FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Październik 05, 2011, 10:37:13 am
-
Czy ktoś już rozgryzł elektrykę do tego silnika ?
Tzn czy ktoś to wsadził, jeździ i działa ? Jeżeli tak - to mam pytanie : co i jak trzeba zmienić (przerobić) ?
Mam okazyjnie do kupienia VVC, razem z osprzętem z rozbitka.
Tylko czy warto ? I czy dużo będzie rzeźbienia, oprócz kilku czujników ponad to co w serii nie sądzę żeby był problem z uruchomieniem - boję się o IMMO itd. A na kompie z 1.4 to nie ruszy przecież.
-
Jeździ 125p z wersją 145KM, poczytaj na fiat&furious, koleś o nicku 'menzuramenzura'.
-
Dzięki za info. Jedyne co się dowiedziałem to "magiczne pudełeczko" o którym nikt nic nie słyszał i nie wie.
Z tego co patrzyłem po wiązce, to do wiązki od poldorovera wystarczy dorzucić pare kabelków (dodatkowe czujniki, moduł, etc.) i będzie śmigać.
Googluję już od jakiegoś czasu jak zdjąć immo z tego bo ponoć to jest największym problemem.
Dodatkowo nie wiem jeszcze co z obrotomierzem.
Ale ponoć tam jest waste spark, więc teoretycznie podłączenie do cewki powinno dać radę ?
-
Nie ma problemu. Wiązkę robisz na oryginalnej z tego samochodu. Robienie na wiązce z poldorovera nie ma sensu, bo i tak cała praktycznie trzeba przerobić.
Podłaczasz wszystkie czujniki, cewki itd. Podpinasz zespół przekażników i kompa. Analogicznie jak w 1.4 wyprowadzasz parę kabelków na obrotomierz (jest oddzielne wyjscie w kompie) plus po stacyjce, stały plus, pompa paliwa i inne bajery. Montujesz koło zamachowe od tego sprzętu. I działa. Na prawdę nie jest to takie skomplikowanie, trzeba mieć tylko schemat.
Mam człowieka co zdejmuje to immo na poczekaniu.
Można się spróbować pobawić i wyciągnąc immo z dawcy, ale niewiem czy jest sens.
-
Jeździ 125p z wersją 145KM
Jeździł... bo już nowe serce do auta się szykuje...
VVC to zabawa przez duże Z. o kompie z 1,4 zapomnij. Potrzebujesz koła zamachowego z nowszych roverów 1,4 i 1,6 z ząbkami CPWK 32/4 (wszystkie po 96r.) Do tego warto też sprzęgieł 200mm cały...
Elekotrnika to niestety też cała nowa wiązka silnika. Samo spięcie z wiązki silnika z instalacją auta pewnie będzie na kilku przewodach na krzyż. Magiczne pudełka czyli moduł immobilisera pewnie jak w poldku wymaga kluczyka i cewki do transmitera. Podobno zdjęcie immo z rovera kosztuje 150zł ale czy w VVC też to nie wiem.
jak będziesz brał silnik to bierz wszystko co się z nim wiąże czyli wszystkie kabelki, czujniki, kolektory, i moduły elektroniczne.
-
Podobno zdjęcie immo z rovera kosztuje 150zł ale czy w VVC też to nie wiem.
Z tego co znalazłem na polskim forum w mems nalezy wylutowac uklad odpowiedzialny za immo, niestety nie wiem której wersji mems to dotyczy(temat jest o roverze 416), wiec jezeli jest ktos kto to zdejmuje to nie ma sie co zastanawiac -zrobic foto przed i po i bedzie wiadomo gdzie trzeba przerobic plytke. Tez szukalem sporo ale poza zdawkowymi wskazowkami nie ma konkretnego info -nikt nie chce sie dzielic wiedza jezeli chodzi o takie rzeczy
Obrotomierz na bank do przerobienia poniewaz w 1.4 impulsy sa z cewki zaplonowej a w VVC z kompa, najprawdopodobniej 0-5V, z tym ze po przerobieniu trzeba i tak miec orginalny obrotek zeby ten przerobiony wykalibrowac. Z innych modow to trzeba na pewno gdzies cewki zaplonowe umocowac bo w FSO w tym miejscu jest mocowana lapa silnika
Schemat VVC jest na stronie roverki.pl w do sciagniecia w jakiejs dokumentacji -tzw rave
-
Immo zdejmował mi facet w Wawie. Powiedział, że oprócz jakiś przeróbek "mechanicznych" w kompie jest konieczność ingerencji programowej jeszcze.
Rozbieraliśmy kompa od 2.0 i porównywaliśmy z tym z 1.4-zupełnie inna płytka, brak podobieństw konstrukcji. Słyszalem, że kompy z 1.6/1.8 zwykłego wymagają tylko przelutowania jednej kości z kompa, który nie ma immo, czyli polonezowego 1.4. Jednak VVC może być inna bajka.
Tak czy siak zdjęcie immo nie jest problemem i myśleze dla 100 czy 200zł nie ma sobie co tym głowy zawracać.
Jeśli chodzi o obrotomierz-można podłaczyć pod kompa, ale można też podłaczyć pod cewkę zespoloną. Są do 2 cewki dwubiegunowe w jednej obudowie, więc można wziąć sygnał z jednej z nich. Fakt będzie to sygnał o połowę mniejszej częstotliwości.
-
Z tego co znalazłem na polskim forum w mems nalezy wylutowac uklad odpowiedzialny za immo, niestety nie wiem której wersji mems to dotyczy(temat jest o roverze 416), wiec jezeli jest ktos kto to zdejmuje to nie ma sie co zastanawiac -zrobic foto przed i po i bedzie wiadomo gdzie trzeba przerobic plytke. Tez szukalem sporo ale poza zdawkowymi wskazowkami nie ma konkretnego info -nikt nie chce sie dzielic wiedza jezeli chodzi o takie rzeczy
Ja mam zdjęte immo z kompa z roverka 1.6 ... Jak ktoś chce to bez problemu można go otworzyć :) ... Płaciłem 150zł ... Tak jak mówi Zoltan w kompie jest jeszcze ingerencja programowa żeby komp nie wywalał błędów ...
