Autor Wątek: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO  (Przeczytany 8305 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« dnia: Czerwiec 15, 2023, 15:33:06 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Post z wątku: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52588.400

Cytuj (zaznaczone)
Zacząłem sobie składać reflektory na nowych odbłyśnikach, no i mam niespodziankę. Jestem w szoku, jakie między fabrycznymi szkłami reflektorów występują różnice  ;-| Chyba zrobię zdjęcia i osobnego posta na ten temat, bo różnice są na tyle duże, że będę musiał szukać dwóch identycznych szkieł. Chodzi o plamę na ścianie. Przy tym samym źródle i odbłyśniku są kompletnie różne plamy światła i linie odcięcia. Na jednym ze szkieł plama jest tak rozmazana, że w sumie mogę je wrzucić do kontenera ze słoikami.

Zaczynamy więc test - jedno szkło będę nazywał "żółtym" przez lekki, słoikowy zafarb, a drugi "białym". Różnice są widoczne między nimi gołym okiem - posiadają inne żebrowanie, logo jest nieco inaczej wytłoczone. Oba mają stare numery po znakowaniu, i są zdemontowane z fabrycznych reflektorów ZEM. Mam ich kilka sztuk, wykluczam więc rzemiosło.

Reflektor ZEM EŁK ze szkłem "żółtym", odbłyśnik po regeneracji.



Ten sam reflektor ZEM EŁK ze szkłem "białym".



Detal "FSO" szkła "żółtego".



Detal "FSO" szkła "białego".



Homologacje szkła "żółtego".



Homologacje szkła "białego".





Żarówka H4 55W, pobór prądu ok. 5A, napięcie 13V.

Bez szkła - sam odbłyśnik.



Szkło "żółte".



Szkło "białe" - jak widać... Kaszana. Plama światła jest bardziej chaotyczna.



Zrobiłem też próbę z "żarówką" LED, zamiennik H4, temperatura barwowa 4300K. Pobór prądu 1,9A przy 13V.



Szkło "żółte". O ile tutaj jeszcze jest to do zaakceptowania...



To przy szkle "białym" plama światła jest tak chaotyczna, że nie zamontowałbym tej lampy (przy tym szkle) do auta :/. Pogłębia to tylko efekt widoczny już przy żarówce H4.



Pomiary luksomierzem sonopan wykazały takie różnice w ilości światła w najjaśniejszym punkcie (mierzone w k-luxach):

Żarówka H4 szkło "żółte" - 3,4 kLux
Żarówka H4 szkło "białe" - 4 kLux
Led retrofit H4 szkło "żółte" - 4,6 kLux.

Ciekawi mnie, czy w pewnym momencie fabryka zmieniła zarówno odbłyśniki, jak i klosze, czy "nowsze" klosze są efektem nowej formy/ich zużycia, i świecą tak tandetnie? Żeby się upewnić, poszukam jeszcze innych szkieł "białych" dla porównania. Przy szkle o "żółtym" zafarbie, jak widać, plama światła jest znacznie lepsza i mniej chaotyczna, niż przy "białym", co przekłada się dość mocno na równomierność oświetlenia drogi w nocy. W moim polonezie aktualne reflektory również świecą kompletnie inaczej - reflektory kupiłem jako nowe, fabryczne, ale z dwóch różnych źródeł, i widocznych różnych okresów produkcji.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2023, 15:37:55 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2023, 18:03:58 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A może dopasować ładnie poliwęglan jakiś ,i będą takie jak obecnie w zachodnich, gładkie i przezroczyste.

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2023, 18:50:05 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Właśnie w tym, że są szklane, cały ich urok. Poliwęglan, pleksi, czy cokolwiek, z czego robią te współczesne, to badziewie.

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2023, 18:53:48 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ten sam reflektor ZEM EŁK ze szkłem "białym".
Ten to mi wygląda na 1:1 jak we współczesnych Wesemach. Wieczorem sprawdzę u brata w kombi bo są takowe wsadzone tymczasowo po dzwonie. Ale coś kojarzę, że walają mi się też lampy z różnym ryflowaniem, mimo że na obudowach logo ZEM.

Ledów bym to testów tutaj nie mieszał bo to trochę loteria (szczególnie chińczyki). Led rozumiem jakiś normalny, markowy czy chińska "kolba kukurydzy"?

