Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125320 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #180 dnia: Marzec 12, 2014, 18:58:42 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ma się rozumieć :) pierwsza myśl była pewnie ma go asekuracyjnie jak się Święty wkur*w będzie ciął :d
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #181 dnia: Marzec 13, 2014, 10:13:29 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
a wkur**** się jest nieodzowną cechą każdego grubego projektu , na razie myśl o cięciu tego ustrojstwa mi nie przyszła na myśl ;) Wczorajszy postęp to posadzenie silnika na poduszkach, wycentrowanie go , montaż rozrusznika i test przespawanego dzwonu - jak zwykle Motoweld wykazał się i rozrusznik zazębia się od strzała :)
Ogólnie lekki wku*** mnie złapał jak wziąłem wał do ręki bo nie dość że w podporze znalazłem urwany kawał śruby to krzyżaki , które miały być dobre nadają sie do huty.
Nic dziś walka z napędami i można to spiąć z mostem , generalnie to jest dobrze bo hamulce działają, sprzęgło też , zabrałem się za modyfikację węży od wspomy tak że na dniach wspoma będzie kompletna. Calsonic siedzi , do środka wpadnie prawdopodbnie deska z mr93 - chodzi o środkowe nawiewy przydatne w zimie - przynajmniej jedna ręka nie marznie heh
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #182 dnia: Marzec 13, 2014, 15:48:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak przy okazji Clasonica. czy otwory grzejnika pasują do starych dziur w ścianie grodziowej czy wycinałeś nowe...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #183 dnia: Marzec 13, 2014, 19:19:13 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Myślę, że otwory powinny pasować, chciało by się im przerabiać grodziówkę :).

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #184 dnia: Marzec 13, 2014, 21:22:30 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
są inne - ten od przetłoczenia trzeba dość przerzeźbić a ten drugi zaślepić
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #185 dnia: Marzec 15, 2014, 01:13:43 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update z prac o szybsze jutro ;)

Środek z calsonicem:



oraz efekt piątkowego pobytu przez pół dnia na szrocie:



tak że mam wszystkie niezbędne chłodnice (ze wspomy włącznie) do montażu ;)

Niedługo pewnie zakup turbiny i można dziada do końca poskładać :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #186 dnia: Marzec 15, 2014, 13:10:56 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Intercooler z czego?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #187 dnia: Marzec 26, 2014, 13:44:30 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Święty jak tam postępy?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #188 dnia: Marzec 27, 2014, 09:02:41 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Po(d)stępy jak krew z nosa, bo wszystko nie pasuje. Mitem jest że chłodnica z kappy podchodzi - niestety musiałem kupić drugą z trucka diesla, chłodnica oleju cudem weszła , tak samo jak chłodnica wspomagania. Oczywiście węże do chłodnicy oleju okazały się za krótkie a zakup nowych w oplocie parcianym jest praktycznie niemożliwy w tym kraju :/ Dlatego też musiałem wydłużyć rurki dokupując coś ze złomu i Wałek pospawał to z oryginalnymi króćcami - wchodzi to na styk. Ic oczywiście do przespawania bo nijak nie minie się z chłodnicą z trucka diesla, zatem czeka mnie rzeźbienie tematu. Nowy wąż do serwa był niedostępny w całym tarnowie więc zakup nówki z allegro z jakiegoś fiata. Powoli mnie ten projekt wykańcza nerwowo... ale staram się nie poddawać. Odmy mają być na dniach pospinane. Jedyna optymistyczna wiadomość to że turbina z astry opc prawdopodobnie minie się z nadkolem i uda się ją tam upchać, choć nie wiem czy od razu nie zdecyduję się na jakąś td04. IC jest z jakiegoś terenowego isuzu
Jak auto znowu trafi na garaż to porobię fotki z prac


