zapomniał o planowaniu bloku (co w OHV trzeba po prostu zrobić, mam już przykład na dwóch silnikach - blok silnika, który trafił do 125p trzeba było splanować aż o 0,22mm!)
nie dramatyzuj, blok prawie zawsze jest prosty, bo nie latwo skrzywic taki klocek zeliwa,
sprawdzic oczywiscie nalezy i dopiero wtedy ewentualnie zakwalifikowac do planowania
Druga sprawa, która głównie odpowiadała za przedmuchy - WRB miał rację odnośnie sprawdzania drożności gwintów, i długości śrub względem ich osadzenia w bloku.
oczywiscie mial racje co do zjawiska, ale rowniez dramatyzowal sugerujac, ze to pewniak,
a to tez stosunkowo rzadkie zjawisko, ale to znowu trzeba wczesniej sprawdzic, co jest czynnoscia banalna sama w sobie - wkrecasz sruby reka do oporu i mierzysz jak duzo wystaja, uwzgledniasz grubosc podkladek,
mierzysz wysokosc glowicy i gdy wychodzi 2mm zapasu (nie uwzgledniasz UPG) to sruby sa w porzadku,
wazne, zeby odlozyc sruby tak, by trafily w te same otwory
Niespodzianka była też w głowicy - podczas sprawdzania jej na szczelność, okazało się, że na zaworach ssących są przedmuchy. Nie pamiętam jakiej produkcji je kupowałem, na pewno nie fabryczne - okazały się... krzywe. Podobnie jak gniazda.
po wymiane zaworow (i gniazd ?) nie sprawdziles ich szczelnosci ?
zawsze powtarzam, ze nie zmienia sie rzeczy sprawnych na nowe - no ale jak juz sie zmieni, to przynajmniej trzeba sprawdzic sprawnosc przed montazem
Zobaczymy, co będzie po montażu miksera 34, przepustnica w tym momencie jest wstawiona od opla (44mm), kolektor ssący rozwiercony i po portingu (wcześniej głowica była po portingu, kolektor stary i przepustnica standard). Już zamówiony, to się pobawię.
przepustnica ma przelot ~fi38 ,wiec jest szansa dzialania na mikserze 34,
zastanawiajace jest jak poradzi sobie z tym abimex, dolewa pewnie po TPS, a tutaj bedzie mial rozjazd, miedzy jego wartoscia, a przeplywem przez przepustnice - warto sprawdzic AFRem jak to bedzie pracowalo