Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015  (Przeczytany 189838 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #320 dnia: Marzec 20, 2015, 21:03:05 pm »

Offline Alan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 Lancia Kappa SW 2.4 TDs '97
A.....się swieci.... :)




Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #321 dnia: Marzec 20, 2015, 21:13:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Post trochę OT, ale krąży w koło FSO
Przed chwilą wróciłem z dnia otwartego krakowskiej polibudy (wydział mechaniczny konkretnie) dwa cuda przykuły moją uwagę:
1. Szara akwara pordzewiała jak jasny ch..., ale kiedyś znajomy opowiadał mi, że PK testowała Poldki z różnymi silnikami i rozwiązaniami przy tych silnikach (DOHC'e, Diesle FSO itp.), więc zapytałem się jednego z Prowadzących przy okazji oprowadzania, czy to jeden z tych cudów o których słyszałem, dowiedziałem się, że tak, że był to pewien projekt badawczy Poloneza na WTRYSKU ELEKTRONICZNYM (czyżby egzemplarz przedprodukcyjny na eksport do Holandii?), miał on na celu maksymalizację osiągów i minimalizację zużycia paliwa, a Profesor, który go prowadził, notabene właściciel tegoż PN'a traktuje go jak oko w głowie :)
2. Silnik GLE, niby nic ciekawego, ale:
- Rozrząd GSI
- Koło pasowe Abimex
- Aparat zapłonowy od ukł. z modułem
- kolektor ssący Abi z zamontowanymi gniazdami na wtryskiwacze.
I tak się zastanawiam, czy ktoś chciał założyć do tego silnika mechaniczny wtrysk wspomagany komputerem, czy może rozkminić pełno prawny wielopunkt, wykorzystujący impulsy z koła pasowego i cewki aparatu jako wyznaczanie fazy rozrządu?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #322 dnia: Marzec 20, 2015, 21:28:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13902
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mechaniczny, tylko elektroniczny - wtrysk moze byc niezalezny od zaplonu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #323 dnia: Marzec 20, 2015, 21:44:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jeden przewod ma z jednej strony koncowke M12x1 co wymagalo rajdu po miescie w celu znalezienia takiego przewodu,
intercars i fota nie oferuje ,
Jeśli mówisz o miedzianych to jedni i drudzy mają. W Focie kilka lat pracowałem, a obecnie w Carsie od ponad miesiąca i takie przewody miedziane bez problemu są dostępne.
Jest tylko jeden problem, jako detalista nie jesteś mile widziany w takich miejscach :-)
mieszkam na mazurach - tutaj kazdy klient jest mile widziany, jezeli chcesz miec kase na rachunki,
IC i Fota sa na jednej ulicy pod jednym wjazdem ,w IC 5 stanowisk obslugi klienta i pustki ,w Focie 3 stanowiska i pustki - w obu sklepach poinformowano mnie, ze takich przewodow miedzianych uniwersalnych nie maja,
tylko dwie strony M10

WP-441. Długość 500mm, jeden gwint zewnętrzny M10x1, drugi gwint zewnętrzny M12x1. Zarówno w Focie miałem to na półce jak i potem w AutoPartner, a teraz w Inter Carsie. Popularny przewód często stosowany we francuzach. Istnieje szansa że trafiłeś na jakichś laikow, albo jednak detalistow nie lubia, bo to najgorszy typ klienta, który ma sobie pójść do sklepu na mieście i tam truć dupe a nie w hurtowni :-)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #324 dnia: Marzec 20, 2015, 21:46:08 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
To wiem, ale to nie były gniazda takie jak np. w GSI czy roverze, to na filmie https://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo jest bardziej podobne. Dokładnie były to mosiężne śruby, nagwintowane w środku, na każdym wlocie do cylindra jedna. Zdjęć nie zrobiłem, ze względu na tępo w jakim byliśmy oprowadzani.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #325 dnia: Marzec 21, 2015, 00:11:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13902
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
WP-441. Długość 500mm, jeden gwint zewnętrzny M10x1, drugi gwint zewnętrzny M12x1.
potrzebny byl 1060 ,w rezultacie kupilismy 1150,
drugi byl dwa razy M10x1 i dlugosci 860 ,to wszedzie byl do dostania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #326 dnia: Marzec 21, 2015, 00:14:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13902
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dokładnie były to mosiężne śruby, nagwintowane w środku, na każdym wlocie do cylindra jedna. Zdjęć nie zrobiłem, ze względu na tępo w jakim byliśmy oprowadzani.
do testow przeciez trzeba recznie taki kolektor przerobic, a wtryski montowac pojedynczo,a nie w listwie ,wiec takie nagwintowane sa wygodniejsze w uzyciu,
to nie determinuje rodzaju wtrysku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #327 dnia: Marzec 21, 2015, 07:55:23 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
WP-441. Długość 500mm, jeden gwint zewnętrzny M10x1, drugi gwint zewnętrzny M12x1.
potrzebny byl 1060 ,w rezultacie kupilismy 1150,
drugi byl dwa razy M10x1 i dlugosci 860 ,to wszedzie byl do dostania
Zwykle w takich sytuacjach sprzedaję ten o którym wspomniałem, a dalszy odcinek juz z dwoma końcówkami M10x1 i do tego złącze do końcówek M10x1 i klienci są zadowoleni :-D