A może dopasować ładnie poliwęglan jakiś ,i będą takie jak obecnie w zachodnich, gładkie i przezroczyste.
A idź z tym badziewiem, zaraz zmatowieje (psując oświetlenie) i się porysuje. Jedno wielkie zło współczesnych aut. A przy dzwonie pęka w sumie tak samo jak szkło. Zresztą, było już parę modzonych polonezów z płaskimi szkłami i soczewkami - wg mnie wyglądało to bardzo średnio.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2023, 20:38:08 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Ostatnio widziałem nowe klosze ze starych zapasów i były w kartonikach polampu. Może potem robiła to inna huta szkła.

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2023, 21:08:22 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A ja kupiłem ostatnio na allegro nowe reflektory Wesem. Świecą całkiem nieźle. Nie są przeznaczone dla masochistów - nie posiadają dumnego napisu FSO.
Uważam że szkoda prądu na reanimację czy szukanie fabrycznie nowych ORYGINALNYCH reflektorów które świecą może 5% lepiej niż obecnie produkowane Wesemy.

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2023, 21:09:33 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Dobra, porównałem lampy na Kombi. Wygląda to tak:

1. Klosz o cechach "białego" vs Wesem:


2. Klosz o cechach "żółtego" vs Wesem:


Wg mnie "białe" są bardzo podobne to tych z Wesemu.

Ostatnio widziałem nowe klosze ze starych zapasów i były w kartonikach polampu. Może potem robiła to inna huta szkła.
Też o tym pomyślałem i mam tutaj pewną teorię. Na kloszach, w dolnym rogu z kątem prostym, jest jakieś oznaczenie: na "żółtych" - WHS, a na "białych" - HSJ. Czyżby to było oznaczenie huty która wyprodukowała klosz? Internet podpowiada, że w przypadku WHS istniało coś takiego jak Wielkopolska Huta Szkła Przedsiębiorstwo Państwowe w Gostyniu zlikwidowana w 1996 r. W przypadku HSJ podejrzewam Hutę Szkła w Jaśle. Może coś jest na rzeczy - upadek WHS wymusił zmianę dostawcy kloszów.  A przy okazji zmiany producenta szkieł, zmienili delikatnie ich geometrię oraz "recepturę" przez co zmieniło się zabarwienie? No i później z tych samych form mógł korzystać Wesem (ale na lampach od nich nie widziałem żadnych oznaczeń jak w fabrycznych).

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2023, 21:30:10 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2023, 21:18:19 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Na ich stronie jest coś takiego:
Huta Szkła w Jaśle jest jedyną hutą w Polsce, która produkuje szkło techniczne. To w Jaśle powstają klosze do lamp samochodowych starszych modeli Mercedesów, Porsche czy Volkswagenów. Koneserzy mogą tutaj zamówić lampy do zabytkowych samochodów, tramwajów czy pociągów.

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2023, 21:30:01 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mam w garażu 3 nowe oryginalne komplety kloszy i z tego co pamiętam wszystkie wyglądają jak opisywane przez Daniela szkła białe. Mam też 2 nowe ori refletory, z tym że jeden starego typu z regulacją ręczną a drugi hydro wg. pudełka rok 1998. Jak będę w następny weekend w garażu to aż sprawdzę bo ciekawy temat.

Daniel, masz wiedzę z jakiego auta (najlepiej rocznik) ten "żółty" klosz? Mam tu jedno takie zdjęcie reflektora z 92r., co prawda angol ale cechy ma na moje oko jak szkło "żółte":



 
A ja kupiłem ostatnio na allegro nowe reflektory Wesem. Świecą całkiem nieźle. Nie są przeznaczone dla masochistów - nie posiadają dumnego napisu FSO.
Uważam że szkoda prądu na reanimację czy szukanie fabrycznie nowych ORYGINALNYCH reflektorów które świecą może 5% lepiej niż obecnie produkowane Wesemy.