Z tego co wiem nie z każdego kompa da się to immo ściągnąć ... 100% pewności dają tylko kompy z MEMSem 1.6 i 1.9 ...
VVC ma inaczej rozmieszczone piny na komputerze ...
-
Elekotrnika to niestety też cała nowa wiązka silnika. Samo spięcie z wiązki silnika z instalacją auta pewnie będzie na kilku przewodach na krzyż.
Czyli jak każdy normalny swap - o co tyle krzyku?
-
Czyli jak każdy normalny swap - o co tyle krzyku?
Już w jak Senn miał vvc to mówiłem że to nie będzie bardzo skomplikowana robota. Jakby to padło na mnie to już by jeździł VVC kilka lat...
-
Dla niektórych założenie fabrycznego 1.4 jest na miarę pracy inżynierskiej, stąd potem biorą się legendy o szatanie i niebotyczne osiągi. Pozdr
-
Nie widzę specjalnie komplikacji, kwestia dorwania schematu połączeń z wiązką wnętrza, bo przy silnikowej to chyba każdy się połapie... dodatkowo złączki do solenoid, czujnika położenia wałka i czujnika temperatury oleju.
Po za tym MAP Sensor znajduje się w kolektorze ssącym, no i nie ma kopułki, tylko dwie cewki. ;-)
-
. Są do 2 cewki dwubiegunowe w jednej obudowie, więc można wziąć sygnał z jednej z nich. Fakt będzie to sygnał o połowę mniejszej częstotliwości.
Czyli tak jak w abimexie, wiec problem chyba rozwiazany. Jak wyglada sprawa silnika krokowego ? Jest taki sam jak w "normalnej" serii K ? Jak tak to przy instalacji kolektora od 1.4 i przepustnicy poldroverowej trzeba tez bedzie jakos to podlaczyc ale to akurat małe piwo -jedna strone podlanczamy pod przepustnice a druga do trójnika zainstalowanego na przewodzie do serwa hamulcowego
Jak ktoś chce to bez problemu można go otworzyć
jak mozesz to zrób fote zawsze to jakas wskazówka dla potomnych :) w którym kierunku isc
-
I tutaj kilka rzeczy po kilku godzinach kminienia.
Otóż....
Cewki i układ zapłonowy VVC jest Waste Spark... czyli czestotliwość nie będzie mniejsza o połowę - obrotomierz powinien pokazywac prawdę.
Druga sprawa - zdjęcie immo jest na dwa sposoby - pierwszy trudniejszy i bardziej profesjonalny który wy przytaczacie - drugi podpięcie instalki immobilisera centralnego zamka i przytulenie do tego "bańki" z kluczyka (układu wydłubanego z kluczyka)
Wiazka nie bardzo będzie pasować.... szczerze mówiąc to w ogóle.....
bardziej opłacalną rzeczą - (mniej czasu, kasy i rzexby) jest dorzeźbienie do wiazki z poldorovera kilku dodatkowych czujników (kilka peszli, kilka metrów przewodu i dociągnięcie tego do kompa)
Co do cewek i przewodów - pasują od kilku innych samochodów więc umiejscowić zespół cewek mogę (teoretycznie) nawet i w bagażniku.
Pytanie.....
Czy zamach (konkretnie wieniec) jest taki sam jak do 1.4 ?
Ktoś taki silnik miał w rękach ? Bo narazie stoi w samochodzie... i nie bardzo mogę go wyjąć (kwestia kasy i zaliczki.. bo przecież jak silnk jest w aucie to przyszły kupiec chce go sprawdzić i nie wyjmą mi go.)
-
Wiazka nie bardzo będzie pasować.... szczerze mówiąc to w ogóle.....
bardziej opłacalną rzeczą - (mniej czasu, kasy i rzexby) jest dorzeźbienie do wiazki z poldorovera kilku dodatkowych czujników (kilka peszli, kilka metrów przewodu i dociągnięcie tego do kompa)
Nie wiem czy wiesz ale komp od 1.4 ma jedna wtyczke a komp od VVC dwie wiec dolozenie kabli do wiazki, ok ale przy przelutowaniu wtyczek mozesz poplynac jak nie jestes elektrykiem albo nie czaisz schematow
Czy zamach (konkretnie wieniec) jest taki sam jak do 1.4 ?
Skoro chlopaki zakladaja kola i sprzegło 200mm pod skrzynie poldkowa z seryjnym rozrusznikiem to raczej tak. Kolo od 1,8 jest pod 215mm i nie wejdzie, musi byc od 1,6 jak ma byc skrzynia poloneza. Jak naboj jest w dobrej cenie tzn caly motor z wiazka i reszta to osobiscie bym sie nie zastanawiał, tylko brał, nawet zeby potem to sprzedac komus
toś taki silnik miał w rękach ? Bo narazie stoi w samochodzie... i nie bardzo mogę go wyjąć (kwestia kasy i zaliczki.. bo przecież jak silnk jest w aucie to przyszły kupiec chce go sprawdzić i nie wyjmą mi go.)
kto nie ryzykuje ten nie ma - skoro jezdzi 125p z takim motorem to znaczy ze sie da, pytanie ile jestes w stanie zrobic sam coby obciac koszta i w jakim stanie jest motor. Jak polegniesz(czego oczywiscie nie zycze) to mysle ze chetny na kompletny motor sie znajdzie, jak nie tu na PTK, to na innych forach FSO, ewentualnie na forum rovera. Kwestia ceny
-
Ktoś taki silnik miał w rękach ? Bo narazie stoi w samochodzie... i nie bardzo mogę go wyjąć (kwestia kasy i zaliczki.. bo przecież jak silnk jest w aucie to przyszły kupiec chce go sprawdzić i nie wyjmą mi go.)
Ile chcą za ten silnik z wiązkami i kompem; daj namiar to pojadę, kupie i swapuje bo jak widzę, ten temat nie prowadzi do niczego. Rozwodzicie się na temat pasowania obrotomierza, jakby to był największy problem.
-
bardziej opłacalną rzeczą - (mniej czasu, kasy i rzexby) jest dorzeźbienie do wiazki z poldorovera kilku dodatkowych czujników (kilka peszli, kilka metrów przewodu i dociągnięcie tego do kompa)
Zapomnij ... Wiązki są zupełnie inne ...
