś+ odelżone koło zamachowe 4.2kg dodatkowo docisk na podwójnej sprężynie i tarcza na spieku by Radzikowski, doszły większe wtryski 335cc,wystrojony na det 2 ale w planie jest det 3,silnik zalany Motulem 300V 15w50, turbina hybrydowa t25/t2 i przepustnica 60mm . Układ wydechowy przelotowy na trzech tłumikach też 60 mm.

Widać bardzo profesjonalne podejście do sprawy, obawiam się że nas by takie coś przerosło, tak technicznie jak finansowo. Dlatego mamy budżetowe turbo OHV : )
Ciekawe zjawisko, masz filmiki z początku 2010r. czyli 3 lata temu, a auto jeździ do dziś, a podobno OHV można wzmocnić tylko swapem ;] hue hue

OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 06, 2013, 08:13:13 am »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Na początku dodam że w silniku jest jeszcze jeden mod o którym zapomniałem napisać bo był robiony 2 lata temu,porting głowicy i szlifowanie  grzybków zaworowych jak zaleca Grabowski do tego zostały wrzucone sprężyny zaworowe od plusa na hydraulikach są dużo twardsze, efekt był taki że jadąc 5 biegiem wydawało się że jadę 4. Elastyczność niesamowita nawet na LPG. Co do wytrzymałości ohv z 2010-2013 to nie powiem że to ten sam silnik, sprawdzałem jak zniesie doładowanie na różnych poziomach bez odprężania i mogę stwierdzić że 0.5-0.6 to max ponieważ powyżej tego doładowania wchodzi spalanie stukowe i rozwala tłoki i nic poza tym. Więc chcąc dmuchać bara lub powyżej trzeba odprężać motorek i stuku niema.
Odprężanie jest banalnie proste wystarcz z denka tłoka zebrać 1.25mm i mamy CR 8.5.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.