"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #189 dnia: Marzec 27, 2014, 12:34:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mitem jest że chłodnica z kappy podchodzi
trzeba bylo zapytac ,to by napisal ,ze nie pasuje ,
ale mam tylko jedna do dyspozycji z R5 ,a w Kappie na polce jest miejsce na 3 rodzaje - myslalem ,ze sobie wczesniej zmierzyles,

jakies pierdółki/wężyki zawsze trzeba dosztukowac ,wiec z czasem wszystko dobierzesz,
dziwie sie jednak zdziwieniu, ze chlodnica wspomy nie pasuje - przeciez w Kappie jest plastikowa i zamontowana pod podwoziem ,wiec jasne ,ze nie podejdzie ,tak samo jak jej weze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #190 dnia: Marzec 27, 2014, 12:54:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
wspomy mam z poloneza ale inne umiejscowienie, a chłodnicę mierzyłem na szerokość a wysokość się nie zgadza. Każda chłodnica jest z czegoś innego :P
Sugerowałem się pewną opinią przy wyborze chłodnicy - pewnie dałoby się ją upchać gdyby ciąć belkę z przodu ale nie odważę się na to.

« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2014, 13:33:27 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #191 dnia: Marzec 27, 2014, 19:46:23 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Każda chłodnica jest z czegoś innego

jak umnie;p chlodnica wody z diezla, pierwsza chlodnica oleju z imprezy, druga chlodnica oleju z opla GSI, chlodnica wspomy z plusa, powietrza astra 1.7 ;p
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 22:55:11 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #192 dnia: Marzec 29, 2014, 19:36:05 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Update - dziś udało się poskładać chłodnicę oleju - jedynie kwestia zalania jej olejem oraz podokręcania opasek, odmy zostały poskładane ze spływem oleju.Wąż od serwa przyszedł nówka więc założyłem go, ponadto napęd spięty do kupy - wał już pod autem :) Przespawaliśmy lewarek do skrzyni z fiata 132 bo seryjny zrobił się długi jak w kamazie.Pocięliśmy uszy od intercoolera, zamontowaliśmy już deskę wewnatrz auta. Tak że teraz robota dla motoweld - przespawać IC oraz wyspawać nową rurkę do wody wzdłuż głowicy. Wtedy wszystkie chłodnice siądą już na gotowo i można spinać powoli resztę gratów :)


Pocięty przód oraz zamontowane chłodnice - oleju i wspomagania :)



Oil catch tank z fiata coupe turbo oraz częściowo założone węże



oraz dzisiejszy widok z przodu



update wkrótce...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #193 dnia: Kwiecień 06, 2014, 12:22:55 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update:

chłodnica oleju zalana olejem, węże poskręcane na "zero", dorobione rurki od wyjścia stopki oleju do clodnicy



intercooler przespawany oraz zamontowany już na aucie - przy okazji robi za wycięte wzmocnienie pasa przedniego



a tak wyglądają 4 chłodnice zamontowane z przodu, ic miał być wyżej ale stwierdziliśmy że pasuje żeby trochę powietrza wpadało bezpośrenio na chłodnicę jednak:



oraz chłodnica z trucka po wymyciu i odmalowaniu i do niej zostanie zaadoptowany wentylator z kappy z klimą - po podpięciu do akumlatora łeb chciało urwać, więc powinien dawać rady



wentylator muszę delikatnie skrócić na wysokość i wejdzie bez problemu.

update wkrótce
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #194 dnia: Kwiecień 06, 2014, 12:54:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wentylator w Kappie jest zasilany przez opornik na dwa biegi - chyba jeszcze na II nie widzialem ,zeby sie wlaczyl ,a ja go podpiales bzposrednio to wlasnie II bieg wlaczyles
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #195 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:06:21 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
też tak myślałem że to opornik od 2 biegów , podobnie jak w alfie gtv. W każdym razie efekt jest masakryczny po podpięciu tego bezpośrednio do aku.Jedynie co mnie irytuje to że rezystory lubią się czasem spalić - tak czy tak będę kombinował włączanie wentylatora na 2 przekaźnikach - pierwszym przez rezystor , drugim bezpośrednio do aku