-
Rozwodzicie się na temat pasowania obrotomierza,
Wkładasz od abisexa i po problemie.
kolektor ssący VVC jest większej pojemności więc nawet w zwykłym Roverze podobno poprawia się praca auta. Niemniej jednak u nas średnio będzie pasował bo przepustnica wypadnie w łapaczu powietrza w podszybiu. Poszukaj fotek niejakiego Zielnina. U niego prace nad VVC ZTCW stanęły na postawieniu silnika na belce pod maską. Nie pamiętam teraz czy przypadkiem 125VVC nie miało właśnie kolektora od polda. Na pewno trzeba będzie rozwiercić dojście do głowicy bo PN ma 34mm a VVC 36. Warto skrobnąć całego kolektora wewnątrz to się znacząco poprawi sytuacja. Być może dół VVC spasuje się z górą poldkową to połowa roboty odpadnie. Przepustnicę z poldrovera zostawiasz a silnik krokowy jak pisał elwood na przewodach Ale dałbym go miedzy odmy coby był bliżej przepustnicy. Na MAP wyfrezujesz sobie kawałek miejsca na kolektorze i będzie git.
-
Polonez 1,8 vvc
http://www.youtube.com/watch?v=IKhkrPFKRCk (http://www.youtube.com/watch?v=IKhkrPFKRCk)
-
Zaraz jadę na mierzyć ten silnik, odpalić go i ogólnie przyjrzeć mu się bliżej.
-
Rozwodzicie się na temat pasowania obrotomierza
W takim razie reszty czujnikow tez nie ma co podpinac -ile roboty odpanie na dzien dobry z kablami :D
Dół od VVC nie spasuje do odlewu z poldrovera. Troche gosciu skaszanil robote na tym filmie -ładuje VVC na seryjnym zeliwniaku od 1.4 ? No ale wazne ze VVC pod maska
-
Wygląda na to, że komp jest z MEMSem 1.9 ... a te nie mają dwóch cewek ...
-
W VVC MEMS to 2J, a nie 1.9. I tam są dwie cewki.
-
W VVC MEMS to 2J, a nie 1.9. I tam są dwie cewki.
Ale na filmie komp jest z memsem 1.9 ( ma X na obudowie) ... A te z wyższym memsem wyglądają inaczej ...
-
To, że ma X na obudowie wcale nie oznacza, że to jest 1,9. 2J ma taką samą obudowę jak 1,9, ale jest to komp stricte do VVC (druga wtyczka - czerwona). Całkowicie innym komputerem, wyglądającym inaczej jest MEMS3 (2 cewki na pokrywce, sekwencja, co za tym idzie czujnik położenia wałka i skomplikowane immo).
Po za tym w jaki sposób chciałbyś wyprowadzić trzpień do palca kopułki, jeżeli z tyłu masz mechanizm oraz koło rozrządu?
Cewki w MEMSie 2J wyglądają tak :
http://allegro.pl/mg-mgf-mg-f-rover-1-8-vvc-cewki-cewka-i1843175250.html#gallery
A tak wyglądają cewki do MEMSa3 - czyli ECU w autach sponad 1999roku.
http://allegro.pl/land-rover-75-freelander-01-1-8-16v-cewka-cewki-i1808185463.html#gallery
-
kolektor ssący VVC jest większej pojemności więc nawet w zwykłym Roverze podobno poprawia się praca auta. Niemniej jednak u nas średnio będzie pasował bo przepustnica wypadnie w łapaczu powietrza w podszybiu. Poszukaj fotek niejakiego Zielnina. U niego prace nad VVC ZTCW stanęły na postawieniu silnika na belce pod maską. Nie pamiętam teraz czy przypadkiem 125VVC nie miało właśnie kolektora od polda. Na pewno trzeba będzie rozwiercić dojście do głowicy bo PN ma 34mm a VVC 36. Warto skrobnąć całego kolektora wewnątrz to się znacząco poprawi sytuacja. Być może dół VVC spasuje się z górą poldkową to połowa roboty odpadnie. Przepustnicę z poldrovera zostawiasz a silnik krokowy jak pisał elwood na przewodach Ale dałbym go miedzy odmy coby był bliżej przepustnicy. Na MAP wyfrezujesz sobie kawałek miejsca na kolektorze i będzie git.
oglądałem ten silnik i mam pomysł na przeniesienie przepustnicy bez zmiany pojemności dolotu.
-
Tego fiata z VVC widziałem tydzien temu jak byłem po drzwi do poldka :D
Co do kolektora dolotowego to pewnie istnieje możliwość cięcia i spawania aluminium. Uciąć kawałek z przepustnica i przyspawac z drugiej strony (analogicznie z drugim końcem) ???
-
Silnik pokazał następujące sprężanie:
11
10
8
8
Więc jest do remontu. I co teraz robic ?
-
A ja dalej uważam że wystarczy dobrze spreparowany kolektor z Poldorovera. Zawsze można je zalać wodą i porównać pojemność... Może nie ma o co się spierać...
-
Silnik pokazał następujące sprężanie:
11
10
8
8
Więc jest do remontu. I co teraz robic ?
Lipton. Jaka cena??
Żeby się opłacało koszt zakupu +koszt remontu nie powinien przekroczyć 2500zł. Za 3000 wyrwiesz zdrowego vvc... Plus remontu to taki że można odrazu porawić głowicę jak trzeba... Pytanie tylko czy VVC nie uległo uszkodzeniu.
-
Kolektor z 1.4 ma dłuższe "rurki" to wejdzie wiecej wody :P ...VVC ma krótszy kolektor. Na dobrą sprawę można by sie pokusić i wsadzić go zwykłej 16v.
Krótki kolektor dolotowy daje poprawe w wyższych partiach obrotów
-
cena samego remontu przekroczy 1,5 wiec bym sie nie bawil :P co najwyzej glowice od niego zakupil i na sztywnych walkach posadzil na seryjne 1.8 :D
-
Co nie jest wcale takie proste... ;) Skrajne łożyskowania wałków ssących są sporo większe, no i kwestia uszczelnienia.
-
sa gotowe zestawy ktore podpatrzec mozna i dorobic. Problemu nie widze
-
Mogę go dostać za 1800zł z osprzętem (praktycznie to cały samochód mogę sobie zabrać wyjąć co chce a odpadki oddać)
I teraz pytanie czy opłaca się remont czy szukać zdrowego ?