Żeby nie było OT.  Ostatnio do Laguny kupiłem zmieniarke na 6CD, oraz testuje mieszanie ON z OR. Po 120km wszystko jest OK :-D
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2015, 07:56:58 am wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #328 dnia: Marzec 21, 2015, 11:25:22 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
125p Akropolis 1800 DOHC - czyszczenie zacisków, wymiana linki ręcznego,  wymiana jednego zacisku, wymiana płynu hamulcowego, wymiana termostatu i jednej końcówki drążka:




Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #329 dnia: Marzec 24, 2015, 09:33:33 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #330 dnia: Marzec 27, 2015, 12:58:20 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Kilkanaście km od mojej miejscowości znajduje się Eurowarsztat. Podjechałem dzisiaj rano i mówie do właściciela:
- Chciałbym wymienić wszystkie tuleje na wahaczach w Polonezie.
Właściciel: O Rany Boskie!
- A potem całą geometrię ustawić, kąty itp.
Właściciel: Tylko nie to...

W warsztacie pracuje mój znajomy, mówie że wszystkie tuleje do wymiany a on: Idź mi stąd!  <killer>

Zażyczyli 400zł za robociznę i 80zł za całą geometrie.

PS. Jak to jest z podkładkami do regulacji kątów? Idzie gdzieś je dostać gdyby były potrzebne?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #331 dnia: Marzec 27, 2015, 13:13:59 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Kilkanaście km od mojej miejscowości znajduje się Eurowarsztat. Podjechałem dzisiaj rano i mówie do właściciela:
- Chciałbym wymienić wszystkie tuleje na wahaczach w Polonezie.
Właściciel: O Rany Boskie!
- A potem całą geometrię ustawić, kąty itp.
Właściciel: Tylko nie to...

W warsztacie pracuje mój znajomy, mówie że wszystkie tuleje do wymiany a on: Idź mi stąd!  <killer>

Zażyczyli 400zł za robociznę i 80zł za całą geometrie.

PS. Jak to jest z podkładkami do regulacji kątów? Idzie gdzieś je dostać gdyby były potrzebne?
Tez miałem takie sytuacje na stacjach, tzn ja sobie sam wszystko powymieniałem tylko chciałem kąty ustawić (dodam ze sam podkładki podkładałem , oni tylko pomiary robili ) to też marudzili ze ja pierdziu ! Podkładki dawałem zwykłe, nie pamiętam ale nawet chyba użyłem tez podkładki od zamka drzwi :)
Przejściówka

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #332 dnia: Marzec 27, 2015, 13:35:02 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
A u mnie było odwrotnie jak oddawałem auto na geometrię i kąty, to facet starszej daty, powiedział że sobie wreszcie w czymś normalnym pogrzebie, a nie w plastikowym gó.... Zaskoczył mnie tym stwierdzeniem, i robotę wykonał perfect.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #333 dnia: Marzec 27, 2015, 17:32:45 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1752
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Wiesz,w nowych autach to za wiele sobie nie można poustawiać, a jak już coś trzeba zmienić to się zaczyna borowanie budy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #334 dnia: Marzec 27, 2015, 20:43:51 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
A u mnie było odwrotnie jak oddawałem auto na geometrię i kąty, to facet starszej daty, powiedział że sobie wreszcie w czymś normalnym pogrzebie, a nie w plastikowym gó.... Zaskoczył mnie tym stwierdzeniem, i robotę wykonał perfect.