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2014, 13:08:57 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #196 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:49:06 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
też tak myślałem że to opornik od 2 biegów , podobnie jak w alfie gtv. W każdym razie efekt jest masakryczny po podpięciu tego bezpośrednio do aku.Jedynie co mnie irytuje to że rezystory lubią się czasem spalić - tak czy tak będę kombinował włączanie wentylatora na 2 przekaźnikach - pierwszym przez rezystor , drugim bezpośrednio do aku
Cześć, dajesz  termik 2 stopniowy w chłodnicy czy ręczne sterowanie?
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #197 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:49:24 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Święty mam pytanie.
Czy dopływ powietrza do chłodnicy płynu będzie wystarczający ?
Ja mam szeroką miedziankę w Roverku (może to kwestia silnika)
Ale...
Juz montaż halogenów w atrapie spowodował że musiałem zamontować do chłodnicy drugi wentylator bo jeden nie dawał rady.
Po demontażu halogenów problem ustąpił.
Nie myślałeś nad umieszczeniem IC np nad silnikiem tak jak to jest w Subaru ?
Obawiam się że może się to grzać.
Mogę się mylić.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #198 dnia: Kwiecień 06, 2014, 14:23:54 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Nie myślałeś nad umieszczeniem IC np nad silnikiem tak jak to jest w Subaru ?
Obawiam się że może się to grzać.
Mogę się mylić.
nie mylisz sie, dlatego większość dłubanych scooby-ich przechodzi na fmic :) kiedy planowany wyjazd dziadka  ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #199 dnia: Kwiecień 06, 2014, 15:00:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
W chłodnicy z trucka są 2 wyłączniki wentylatorów więc mogę je wykorzystać , ew z jednego z wyjść z megasquirta włączać 2 bieg wentylatora ba podstawie czujnika temperatury silnika bądź sumować oba wyjścia - wszystko wyjdzie w praniu

Odnośnie intercoolera oraz chłodnicy wody - na ile będę w stanie jest plan powycinać zderzak przedni - np na równo z atrapą a normalnie jest 2cm wystający - zawsze to więcej powietrza poleci niżej oraz pod tablicą rejestracyjną będzie wywalona dziura aż do belki , tak że nie będzie tego widać normalnie za to wentylator zawsze bedzie mógł wiecej powietrza zaciągnąć, ew za rejestracją wykonać dyfuzor do nadmuchu powietrza podczas jazdy.
Np u alexa w turbo była zwykła chłodnica aluminiowa na 2 wentylatorach i dawała rady podczas normalnej jazdy. Patrząc na stary typ vs caro - to caro ma mniejszą powierzchnię grilla więc nie się co dziwić że mógł się przegrzewać jak połowę jego zasłoniły halogeny. Tutaj w mnie zawsze mogę powycinać atrapę i wsadzić siatkę co też nie będzie bardzo widać - generalnie możliwości jest kilka , łącznie z otwornicą i wywalenie kilku dziur na środku zderzaka i czarna siatka.

Kiedy ma wyjechać - plan jest ambitny - do końca miesiąca - czy sie uda to zrobić zobaczymy.
Generalnie progress wygląda tak że deskę mam założoną z mr93, większość przełączników też. Calsonic poza sterowaniem linkami działa, chłodnica oleju zalana olejem, silnikiem poręciliśmy chwilę i ciśnienie oleju gaśnie, przy okazji odpowietrzylimy wspomaganie - zatem te dwa układy są spięte. Kolano redukcyjne na przepustnicę ma przyjść w tygodniu, górną rurkę wody zaczęliśmy rzeźbić - wodę chcemy spiąć do końca tygodnia na zero , kwestia zamocowania jescze zbiorniczka wyrównawczego - zresztą plan jest po przeciwnej stronie niż w plusie - to sie jeszcze też okaże jak będzie docelowo.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2014, 15:02:20 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"