-
Wziąć za mniejszą kwotę cały osprzęt itp a sam goły słupek szukać inny
-
i tu jest "pies" pogrzebany - zaczynam się mocno zastanawiac czy nie wziąc zwykłego 1.8 bez VVC.... mniej roboty i taniej... goły słupek mam za 900zł.....
-
hmm powiem Ci że z perspektywy czasu to ja zaczynam żałować że włożyłem 1,8 nie tylko dlatego że się z nim męczę ale "braku" mocy:) no zawsze mogło by być więcej :)
-
przyzwyczaiłeś się po prostu :) Też mi się wydaje że mój już "nie jedzie" a jak siada ktoś obcy to mówi "ale to zapietala" Mocno się ryję z tym VVC bo z jednej strony chce... ale finansowo mnie to może pochłonąc.
-
Kiedyś Hołowczyc mówił coś w stylu, że jak szykujesz sobie auto to powinieneś mieć na nie odłożone 5 razy tyle co przewiduje projekt. Patrząc po swoim swapie - widzę, że coś w tym jest.
Zawsze coś może się usrać w najmniej oczekiwanym momencie. A przed zaczęciem roboty warto mieć wszystko co jest potrzebne do jej ukończenia + jeszcze troche (rur chłodniczych, opasek, śrub, podkładek, przewodów, konektorów, koszulek, taśmy i całej reszty litanii druciarza). Chyba, że nie lubisz roboty główkowej (ja myślałem, że nie lubie) i jara Cię rozwiązywanie problemów w sobotę, gdy nic nie możesz kupić i masz nadzieję że po TYM weekendzie nagle wyjedziesz i... zaczynasz drutować. To jest najgorsze, bo każdy drut lubi się zemścić w najmniej oczekiwanym momencie...
Lepiej odkładać swap (czy inną zabawę przy aucie) w czasie, ale wszystko sobie rozpisać, rozrysować, zgromadzić materiały, schematy - a potem gdy masz wakacje/urlop po prostu robisz swoją robotę. Ale ja jestem teoretyk (/druciarz, zależy kto ocenia) i możesz się sam na sobie przekonać.
Pozdr i powodzenia
-
Mocno się ryję z tym VVC bo z jednej strony chce... ale finansowo mnie to może pochłonąc.
To szukaj DOBREGO VVC -jaki jest sens wywalac kase na mine ? Ze akurat jest pod reka ? Zeby pokazac ze mam VVC które zdrowe 1.8 opierdzieli bez problemu ??? A co z kosztami remontu, zdjecia immo itd ? Ludzie troche logiki -jak macie ladowac kase i lepic z gówna bat to dolozcie 5 setek i kupcie cos działajacego -mniej stresow i nerwow pozniej... Najlepiej jest dorwac komplet bo pozniej bedziecie sztukowac na szybko wezyki, przewodziki i jakies brakujace czujniki itd
-
Widzisz... jako że ogólnie jestem na bakier z mechaniką, kluczami itd :) swap mnie przeraża.. problem że jestem typem nieznośnym który najpierw wyskoczy z okna a potem zacznie się zastanawiać jak wylądować. Czyli "wszystko wyjdzie w praniu" - niestety sprawa wygląda tak że remont tego silnik jest nieuzasadniony z żadego powodu - cena za wysoka (chyba że się dogadam jeszcze) - zacznę się rozglądać chyba za zwykłym 1.8 ale takim który włożę i będzie poprostu chodził.....
-
To może turbo. Koszt podobny ale osiągi biją na głowę VVC.
A i jeśli to twoje VVC jest w wersji 145KM to raczej nie ma co go brać bo przyrost w stosunku do zwykłego 1,8 nieznaczny za to duuuużo więcej problemów i elementów które mogą zawieźć...
-
Albo 1.8 i kompresor od jakiegoś mercedesa, swego czasu dużo o tym myślałem.
-
To juz lepiej kupic fabryczne 1.8 T niż rzeźbić. Wie ktos jak ten silnik sie sprawuje ?
-
Ale mi to wielka rzeźba, a żeby wsadzić już fabryczne 1.8T to żadnej rzeźby nie będzie... głupie gadanie
-
Na pewno mniejsza niz w przypadku uturbiania silnika wolnossacego. Jak sie ma juz 1.8 pod maska to napewno łatwiej i taniej uturbić ;)
-
Ale ja nie mówię o turbo, a o kompresorze a z tym jest już mniej pracy.
-
Kompresory chodzą już poniżej 1000 zł, więc jest to ciekawa opcja.
-
Zwłaszcza że np rozmawiałem ze znajomym tokarzem i mógł by dorobić koło pasowe na 3 paski, 2 seryjne wspomagania i alternator plus trzeci do kompresora, jedynie trzeba by wyciąć kawałek pasa przedniego, wzmocnić i pospawać, do tego jak kiedyś wstępnie mierzyłem ładnie zmieści się nad kolektorem wydechowym
-
Za dużo rzeźby. Poprostu mam dość swojeog silnika i myślałem że tanio zrobie sobie swapika na coś innego. Zostaje jednak przy koncepcji zwykłe 1.8
-
Zwykłe 1.8 16v to dobra opcja dla leniwych i nie szukających wrażeń. Swap jest banalny. Wszystko pasuje idealnie. nic nie tzreba rzeźbić. Chodzi na kompie i wiązce z 1.4 ale na wtryskach ori z 1.8.
Co do uturbiania i kompresorów to z kompresorem jest wiecej je-baniny niż z turbo... a przygotowanie silnika zwykłego 1.8 żeby w niego dmuchnąć to bez rozbiórki sie nie obejdzie. Głównie chodzi o tłoki a nie wiem czy czasem jeszcze sie korbowody nie różnią w nich. Już nie wspomne że wiązka inna... a jak w przyszłości chce sie modzić to lepiej jakieś standalone zainwestować. Lepiej kupić kompletny silnik z turbo albo jeszcze lepiej dawce.
Zdrowe 1.8 16v daje radosc z jazdy
-
Wystarczy k16 1.8 T :) 150 KM na dzień dobry. Zeby posadzic to chyba tyle samo roboty co zwykle 1.8, tylko upchac dolot, wydech i elektyke spiąć juz trudniej.