Dokładnie, częściej trafisz na bałwanów którzy tylko pierd....ić potrafią ew. wymienić olej,żarówki  albo klocki.
Prawdziwych mechaników, zainteresowanych tym co robią jest bardzo mało. Jak jeżdżę nisko-przebiegówkami na wymianę oleju na stację która pamięta PRL, zbiera się cały personel przy moim aucie i nie może wyjść ze zdumienia cyt: "gdzie to się k...uchowało?". Ostatnio olej w Atu Plusie wymieniało mi 8 osób z prezesem w białej koszuli i krawacie włącznie :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2015, 20:45:40 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #335 dnia: Marzec 27, 2015, 21:01:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Wiesz,w nowych autach to za wiele sobie nie można poustawiać, a jak już coś trzeba zmienić to się zaczyna borowanie budy.
Jak ojciec pojechał jakiś czas temu, żeby w wąskim ustawili geometrię to Chryste panie, jak to dziadom wyszło... w jedną stronę trzeba mniej okręcić się kierownicą niż w drugą, prawe koło jest chyba rozbieżne w stosunku do lewego bo dosłownie zjadło je od środka, KWSZ nie wiem, ale poldek tańczy po drodze jak szalona ruda, a najlepsze było ustawianie pochyłu koła, coś im tam nie pasowało, więc wzięli młot i już chcieli podłużnice przyklepywać, na szczęście ojciec jakoś tym tumanom przemówił do rozsądku, że skoro auto jest nie bite to na pewno musi się dać to jakoś ustawić, co by nie powiedzieć to "jakoś" się udało, ale tylko "jakoś" :) Do tego w czasie jazdy ściągało w lewo, jaka na to rada, "To my Ci koła zamienimy bo to pewnie dlatego, że zrobiłeś trochę (mniej jak 50km) bez zbieżności i po jakimś czasie powinno się uspokoić" - jak pokazał czas nie uspokoiło się bo ostętacyjnie ściąga w prawo :P

A co do tematu: Do atu wpadły letnie kapcie, nowa guma łącząca pochłaniacze z bakiem, przeczyszczony bak, wizyta na myjni. Walczyłem z pracą na benzynie, ale wciąż ch*j d*pa kamieni kupa... Btw. jakie mogą być przyczyny braku przelewu do baku, prócz braku odpowiedniego ciśnienia ze strony pompy - to wyeliminowałem próbując udrożnić przepływ kompresorem (+/- 6 bar) nie pomogło...
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2015, 21:08:10 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #336 dnia: Marzec 27, 2015, 21:59:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Btw. jakie mogą być przyczyny braku przelewu do baku, prócz braku odpowiedniego ciśnienia ze strony pompy - to wyeliminowałem próbując udrożnić przepływ kompresorem (+/- 6 bar) nie pomogło...
zbyt słaba pompa, uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, zagiety przewód paliwowy - część metalowa, bądź porządny zator w przewodach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #337 dnia: Marzec 28, 2015, 10:24:03 am »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Jak ojciec pojechał jakiś czas temu, żeby w wąskim ustawili geometrię to Chryste panie, jak to dziadom wyszło... w jedną stronę trzeba mniej okręcić się kierownicą niż w drugą, prawe koło jest chyba rozbieżne w stosunku do lewego bo dosłownie zjadło je od środka, KWSZ nie wiem, ale poldek tańczy po drodze jak szalona ruda, a najlepsze było ustawianie pochyłu koła, coś im tam nie pasowało, więc wzięli młot i już chcieli podłużnice przyklepywać, na szczęście ojciec jakoś tym tumanom przemówił do rozsądku, że skoro auto jest nie bite to na pewno musi się dać to jakoś ustawić, co by nie powiedzieć to "jakoś" się udało, ale tylko "jakoś" :) Do tego w czasie jazdy ściągało w lewo, jaka na to rada, "To my Ci koła zamienimy bo to pewnie dlatego, że zrobiłeś trochę (mniej jak 50km) bez zbieżności i po jakimś czasie powinno się uspokoić" - jak pokazał czas nie uspokoiło się bo ostętacyjnie ściąga w prawo :P
I tego się właśnie najbardziej obawiam <uoee>. W zasadzie natychmiastowej wymiany wymaga lewa długa na górnym wahaczu. Chyba muszę podjechać na kilka SKP i popytać czy ktoś to potrafi ustawiać w razie czego.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #338 dnia: Marzec 28, 2015, 18:11:33 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1752
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Tomek, akurat wymiana samych tuleji to dla warsztatu to pikuś. Jednak nikt się nie chce tego podejmować bo jest ich dużo (jakby nie było dwa wahacze na stronę i jeszcze parę dupereli), lepiej w tym czasie zrobić dwa auta z McPersonem i na tym zarobić.

W temacie: wczoraj znowu wycieczka 300 km, dzisiaj tylko 250.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #339 dnia: Marzec 28, 2015, 18:35:39 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Wstawiłem wyprane brązowe welury. Niebawem trzeba będzie rozpocząć sezon. Zaczynam poszukiwania pasów na tył od Poloneza, obojętnie plus lub minus aby były kompletne. Może ktoś coś:D.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........