Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 107364 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #260 dnia: Listopad 21, 2018, 08:49:47 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Felgi pasują idealnie. To O.Z. Polaris, chyba najdroższa akcesoryjna AF powszechnie dostępna w PL w latach 90/2000. Dzisiaj mocno poszukiwana. Pasuje wg mnie wyśmienicie zaś auto uważam za jedno z ładniejszych Polonezów w PL.  <ok>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #261 dnia: Listopad 21, 2018, 09:32:12 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nowe białe kierunkowskazy są w planach na przyszły sezon, wg. mnie pomarańczowe mu pasują ale znudziły mi się więc pora na zmiany :P

mam pytanko do mocowania butli, a mianowicie jak to jest przykrecone, bo z doswiadczenia wiem,ze bez dodatkowego stelaża stywno nie bedzie i butla bedzie podskakiwala,
butli sie nic nie stanie, ale zbiornik benzyny milo wtedy nie ma,
no i jakas mala ta butla, jezeli jeszcze trójkąt wcisnales, jakas 600mm byc musi
Już poruszaliśmy kiedyś tą kwestię, na stronie 8 tematu jest zdjęcie - http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32726.msg728735#msg728735 Jeżdżę już tak 4 lata i wszystko jest w porządku, w tym roku zrzucałem zbiornik paliwa żeby zmienić pompę i wszystko jest git. Butla mała, 600/200 i wynika to z przeszczepu instalacji z rozbitego dupowozu, jakbym montował nową to pewnie siadłaby większa.

Na maty butylowe przykleiłęś piankę akustyczną? Z doświafczenia moge powiedzieć że taki komplet robi mega robote....No i całość ważyła u mnie 25kg....
Tak, również mogę potwierdzić że nie są to pieniądze wydane na darmo. Jest zdecydowanie ciszej w środku.

Felgi na razie zostają, prawdopodobnie oddam je do renowacji bo ranty są już mocno oskrobane.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #262 dnia: Listopad 22, 2018, 10:08:06 am »

Offline Endi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997r.
Dodatkowo w końcu zająłem się "zabudową" bagażnika. Wleciały podwójne styropiany i wykładzina bagażnika z Caro :)
Bardzo fajny patent, nie wiem czemu FSO zrezygnowało z tego pomysłu było to o wiele lepsze rozwiązanie niż te plusowe maty. Łatwiejszy dostęp i równa podłoga.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #263 dnia: Listopad 22, 2018, 20:32:51 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uż poruszaliśmy kiedyś tą kwestię, na stronie 8 tematu jest zdjęcie
przeoczylem, bo na pewno bym zapamietal te blachy do drewna ;p
ja tez u siebie podobnie zrobilem i nie jestem zadowolony z efektu, chociaz w twoim moze byc to lekko sztyniejsze, bo przyspawales nakretki ,a ja poszedlem w naprezenie blachy wneki,
w kazdym razie mam jedna opaske do pozysknia z drugiego auta i mam zamiar jej uzyc,
a przy okazji wykminilem jak solidnie zamontowac nowa butle toroidalna po wycieciu garba bez zbytniej rzeźby
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #264 dnia: Listopad 22, 2018, 21:52:26 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja mam zbiornik na garbie i po dołożeniu styropianu z minusa i wykładziny z plusa, wygląda jak fabryka. Butla ma akurat dosyć niezłe "zakole" od spodu i pasuje na tego garba całkiem nieźle, że aż tak wysoko nad poziomem podłogi, to nie jest.Pierwszy i ostatni raz wycinałem garba w caro, bo tam, jak wiadomo, nie jest na środku, tylko z boku bardziej i inny.Plusa nie mam zamiary kaleczyć.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #265 dnia: Listopad 22, 2018, 22:23:50 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
ja tylko potwierdzę, że fajne auto, chyba jako jedyny trzymał tempo na trasie na rocznicę  <lol>
szkoda go tylko na daily, sam chyba wrzucę vvc do kombi aczkolwiek muszę się pozbyć kanta  <rotfl2>
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #266 dnia: Listopad 23, 2018, 00:24:00 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Butla ma akurat dosyć niezłe "zakole" od spodu i pasuje na tego garba całkiem nieźle, że aż tak wysoko nad poziomem podłogi, to nie jest
nie ma takich butli na rynku, ktorych srodek pasuje do garba "calkiem niezle" ,wiec nie wiem skad ja wytrzasnales - podaj nazwe i model z tabliczki znaminowej