-
I od razu szukać innej skrzyni z większym dzwonem, bo wątpie, że sprzęgło 200mm długo przetrwa przy charakterystyce 1.8 Turbo (Płaskie 215Nm).
-
To jakie to ma sprzegło orginalnie ? Bardziej bym sie martwił o skrzynie i most. N9 przydałoby sie odrazu załadować.
-
215 albo 230mm, nie pamiętam. Ale koło zamachowe jest sporo większe. Miałem w łapach kompletne sprzęgło od MG TF 135 to tamto już było spore, a momentu o ile mniej...
-
zawsze można dać spieka tylko do jazdy na codzień się nie nadaje:)
-
VVC ma 215 a Turbo 228. 215 sie mieści w dzwon polonezowskiej skrzyni ?
-
Nie. Nawet koło zamachowe od automatycznej skrzyni biegów (a z takową pracował mój 1.6 fabrycznie), które jest niewiele większe od poldoroverowego już nie pozwalało na połączenie skrzyni z silnikiem. Poldoroverowe koło jest na styk. Ewentualnie nie ruszając skrzyni można wsadzić z nowszych roferów z 4ma brakującymi zębami, no ale tak jak mówiłem 200mm to max. Ztcp w Bocianowym dzwonie do N9tki też włazi jedynie koło do 200mm.
-
A duzo zostaje powierzchni nieużywanej na rantach koła ? Możnaby próbować stoczyć całą powierzchnie koła na równo i spróbować załozyć wieksza tarcze.
-
(http://img827.imageshack.us/img827/4914/zdjcie0712.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/zdjcie0712.jpg/)
Tu widać ile jest powierzchni. To jest koło pod 200mm.
-
Nie ma opcji żeby więcej jak 200mm weszło.
Silnik turbo podobno nie różni się zbytnio od N/A. Silnik jest do wzięcia od bolima. Ja mam swoją koncepcję na turbienie roverka ale stwierdziłem że nie mam 2000zł na zabawę bo jeśli nie to to już bym był bliski dmuchania w silnik.
-
Tłoki na pewno ma inne... ciekawi mnie tylko czy korby i panewki też są mocniejsze. Wie może ktoś coś na ten temat?
Bocian pewnie w tych 2k zł myślisz tylko o odprężeniu silnika założeniu turbo i elektronice z 1.8t? :P
-
Tłoki są takie jak w VVC160. Są po prostu mocniejsze, bo nawet w VVC160 zwykłe tłoki potrafiły pękać między pierścieniami. Przy czym to nie one odprężały silnik, korbowody były krótsze.
-
Bocian pewnie w tych 2k zł myślisz tylko o odprężeniu silnika założeniu turbo
Tak
i elektronice z 1.8t?
Nie. Elektronika inna :P.
-
Coś w temacie.
http://www.youtube.com/watch?v=8G5CMvSkU7E&context=C39d16deADOEgsToPDskIBwsJ2tD7BRgTWaza9dxlt (http://www.youtube.com/watch?v=8G5CMvSkU7E&context=C39d16deADOEgsToPDskIBwsJ2tD7BRgTWaza9dxlt)
-
Nie wiedział, że "się nie da" i zrobił. ;-)
-
"się nie da"
A kto powiedział że się nie da... Ja już dawno powiedziałem że to tylko kwestia kasy... tak samo jak o wkładaniu 1,8 pisałem już z 7 lat temu.
-
Gratuluję :) Jak będziesz miał ogarnięty z grubsza to daj jakiś filmik jak to lata ;p bo sam takie coś chce wrzucić ;p
-
"się nie da"
A kto powiedział że się nie da... Ja już dawno powiedziałem że to tylko kwestia kasy... tak samo jak o wkładaniu 1,8 pisałem już z 7 lat temu.
Ja nie powiedziałem, bo doskonale wiem, że jest to łatwy zabieg i wszystko rozbija się o $$, przynajmniej na MEMSie 2J, przy "trójce" pojawia się gratis kilka trudności. Nie jestem zwolennikiem VVC, bo jest nierozwojowe i z kilku innych powodów, ale jest to najtańszy i najszybszy sposób na moc w granicach 150kucy...
-
Czy najtańszy to bym się kłócił, można myśleć o 2,3 R4 16V forda, który ma na dzieńdobry 147 KM i sporo momentu.
Po modach spokojnie mozna dojść do 170 KM.
-
Tyle, że VVC nie wymaga tyle rzeźby. Wsadzasz jak stoi, zamach zakładamy od jakiegoś 1.4/1.6 z czterema brakującymi zębami, kolektor można odwrócić jak ktoś koniecznie chce, głównie kwestia elektryki.
-
Rover już jest oklepany :P za dużo tego już xD
-
Tyle, że VVC nie wymaga tyle rzeźby. Wsadzasz jak stoi, zamach zakładamy od jakiegoś 1.4/1.6 z czterema brakującymi zębami, kolektor można odwrócić jak ktoś koniecznie chce, głównie kwestia elektryki.
Ta cała elektryka to 5 (słownie pięć) przewodów z którymi się wszyscy tak męczą ...
-
Pinto też podobno nie da się włożyć bez oryginalnych gratów. I się nie opłaca...
ale jakie auto się opłaca?
To taki offtop, wiem
-
Generalnie z punktu widzenia logiki i opłacalności to nie opłaca się nawet zmieniać ohv na ohv czy rovera na rovera.
Ford jest fajny - ohc - bo jest bardzo rozwojowy, dobrze opanowany, jest kilka dróg tuningu tego silnika: N/A gaźniki lub elektronika, ewentualnie turbo - tu jest bardzo ciekawie, jest sporo jeżdżących nawet w Polsce tych silników z suszarkami.
Rover to inna bajka, jak dla mnie to chyba za delikatne.
-
A Opel?? C20NE,C20XE,X20XEV,X22XE??? Silników w .uj i jak dobrze poszuka to 16V do 1000ziko kupi z palcem w ... uchu a C20NE to za 300-400ziko,do tego skrzynia za 200ziko i najwazniejsze rzeczy mamy. Silniki C20NE i C20XE nie do zaje.ania a czesci tanie jak barszcz i o wiele dostępniejsze niż załużmy do forda. I co najważniejsze zamienność części pomiędzy silnikami jest bardzo duża. Dlatego nie wiem czemu wszyscy tak za fordem obstają jak wg mnie opel jest o wiele lepszym i tanszym w eksploatacji roziązaniem... ;)
Sorka za OT
-
Od kiedy to jest zła dostępność części do forda lub słabsza niż do opla?