Też ostatnio kupiłem komplet w celach naukowych i o ile obudowa i szkło na pierwszy rzut oka są spoko, to:
1. Nie ma szans na ich rozklejenie (żeby np. pomalować wnętrze na czarno, albo dorobić sobie DRL), zwyczajnie obudowa się łamie.
2. Odbłyśnik jest paskudny i ma zupełnie inną gemetrię, co widać gołym okiem z daleka.
3. Plama światła jest w nich gorsza niż w moich starych reflektorach z wypalonymi odbłyśnikami.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2023, 21:31:49 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2023, 21:34:20 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
2. Odbłyśnik jest paskudny i ma zupełnie inną gemetrię, co widać gołym okiem z daleka.
Oprócz tego, że odbłyśnik jest inny (wg mnie również o wiele gorzej wykonany) to również osłona żarówki jest zrobiona "prymitywnie" w sześcian, a nie jak fabryczna kulista wytłoczka. No i do tego zastosowali jakieś inne spinki, które nie wiem czy są osiągalne oraz ich mocowana w innym miejscu niż w fabrycznej lampie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2023, 22:10:41 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A ja kupiłem ostatnio na allegro nowe reflektory Wesem. Świecą całkiem nieźle. Nie są przeznaczone dla masochistów - nie posiadają dumnego napisu FSO.
Uważam że szkoda prądu na reanimację czy szukanie fabrycznie nowych ORYGINALNYCH reflektorów które świecą może 5% lepiej niż obecnie produkowane Wesemy.
, z tym że jeden starego typu z regulacją rę

Dla Ciebie szkoda prądu? No a inni wolą mieć dobre oświetlenie. Dziękuję, dobranoc :P

Maćko: teoria jest dobra, bo zmiana dostawcy szkła mogła spowodować "małe" błędy przy produkcji nowych kloszów. Zdjęcie, które wkleiłeś, wygląda na stary typ szkła, identyczne, jakie dzisiaj kupiłem - za parę złotych w Zabrzu, tylko dla samych szkieł. Mam teraz dwa identyczne, "żółte", i takie docelowo założę w swoim caro. Przeprowadzililiśmy test na aucie forumowego kolegi - jeden klosz ma "żółty", fabryczny, jeden "biały", taki jak u mnie - wyniki były identyczne. Wygląda na to, że stary wzór ryflowania zapewnia dużo lepsze odcięcie światło/cień i ogólną plamę światła na drodze.

Miałem okazję obejrzeć dzisiaj kilka polonezów, z różnymi reflektorami - jedną "bellę" z wesemami, trucka z wzorem jak w moim polonezie, czyli "białe" szkła - ok. 1996 roku, abimex - oraz 1994, (w rzadkim kolorze L118, co ciekawe), z którego wymontowałem reflektory z dwoma szkłami "żółtymi".

Kolega ma abimexa 1994, który, jak mi się wydawało, zawsze lepiej oświetlał drogę niż mój. Spytałem, jakie ma szkła, i na zdjęciu przez niego przesłanym widać, że są to te "ciemniejsze". Przez lata myślałem, że to kwestia ustawienia reflektorów, a tutaj zagadka rozwiązana :)

Co do wesemów - zauważyłem problem przy ich lampach w fiacie 125p, i od tamtego czasu unikam ich wyrobów, chyba, że nie mam wyjścia, i chodzi o jakieś proste lampy typu halogeny, dalekosiężne do atrapki, cofania do malucha itd - te są całkiem spoko.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 15, 2023, 22:26:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A ja kupiłem ostatnio na allegro nowe reflektory Wesem. Świecą całkiem nieźle. Nie są przeznaczone dla masochistów - nie posiadają dumnego napisu FSO.
Uważam że szkoda prądu na reanimację czy szukanie fabrycznie nowych ORYGINALNYCH reflektorów które świecą może 5% lepiej niż obecnie produkowane Wesemy.
Jestem podonego zdania. W Atu mam Wesemy. W porównaniu do kombi, to na pewno nie świecą wiele gorzej.

Ogólnie średnio rozumiem ten hype na jedyne słuszne oryginały FSO OBRSO bambino etc. Jeśli byłoby zapotrzebowanie na zamienniki dobrej jakości to takie byłyby produkowane. A że dopiero od ostatnich kilku lat właścicielom PNów przynajmniej jako tako zaczęło zależeć na jakości części to... jest już za późno, żeby komukolwiek opłacało się takie części produkować. Koszty za duże jak na potencjalne zyski. I patrząc chociażby po "akcji szyba", to nawet teraz byłby spory problem ze znalezieniem chętnych np. na lampy, sworzenie, końcówki, panewki, tuleje zawieszenia etc. w jakości OEM.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2023, 22:29:34 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 15, 2023, 22:53:35 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Mając oba reflektory Wesem czy późniejsze ori FSO to ciężko tak stwierdzić že to žle oświetla. Jednak kiedy porównamy białe klosze z żółtymi to widoczna jest spora różnia pomiędzy nimi, na korzyść szieł żółtych. Widać to zarówno na markowych żarówkach jak i na żarôwkach no name. Wrzucenie jednak retrofitu LED pokazuje przepaść pomiędzy szkłami. Z ciekawości oprócz Poldka retrofit LED wrzuciliśmy do Omegi A i tam też LED robił robotę pozostawiając spójną plamę światła z dość wyraźnym odcięciem, czego na w PN na szkłach białyv nie dało się uzyskać, a na żółtych tak jak w Omedze był podział i spójna plama światła.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2023, 22:55:48 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2023, 23:02:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Po to zrobiłem tego posta. Jak ktoś się cieszy, że mu świeci, no to super. Chciałem podejść do tematu dokładniej, niż tylko pisać, że "mi świeci dobrze" stąd zdjęcia i pomiary. Różnica, którą zauważyłem jest dość znaczna. No i trochę jestem zdziwiony, że w zależności od roku produkcji można było mieć w tym samym wozie lepiej i gorzej świecące reflektory   ;p

Postaram się na dniach zamontować reflektory z oboma takimi samymi szkłami i retrofitem do samochodu, żeby zobaczyć, jak w praktyce będzie to świecić. Ten "retrofit" to niby taki lepszy chińczyk - barwa dobra, jasność też, ale jak widać do ideału - żarówki, trochę mu brakuje. Najważniejsze, że nie razi. Ciekaw jestem, jak świeciłyby markowe, ale najpierw sprawdzę te. 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2023, 23:05:49 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 15, 2023, 23:45:51 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Niezła ciekawostka z tymi szkłami. Btw, myślałem, że "żółte" reflektory były montowane tylko w pierwszych wąskich Caro.

Luksus byłoby jeszcze porównać z Wesemami. Jak masz możliwość, to w końcu byłoby pełne porównanie.

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2023, 00:00:01 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
No cóż, nikt nikomu nic nie każe. Jak komuś pasują Wesemy, spoko jego wybór. Ale jak ktoś chce sobie "wymaksować" seryjne lampy to ma już tutaj przepis czego szukać.

Postaram się na dniach zamontować reflektory z oboma takimi samymi szkłami i retrofitem do samochodu, żeby zobaczyć, jak w praktyce będzie to świecić. Ten "retrofit" to niby taki lepszy chińczyk - barwa dobra, jasność też, ale jak widać do ideału - żarówki, trochę mu brakuje. Najważniejsze, że nie razi. Ciekaw jestem, jak świeciłyby markowe, ale najpierw sprawdzę te.

Czekam na info w sprawie bo nie powiem, też zastanawiałem się nad montażem retrofitów.
Akurat jasność i barwa to nie problem, najważniejsza jest jak najbardziej zbliżona geometria źródła światła względem zwykłej H4, a z tym u chińczyków rożnie bywa. Ten chińczyk ma jakiś wentylator? Bo jak patrzyłem na np. Phillipsy to z ich montażem będzie problem - mają one dość duży radiator którego raczej nie przepchnie się przez fabryczną osłonę gumową.
W daily mam właśnie Philipsy H7 na zwykłych reflektorach ryflowanych i jest super - ładne odcięcie, światło równomiernie rozłożone i co najważniejsze nie oślepiające - lampy jakby stworzone pod ledy (tutaj proszę naczelnego diagnostę tego forum o niekomentowanie tego i zachowanie uwag dla siebie).