chyba jako jedyny trzymał tempo na trasie na rocznicę
to jakie to bylo tempo, ze slabsze roverki nie nadazaly, 150 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #267 dnia: Listopad 23, 2018, 00:58:44 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
ponad 150 to i OHV idzie bez problemu. Jedynie temperatura rośnie ponad 90.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #268 dnia: Listopad 23, 2018, 08:44:49 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
niestety GSI ma to do siebie że  powyżej 4tys. non stop temperatura rośnie i wiatrak mieli.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #269 dnia: Listopad 23, 2018, 14:26:00 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
w kazdym razie mam jedna opaske do pozysknia z drugiego auta i mam zamiar jej uzyc,
a przy okazji wykminilem jak solidnie zamontowac nowa butle toroidalna po wycieciu garba bez zbytniej rzeźby
Wiadomo, że lepiej byłoby zamocować butlę opaską taką jak butla dedykowana do poldka lub podobną, np. taką jak używa się mocując butlę pod autem. Ale to najpierw trzeba takie mocowanie zdobyć, a potem jeszcze zdjąć zbiornik paliwa żeby to zamocować tak jak trzeba. No ale na takie zabawy to nie mam obecnie ochoty ;p

Bardzo fajny patent, nie wiem czemu FSO zrezygnowało z tego pomysłu było to o wiele lepsze rozwiązanie niż te plusowe maty. Łatwiejszy dostęp i równa podłoga.
Oszczędność materiałów i przestrzeń bagażowa. Obecnie wysokość bagażnika zmniejszyła mi się do 31cm.

ja tylko potwierdzę, że fajne auto, chyba jako jedyny trzymał tempo na trasie na rocznicę  <lol>
szkoda go tylko na daily, sam chyba wrzucę vvc do kombi aczkolwiek muszę się pozbyć kanta  <rotfl2>

Trochę za dużo miodu było, bo spalanie mi wyszło 12/100 :P Mam nadzieję że to jego ostatni sezon jako daily, w przyszłym roku planuję w końcu zakup dupowozu.

to jakie to bylo tempo, ze slabsze roverki nie nadazaly, 150 ?
Co do prędkości to wcale jakoś specjalnie szybko nie było, różnica jest bardzo duża w przyspieszeniu. VVC robi 100-140 w takim samym czasie jak 1.4, tylko że VVC na 5biegu a 1.4 na 3cim :d
Dwa, trzy takie szybsze zrywy zza ciężarówki wystarczą żeby odstawić peleton :]

niestety GSI ma to do siebie że  powyżej 4tys. non stop temperatura rośnie i wiatrak mieli.
No to coś jest nie tak z układem chłodzenia.

Pamiętasz, przecież jechaliśmy Sebkowym GSi w 4 osoby na zlot koło Piły to na autobanie cały czas było 150-160 i nic się nie grzało ponad normę.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #270 dnia: Kwiecień 12, 2019, 21:37:56 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mała aktualizacja. Polarisy miały zostać, ale jednak zmieniłem zdanie :P



Felgi OZ Superturismo GT 16 (7J, ET37) po renowacji
Nowe opony Uniroyal Rainsport 3 195/45 R16
Dystans na razie bez zmian, przód 10mm, tył 15mm. Docelowo z tyłu będzie 20.

Zawias:
Przód: Diax Motorsport xD, -1 zwój względem poprzedniego sezonu. Łącznie - 2 zwoje na seryjnej sprężynie.
Tył: kolumienki resorów -35mm by FSO Turbo Garage

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #271 dnia: Kwiecień 15, 2019, 08:22:31 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Bardzo dobry wybór jeśli chodzi o felgi i kolumienki ;) osobiście nie wiem czy bym wypychał bardziej tylne koła może już szorować o nadkole. 

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #272 dnia: Kwiecień 15, 2019, 13:25:18 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Jak nie lubię plusów to ten na tej feldze nawet mi się podoba .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #273 dnia: Maj 10, 2019, 17:39:06 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Ostatnio udało mi się załapać na testy innego poloneza VVC na hamowni obciążeniowej, i przy okazji zweryfikowaliśmy wiarygodność pomiaru na hamowni drogowej mojego ATU. Różnice w granicach błędu pomiarowego, zdrowa seria. Jedynie muszę pomyśleć nad lepszym kolektorem wydechowym, bo wydaje mi się że on jest przyczyną straty ~6Nm względem serii. W planach jakieś dłuższe 4-2-1 i przejście pod skrzynią na drugą stronę.



Skoro moc się zgadza to w końcu zdecydowałem się na zmianę w układzie hamulcowym. Zaciski i jarzma z Palio Weekend (257mm), tarcze Mikoda GT, klocki TRW/Lucas z czujnikami ale nie da się ich w prosty sposób podłączyć do polonezowego systemu zużycia (1 vs 2 przewody). Zaciski oczywiście zregenerowane, nowe uszczelki i tłoczek. Pomalowane pod kolor nadwozia, zostało mi trochę lakieru po zeszłorocznym malowaniu to zużyłem :P