Wszystko jest do kupienia, nie zmyślaj Kolego.
-
Drugą głowicę do zabawy z książką i dremelem kupiłem za 150 zł. Uzbrojoną, z nowymi uszczelniaczami.
-
Drugą głowicę do zabawy z książką i dremelem kupiłem za 150 zł. Uzbrojoną, z nowymi uszczelniaczami.
Do czego??
-
Drugą głowicę do zabawy z książką i dremelem kupiłem za 150 zł. Uzbrojoną, z nowymi uszczelniaczami.
Do czego??
do forda zapewne ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=HRD_wZFvdN4 (http://www.youtube.com/watch?v=HRD_wZFvdN4)
-
http://www.youtube.com/watch?v=HRD_wZFvdN4 (http://www.youtube.com/watch?v=HRD_wZFvdN4)
ho ho :) pięknie :) i ten dźwięk :)
-
Do czego??
Do pinto 2.0 na wtrysku.
-
jak będziesz miał chwilę to nagrałbyś jakiś filmik ze środka :)
-
http://youtu.be/IKFyZpbVQ8M (http://youtu.be/IKFyZpbVQ8M) tu film właściciela
-
http://youtu.be/IKFyZpbVQ8M (http://youtu.be/IKFyZpbVQ8M) tu film właściciela
ładnie chodzi :) jaką skrzynie i most tam wsadziliście ?? seryjne z polda ??
-
Skrzynia poldoroverowa i most zapewne też. Chodzi ładnie, ale wypadałoby założyć jakaś normalna opone o szerokości przynajmniej 195. :P
-
No no, całkiem ciekawie się to zapowiada. Czekamy na jakiś filmik jak to idzie na suchym :d
-
Opony jak opony ale ja tam jeszcze sprzęgło słyszę jak się ślizga, no nic patrzeć jak nie długo zaczną się VVC w polonezach pokazywać.
-
http://youtu.be/IKFyZpbVQ8M (http://youtu.be/IKFyZpbVQ8M) tu film właściciela
ładnie chodzi :) jaką skrzynie i most tam wsadziliście ?? seryjne z polda ??
ja tam nawet jeszcze spalin nie wąchałem :d
-
Fajnie by było jak by właściciel poloneza vvc opisał projekt na forum.
-
To co,zwykły rover 1.8 już wychodzi z mody? :P :P A czemu nie turbo,zamiast VVC?
Co do tematu,to chyba kiedyś na Motonews,czy gdzieś indziej,ktoś pokazał DF-a z VVC i coś tam opisał.Nawet tu było głośno o tym,wiec to nie jest taki znów świeży pomysł.Poza tym,to wszystko zawsze jest uważane za czarną magię,dopóki nie znajdzie się ktoś,kto tego nie dokona,a później już zaczyna lecieć z górki i pojawiają się "naśladowcy" :P :P Czy nie tak było z roverem 1.8? :-) :-)
-
Dobrze że znalazł się chociaż jeden człowiek który zamiast pisać i się podniecać jakby to szło zrobił i jeździ.
-
Pewnie takich ludzi jest więcej. Tylko srają na fora, wolą siedzieć w garażu. W sumie postąpił bym tak samo, gdybym miał garaż z odpowiednimi narzędziami.
-
Pewnie takich ludzi jest więcej. Tylko srają na fora, wolą siedzieć w garażu.
Najlepsze wg mnie podejście. Nie pisać nic tylko robić aż się zrobi. I jak gotowe jest napisać zrobiłem jeździ i to wszystko.
-
Najlepsze wg mnie podejście. Nie pisać nic tylko robić aż się zrobi. I jak gotowe jest napisać zrobiłem jeździ i to wszystko.
jestem tego samego zdania.'' Zrób ,śmigaj i opisz co i jak :] ''
-
A ja wole opisywac od zera jak sie zaczynało i jakie problemy były -dzieki temu jest mniej marzycieli sniacych nocami o V8 w Pn/Df w cenie do 5 tys bo mam fiata a sasiad sprzeda mi tanio silnik od 730 albo od rovera 2.0 turbo anglika.Pozniej wystarczy dac takiemu zawodnikowi link zeby poczytał to sam zobaczy ile to pracy, kombinatorstwa i myslenia. Nie mowie tu o swapie 1.8 w miejsce 1.4 bo to robota na kilka godzin przy piwie, ale o typowym swapie nie seryjnych motorow. Sam sporo wiem ale piszac na temat swapa 2.3 dowiedziałem sie rowniez paru rzeczy ktore ulatwia mi sprawe. Wiec czekam dalej na jakies inne swapy na forum opisane jako tako, ponad te oklepane bo jak dla kogos zdjecie immo za 300zł jest problemem to lepiej niech nie bierze sie za swapy -ja za samo spawanie miski dałem 350zł... A w 1.8 VVC najwiekszym problemem nie jest immo tylko male sprzeglo i licha skrzynia, ja doskonale wiem ze seria przy trybie emeryt-mode wytrzyma ale chyba nie po to sie wklada VVC do cholery !? Pozatym to nie wiem co tu opisywac jakos dodatkowo przy swapie 1.8 VVC ??? Moze dla wiekszosci problem lezy w elektryce(nie wiem, bo sam jestem elektrykiem) ale od tego sa ludzie ktorzy ci to podlacza i odpala za kilka złotych, ale w Polsce to przeciez mamy 100 % lekarzy i 80% elektrykow :] wiec do przodu
-
Moje zdanie jest takie żę szkoda że tu na forum utarło się że ciekawe swapy są opisywane w w dziale technika zamiast w "auta użytkowników" czy jakos tak . Auto to nie sam silnik i skrzynia , fajniej się czyta jak w jednym miejscu mozna sie dowiedziec wszystkiego o danym aucie .
pozdrawiam
-
Jeśli szlaki zostaną przetarte z tym 1.8 vvc to będzie to chyba najprostsza opcja na bardzo szybkiego poloneza przynajmniej przy swapie z 1.4 rovera.