Niezła ciekawostka z tymi szkłami. Btw, myślałem, że "żółte" reflektory były montowane tylko w pierwszych wąskich Caro.
Niby tak, ale jak u siebie sprawdziłem kilka zestawów lamp + zapasowe klosze, to znalazłem tylko jeden komplet (notabene zdemontowany z Kombi 2001 r.) szkieł "białych" z oznaczeniem HSJ. Reszta wszystko starsza porządna produkcja, dobrze wiedzieć, że porządna rzecz  <spoko> A te z pierwszych Caro to najszybciej idzie poznać chyba po czarnych obudowach wewnątrz.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2023, 00:06:09 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2023, 13:18:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wyrzuciłem OT do kosza. Dalszy ból dupy o to, że mamy czas na roztrząsanie różnic przy dostępności zamienników i czelność jeździć polonezem na co dzień, kierujcie do OT-u, bo będę stąd wywalał. Nie chce mi się 10 raz czytać tego samego! Kur... ile można  ;-|

Wrzucę zdjęcie tego led-a, którego kupiłem. Tutaj też radiator przeszkadza w założeniu oryginalnej gumy, ale mam ich tyle, że pobawię się w docięcie do radiatorka.

Sławek, rozgryzłeś oznaczenia, nad którymi się wczoraj zastanawiałem. Moje szkła też mają oznaczenie WHS, a nowe szkła - HSJ. Daty upadku pierwszego przedsiębiorstwa pokrywają się z tym, co zaobserwowałem na autach - polonezy ok. 1995, 1996 roku mają już szkła z nowym wzorem, z drugiej huty. Wczoraj, oglądając jeszcze szkła, zauważyliśmy, że wzór na nowych wygląda podobnie do tego z żółtych, tylko na "mocniej" odbity, przez co żebrowanie się wygładziło, a same "kwadraty" - zostały uwypuklone. Ciekawe, czy to kwestia złego skopiowania formy, innego nacisku prasy na szkło, zastosowania innego rodzaju szkła, czy jeszcze czegoś innego?

W każdym razie, grubo, że taka zmiana spowodowała taką różnicę w świeceniu samych lamp. Tego bym się nie spodziewał.

Moje lampy na nowych odbłyśnikach i "żółtych" szkłach się kleją, może dzisiaj wieczorem będę miał szansę na testy. Dzisiaj jeszcze też powtórzę test na nowych szkłach i reflektorze od strony pasażera, żeby się upewnić. Choć po testach na autach już nie mam wątpliwości.

Szkła zdemontowałem z reflektorów od tego caro L118 z 1994 roku.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2023, 13:37:11 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2023, 15:10:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Czym kleisz szkła ?
Przejrzałem wszystkie lampy jakie mam od plusów i wszystko jest HSJ
O dziwo mam 1 lampę nową ze starych zapasów i jest starszej edycji.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2023, 15:39:45 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2023, 16:36:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zwykły silikon bezbarwny, jak w oryginale. Wcześniej kleiłem również termicznym, czarnym. Ale mam wrażenie, że łatwiej rozebrać później silikon uniwersalny, bezbarwny. Z jednym i drugim nie miałem kłopotów ze szczelnością szkieł.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Różnice pomiędzy fabrycznymi kloszami reflektorów FSO
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2023, 18:18:22 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
(tutaj proszę naczelnego diagnostę tego forum o niekomentowanie tego i zachowanie uwag dla siebie).
Nie muszę tego komentować. Zdjęcie prezentujące światło-cień po zastosowaniu LEDów najlepiej oddaje to, że oślepianie jadących z naprzeciwka jest pewne w najlepszym razie na 50/50. Ale raczej bliżej 100% biorąc pod uwagę, że Daniel kupił markowe retrofity, a nie jakąś "ch*"a wartą chinszczyznę, przy której nikt nawet nie próbował się silić na możliwie analogiczne rozprowadzenie snopu światła po odbłyśniku.
No, ale wiadomo, że jak nowe suvy (a dokładniej crossovery :P ) z aktywnymi LEDami oślepiajo, to AJ WAJ!!! JAK TO DOSTAŁO HOMOLOGACJĘ?!?!?!?! Ale jak samemu robi się to samo... o to przepraszam, dbamy o odbłyśniki/akumulator/alternator/zmnieszamy emisję CO2...

Tak namarginesie napomknę, że jeśli ktoś ma jeszcze do wklepania w DR większą pojemność do pierdoloneza, to radzę się spieszyć ponieważ od 1 lipca ocena prawidłowości wykonania zmian konstrukcyjnych przechodzi pod TDT i już tak łatwo nie będzie. Gdybym nie pisał magisterki to właśnie robiłbym szybkiego swapa do kombi :/
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2023, 19:18:26 pm wysłana przez Gomulsky »