I jeszcze na koniec foto ze "zlotu" Poloneza z okazji 41 rocznicy uruchomienia produkcji :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #274 dnia: Maj 10, 2019, 18:18:38 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaka jest srednica tloczka w tym zacisku ? wymieniales uszczelnienia, wiec pewnie zmierzyles ;>
czujnik zuzycia masz w dwoch klockach,czy tylko jednym ?

tarcza tak na styk z jarzmem, gdyby przesunac ja o 1mm do przodu, to byloby idealnie,ale to wymagaloby odkladki pod tarcze,albo frezowania mocowania jarzma (lub plyty kotwicznej),
w kazdym razie obserwuj,czy przy szybkich skretach tarcza nie szura o jarzmo (lozyska z przodu pracuja wzdluz osi)

idealnie dobrales wysokosc zawiasu wzgledem kol, tylko szkoda ze wydech ta nisko sie ciagnie,
gdy zrobisz dwie rury o mniejszej srednicy, to troche zyskasz przeswitu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #275 dnia: Maj 10, 2019, 18:24:34 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Zaciski malowałeś tylko lakierem w kolor czy położyłemś dodatkowo bezbarwny ?
Jakiś podkład dałeś pod kolor?
Poza tym wszystko super jedynie tył mógł by być o 1cm wyżej albo to złudzenie..... ocenie na żywo  ]:->
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #276 dnia: Maj 10, 2019, 22:29:43 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
jaka jest srednica tloczka w tym zacisku ? wymieniales uszczelnienia, wiec pewnie zmierzyles ;>
czujnik zuzycia masz w dwoch klockach,czy tylko jednym ?

tarcza tak na styk z jarzmem, gdyby przesunac ja o 1mm do przodu, to byloby idealnie,ale to wymagaloby odkladki pod tarcze,albo frezowania mocowania jarzma (lub plyty kotwicznej),
w kazdym razie obserwuj,czy przy szybkich skretach tarcza nie szura o jarzmo (lozyska z przodu pracuja wzdluz osi)

idealnie dobrales wysokosc zawiasu wzgledem kol, tylko szkoda ze wydech ta nisko sie ciagnie,
gdy zrobisz dwie rury o mniejszej srednicy, to troche zyskasz przeswitu
Owszem, zmierzyłem. 54mm.

Całość złożyłem dopiero wczoraj, jak na razie zrobiłem delikatnie 30km bez ostrych i gwałtownych hamowań. Wszystko pracuje prawidłowo. Znajdę chwilę to zmierzę szczelinomierzem ile jest luzu po jednej i drugiej strony tarczy. Wydech i tak jest trochę poprawiony, wcześniej pierwszy tłumik i rura kolektorowa prawie szurała po asfalcie przy tej wysokości zawieszenia. Ale faktem jest że nadal jest za nisko.

Zaciski malowałeś tylko lakierem w kolor czy położyłemś dodatkowo bezbarwny ?
Jakiś podkład dałeś pod kolor?
Poza tym wszystko super jedynie tył mógł by być o 1cm wyżej albo to złudzenie..... ocenie na żywo  ]:->
Zaciski i jarzma wyczyściłem mechanicznie druciakiem na wiertarce i papierem ściernym, potem mała kąpiel chemiczna. Jako podkład posłużył matowy czarny lakier :d Na to kolor i tyle. Bezbarwnego nie stosowałem, nie chciałem żeby się świeciły.

Wysokość jest OK, dobrze się prowadzi, nic nie wali i nie skrzypi w zawieszeniu. Nie dobija na odbojach, chociaż przyznam że jeśli tylko się da to omijam na drodze wszystkie napotkane studzienki i dziury :]
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #277 dnia: Maj 10, 2019, 22:30:50 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jedynie tył mógł by być o 1cm wyżej
w sumie racja, auto dobrze wyglada gdy stoi sobie puste, ale gdy z tylu wsiadzie choc jedna osoba to juz moze byc slabo - czyli jak w plastikowozie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #278 dnia: Maj 10, 2019, 23:47:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
tarcze się dociera hamowaniami z 80 do 30 i tak w koło. Trzeba unikać zatrzymywania.
Jak będziesz jeździł delikatnie to nie ułożą się właściwie klocki do tarcz

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #279 dnia: Maj 11, 2019, 00:01:39 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
czujnik zuzycia masz w dwoch klockach,czy tylko jednym ?
W jednym (na stronę).

jedynie tył mógł by być o 1cm wyżej
w sumie racja, auto dobrze wyglada gdy stoi sobie puste, ale gdy z tylu wsiadzie choc jedna osoba to juz moze byc slabo - czyli jak w plastikowozie
Jedna osoba z tyłu jest jeszcze ok, więcej nie wożę :P

tarcze się dociera hamowaniami z 80 do 30 i tak w koło. Trzeba unikać zatrzymywania.
Jak będziesz jeździł delikatnie to nie ułożą się właściwie klocki do tarcz
Jutro jadę do Wawy to po drodze postaram się zastosować do tej porady.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM