Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 73594 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6587
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #220 dnia: Marzec 31, 2017, 11:48:18 am »
Ja mam hample 257 z tipo z tłoczkami 48mm jak seria lucasa. Ponoć i 56 obrabia. W razie czego to pod serwo lucasa łatwiej dopasować wydajniejszą pompę. chyba ...

 Przeróbka pompy to wymiana pedaliery, serwa z mocowaniem i pompą, linki sprzęgła i gwintów na przewodach. Dodatkowo nowe otwory w grodzi...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
    • Caro 1,6 gle 1995
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #221 dnia: Marzec 31, 2017, 15:38:14 pm »
Czyli troche zabawy jest, a nie kombinowal ktos przypadkiem z mocniejszym serwem do bendixa ? :P kurde w e30 mialem kiedys wrzucone serwo z octavii i na seryjnych hamulcach zatrzymywala sie w miejscu mimo ciezkiego silnika i duzej mocy
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #222 dnia: Marzec 31, 2017, 16:40:37 pm »
siema, mam pytanie odnosnie pompy i serwa od starego ukladu w sytuacji zaciskow i tarcz na 284 . da to rade na seryjnym zestawie czy warto zmienić pompe sama czy najlepiej na serwo i pompe lucasa ?
pewnie ze stara pompa da rade, tak samo jak lucasowa ,bo przeciez obie daja rade w serii,
zmiana na Lucasa wiaze sie z wycinaniem otworow w grodzi i zmiana zestawu pedalow oraz oczywiscie zmiana przewodow hamulcowych,
a jedyny pluc Lucasa to chyba sztywniejsze polaczenie pedal-pompa,

 w Bendixie jest wiecej miejsca na eksperymenty z serwem i idzie dobrac cos wiekszego podobnego ksztaltem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2700
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #223 dnia: Marzec 31, 2017, 16:45:59 pm »
zmiana na Lucasa wiaze sie z wycinaniem otworow w grodzi
Od 93/94 w górę, wystarczą 2 otwory pod śrubę M8.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #224 dnia: Marzec 31, 2017, 16:56:44 pm »
zmiana na Lucasa wiaze sie z wycinaniem otworow w grodzi
Od 93/94 w górę, wystarczą 2 otwory pod śrubę M8.
dobrze wiedziec,
ale dziwne,ze az tak wczesnie zaczeli
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2700
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #225 dnia: Marzec 31, 2017, 16:58:14 pm »
Najlepiej spojrzeć czy jest otwór pod linkę sprzęgła, jak jest to znaczy że buda jest przygotowana pod Lucasa.

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
    • Caro 1,6 gle 1995
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #226 dnia: Marzec 31, 2017, 19:39:59 pm »
Dzieki za odpowiedz o to mi chodzilo, poszukam jakiegos serwa ktore moze podpasowac zamiast tego co mam a narazie zloze to pod seryjnym zestawem i zobaczymy jak bedzie :)przewody i tak mialem zamiar zrobic nowe wiec skok gwintu to nie problem.
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3220
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #227 dnia: Marzec 31, 2017, 21:11:32 pm »
Z serwem ani pompą przy lukasie nic nie trzeba robić. Obrabia np. zaciski 58mm z przodu i dwutłoczek 35mm z tyłu. pedał jest normalny, a hamuje jak glupie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1353
  • Płeć: Mężczyzna
    • C20XE
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #228 dnia: Maj 06, 2017, 08:05:39 am »
Stoje przed wyborem zestawu na przednia os. Z tylu poki co zostaja bebny, mam nowy most i heble. Pierwszy zestaw to hamulce z palio 257x20, drugi 284x22 z zacispami alfy i tarczami z coupe. Felga 15 z barchetty. Troche upalania w miescie po gorach i ciaganie przyczepki z drzewem. Jak mozecie dajcie swoje za i przeciw do konkretnego zestawu. 
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #229 dnia: Sierpień 19, 2017, 10:51:58 am »
Przez przypadek odkryłem,ze A klasa(w168) A140 ma zaciski łukasza na tłoczku 54
Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6587
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #230 dnia: Sierpień 19, 2017, 21:46:15 pm »
Zaciski to Pikuś. Tu musi siadać cały komplet na zwrotnice...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline maniek1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #231 dnia: Grudzień 19, 2017, 22:38:51 pm »
Witam, podepnę się pod temat , posiadam F125p i chcę przerobić na lucasa mam przednie zaciski i mocowania zacisków od Polda na lucasie co będę jeszcze potrzebował, czy tarcze zostają stare?

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3220
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #232 dnia: Grudzień 19, 2017, 23:37:07 pm »
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
    • Caro 1,6 gle 1995
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #233 dnia: Luty 20, 2018, 21:45:11 pm »
siema, mam juz zestaw 284 w aucie. fajnie to hamuje, duzo lepiej niz seria oczywiscie i lepiej niz fabryczy lukas :) w koncu jakies normalne hamulce w polonezie. teraz bede szukal jakiegos serwa i pompy pod bendixa zeby wyciagnac wiecej z tego zestawu. powiem wam ciekawostke ze kupilem zaciski z lancii lybry 20v z napisem bendix i skok gwintu jest jak w starym typie wiec nie trzeba kombinowac z przejsciowkami.
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #234 dnia: Luty 20, 2018, 22:12:55 pm »
skoro Kappa ma zaciski Bendix ,to nic dziwnego,ze Lybra tez ma takie,
rozstaw otworow jest inny niz w lucasie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
    • Caro 1,6 gle 1995
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #235 dnia: Luty 20, 2018, 22:33:59 pm »
jak to rozstaw otworow inny niz w lucasie ? wszystko siadlo na zwrotnicy z trucka
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #236 dnia: Luty 20, 2018, 23:01:38 pm »
to Lybra musi miec takie zaciski jak Alfa156, nie dopatrzylem sie tam napisu Bendix ,ale wentylowane tarcze maja wtedy 284mm srednicy i 22mm grubosci,
w Kappie tarcze maja 281mm srednicy i 26mm grubosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
    • Caro 1,6 gle 1995
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #237 dnia: Luty 21, 2018, 17:33:27 pm »
caly KGB :P tarcze mam 284 numer katalogowy podawal Brysiek w tym temacie :) skoro kappa i lybra byly na bendixie to mozna z tego podpasowac serwo i pompe ?
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10981
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #238 dnia: Luty 21, 2018, 20:25:42 pm »
w Kappie serwo jest wieksze niz w PN, pompa tez wydaje sie miec wieksza srednice, w Alfie nie patrzylem jeszcze - takie elementy nie bardzo mnie rajcuja,bo nie uwazam,by byla potrzeba ich zmiany w PN ,a jako czesci zamienne to import z Kappy jest  zlym pomyslem ze wzgledu na ceny,
zarowno w Kappie jak i w Alfie uklady sa spiete z ABSem, wiec ciezko wyczuc jakie to ma faktyczne przelozenie,

w kazdym razie,jezeli zalozysz pompe o wiekszej srednicy tloczka to oslabisz efekt sily, czyli to co odczules teraz przez zalozenie wiekszych tarcz i przede wszystkim zaciskow z wiekszymi tloczkami (54 lub 56mm)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
    • Caro 1,6 gle 1995
Odp: tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #239 dnia: Luty 21, 2018, 20:35:33 pm »
uwielbiam Twoje teoretyczne gadki :) jak zmienie pompe i serwo to na pewno nie oslabie sily hamowania. skoro dla Ciebie hamulce w poldasie nie wymagaja zmiany to wszystko jasne :)
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996