-
a mi sie podoba filmik z pierwszym odpaleniem,
odpalamy zimny ,swiezo zalozony silnik i wrumm na obroty ,zeby w przyszlosci za dlugo nie pozyl ,bo bedzie nudno i brak okazji do wymiany <rotfl2>
-
swiezo zalozony silnik i wrumm na obroty ,zeby w przyszlosci za dlugo nie pozyl ,bo bedzie nudno i brak okazji do wymiany <rotfl2>
wydaje ci sie... wydechu nie ma. Pozatym nie katowali tylko lekka przegazówka i co ma sie popsuć niby?
-
co ma sie popsuć niby?
a np. może się panewka obrócić.
-
Gadanie takie... przecież nie katował go nie wiadomo jak.
-
polonez vvc od 0 -100
http://www.youtube.com/watch?v=1lGDo92wzS4 (http://www.youtube.com/watch?v=1lGDo92wzS4)
-
Pytanie:
Na peirwszej przejażdżce obrotek działa
Na drugiej już nie ?
Kiedy można się spodziewać pełnego opisu z wykonanej pracy w formie artykulu ?
-
Pytanie:
Na peirwszej przejażdżce obrotek działa
Na drugiej już nie ?
Kiedy można się spodziewać pełnego opisu z wykonanej pracy w formie artykulu ?
O to trzeba by zapytać właściciela auta. Bo poza filmikami z jazdy nic o tym aucie nie wiadomo.
-
polonez vvc od 0 -100
http://www.youtube.com/watch?v=1lGDo92wzS4
Nawet ładny odgłos ma. Dobrze się zbiera, taki roverek mi się podoba.
Dwójka mu nie weszła bo by szybciej się zebrał, ale skrzynia poloneza ma to do siebie że czasem bieg nie wejdzie.
-
Odgłos, jak każdy Rover na gołej przepustnicy + otwarte szyby/brak wygłuszeń. :P Ale zbiera się całkiem zacnie.
-
ale skrzynia poloneza ma to do siebie że czasem bieg nie wejdzie.
Chyba raczej : "Pomimo wszystko wejdzie :) "
-
Fajnie wszystko, silnik podłączony, cacy :) ale pytanie- dlaczego tam została zwykła skrzynia biegów ? Osobiście to nie pokuszę się drugi raz o swapa na gównianej skrzyni biegów ;p Żeby było 100% funu z jazdy- układ napędowy (przynajmniej silnik-sprzęgło-skrzynia biegów) MUSI być mocny :)
A tak odnośnie motorka- jak to jeździ? Idzie z dołu czy też taki kibel jak 1.4, że dopiero ciągnie właściwie w górnych partiach?
-
VVC idzie w każdym zakresie.
1.8 nie jeździłeś ?
-
No właśnie nie jeździłem, a chciałbym- miałbym porównanie. 1.4 to jest dobre, ale do miasta i na zakupy a nie na KJS :)
-
polonez vvc od 0 -100
http://www.youtube.com/watch?v=1lGDo92wzS4
Szczerze to spodziewałem się czegoś więcej ... na końcach idzie trochę słabo (dla mnie wina mostu) ...
widać tu że skrzynia i most z poldorovera ... bo most zdecydowanie za krótki dla tego silnika ...
-
Zna ktoś właściciela auta? Bo nadal nie wiadomo jak ogarnąć to 1.8 vvc.
Pasowało by aby właściciel na forum opisał jak uruchomił ten silnik w polonezie.
-
Wywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze.
-
Wywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze.
Jak wrzucałem wiązkę z rovera to po zdjęciu immo trzeba było spiąć 5 kabli ;p
-
Zna ktoś właściciela auta? Bo nadal nie wiadomo jak ogarnąć to 1.8 vvc.
Pasowało by aby właściciel na forum opisał jak uruchomił ten silnik w polonezie.
Schemat w łapkę i jedziesz z koksem ;) Co to za budowa swapa jak wszystko Ci na tacy podadzą :P
-
A wiec Panowie
Polonez jest mój. Najpierw kilka wyjaśnień.
- sprzęgło się nie ślizga, włożony jest spiek sprzęgła. jedyny sposób na przeniesienie mocy, docisk został standardowy. po prostu traci przyczepność na kołach. Widać to na filmie na youtube.
- obrotomierz teraz nie działa bo jest kończenie elektryki przez Łukasza - elektryka który nakręcił film z pierwszego odpalenia.
- na pierwszym filmie nie był katowany (max było 2k obrotów)
- trwają prace wykończeniowe (w lutym bedzie lakierowany) wtedy bedzie wyglądał do ludzi.
- na obroty wchodzi od +- dwóch tysiecy ale tak naprawde jest kopnięcie od 5,5 po zmianie fazy, najlepiej czuć to na 2 gim biegu.
Co do roboty:
- zostaje ta sama belka, co w 1,4, te same poduszki, wszystko do mocowania silnika i skrzyni pasuje.
- trzeba w wał silnika od strony skrzyni wbić łożysko - pod wałek sprzęgłowy ( 35 zł + odrobinę pomyśleć żeby go nie zniszczyć)
- ze względu że 1,8 vvc występuje jako przedni napęd, trzeba od poldorovera włożyć miskę olejową (wszystko pasuje)
- nigdy nie kupujcie gołego silnika, zabawa z elektryką jest nieziemska i jest całkiem inna niż w 1,4, te kabelki 4,5,7 ile byście nie pisali dotyczą: jedynie wskaźnika ciśnienia oleju, ładowania, + spod stacyjki, wskaźnik temp wody, pompa paliwa.
- jak już kupujecie silnik to nie popełnijcie mojego błędu (brak immo przegapiłem to) musi być komplet elektryki. NIKT nie jest wam w Polsce w stanie zdjąć immo z kompa zwłaszcza ze ECU występuje w wersji MEM2jJ albo MEM3. 3 miesiące trwała walka bo gasł po 3 sekundach.
- Most jest słabszy niż skrzynia.
- Do rozwiązania zostaje kwestia chwytu powietrza, 1,4 poldorover ma odwrócony kolektor ssący, w vvc to odpada (więcej czujników). trzeba wprowadzić chwyt powietrza od wnętrza, akurat w miejscu nagrzewnicy.
-
ywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze
Człowieku nie masz racji, bez immo nie odpalisz. po 3 sekundach gaśnie, odcina prąd na wtryskach.
-
Fajnie wszystko, silnik podłączony, cacy :) ale pytanie- dlaczego tam została zwykła skrzynia biegów ? Osobiście to nie pokuszę się drugi raz o swapa na gównianej skrzyni biegów ;p Żeby było 100% funu z jazdy- układ napędowy (przynajmniej silnik-sprzęgło-skrzynia biegów) MUSI być mocny :)
A tak odnośnie motorka- jak to jeździ? Idzie z dołu czy też taki kibel jak 1.4, że dopiero ciągnie właściwie w górnych partiach?
przyjacielu wszystko jest kwestią kasy, mam plan założyć, coś mocniejszego tylko niech mi powie ktoś od czego?? 132 teoretycznie mocniejsza. Na potrzeby dopracowania myśle, że taka starczy.
W planach most od volvo.
-
ywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze
Człowieku nie masz racji, bez immo nie odpalisz. po 3 sekundach gaśnie, odcina prąd na wtryskach.
Dobrze napisał "wywalić immo i zdjąć 6 kabelków ... (olej, obrotek, + stacyjka, + stały, masa i start) razem 6 :)
I nie prawdą jest że nie można zdjąć immo z memsa2j i memsa 3 bo osobiście oddawałem kompa i właśnie do mnie wrócił bez memsa a jest to komp z memsem 3
Te same bajki słyszałem wcześniej z memsem 1.9 i jakoś tak samo nie było problemu ... chcieć to móc :) i mój 1.6 bez immo śmigał :)
A teraz przygotowałem sobie już kompa pod 160 kucy ;p
-
Wiem, że z MEMSa 1.9 bez problemów da się zdjąć immo, a MEMS 1.9 ma sporo wspólnego z MEMSem 2J.
MEMS3 to dopiero w VVC160 z MG ZR/TF i F 160 Trophy. Jedyne 145konne VVC, które ma MEMSa3 jest w Roverze 25 GTi, a większość 145tek jest na 2J z MGFa lub 200Vi. MEMS3 ma niewiele wspólnego z MEMSem 1.6/1.9/2J, ale i z niego da radę ściągnąć immo.
A po co przekładałeś miskę ? Aluminiowa miska bez problemów pasuje do Poldorovera. Odpada wtedy dolna osłona zamachu i trzeba dorobić osłonę "główki" rozrusznika, ale też nie koniecznie.
W kwestii kolektora to też jest szansa na odwrócenie - przespawać. MAP Sensor ztcp da się zamontować na zewnątrz + przewód do kolektora.
A łożysko w wał trzeba wbijać w każdym i 1.8 i 1.6 chiba właśnie z aluminiowa miska.
-
A łożysko w wał trzeba wbijać w każdym i 1.8 i 1.6 chiba właśnie z aluminiowa miska.
w 1.6 z aluminiową miską nie trzeba ;p moje takie było i nie trzeba było nic nabijać :)
-
a swoją drogą zastanawia mnie, czemu jak macie tyle pytań nikt nie napisał nic przez Youtub'a??
-
A łożysko w wał trzeba wbijać w każdym i 1.8 i 1.6 chiba właśnie z aluminiowa miska.
w 1.6 z aluminiową miską nie trzeba ;p moje takie było i nie trzeba było nic nabijać :)
A u mnie trzeba było. :-) :P Jaki miałeś napinacz ?
Ja pisałem, mój profil VSpec04. ;-)
-
ywalić immo i spiąć 6 potrzebnych przewodów z wiązką Poloneza. :D Reszta "prawie" jak w Poldoroverze
Człowieku nie masz racji, bez immo nie odpalisz. po 3 sekundach gaśnie, odcina prąd na wtryskach.
Mi też zdejmowali, mam nadzieję, że tobie bardziej skutecznie. Masz kompa z odpowietrzeniem??
Dobrze napisał "wywalić immo i zdjąć 6 kabelków ... (olej, obrotek, + stacyjka, + stały, masa i start) razem 6 :)
I nie prawdą jest że nie można zdjąć immo z memsa2j i memsa 3 bo osobiście oddawałem kompa i właśnie do mnie wrócił bez memsa a jest to komp z memsem 3
Te same bajki słyszałem wcześniej z memsem 1.9 i jakoś tak samo nie było problemu ... chcieć to móc :) i mój 1.6 bez immo śmigał :)
A teraz przygotowałem sobie już kompa pod 160 kucy ;p
-
Swoją drogą, sprawdzałeś, że miska nie pasuje, czy nawet nie próbowałeś ?
-
Cytat: Szakal w Dzisiaj o 17:31:46
Cytat: Multec w Dzisiaj o 17:29:14
A łożysko w wał trzeba wbijać w każdym i 1.8 i 1.6 chiba właśnie z aluminiowa miska.
w 1.6 z aluminiową miską nie trzeba ;p moje takie było i nie trzeba było nic nabijać :)
A u mnie trzeba było. :-) :P Jaki miałeś napinacz ?
Ja pisałem, mój profil VSpec04. ;-)
U mnie napinacz był starego typu ... nie ten automatyczny tylko manualny ...
a swoją drogą zastanawia mnie, czemu jak macie tyle pytań nikt nie napisał nic przez Youtub'a??
Ja to nawet tam konta nie mam ;p
-
A no widzisz. :-)
Ile dałeś za ściągnięcie immo w trójce?
-
jak ktos chce wiedziec mems 1,9, mems2, mems3 jaka roznica co i jak, niestety po angielsku.
-
jak ktos chce wiedziec mems 1,9, mems2, mems3 jaka roznica co i jak, niestety po angielsku.
http://www.mgfcar.de/mems1.9/index.htm
-
http://www.facebook.com/groups/112599675494124/ zapraszam :)
-
Strona mi osobiście znana od dość dawna, ale schematów, ani pinoutu do trójki niestety tam nie ma.
-
Ile dałeś za ściągnięcie immo w trójce?
Ja zapłaciłem 600 zł za memsa 3 ... za memsa 1.9 płaciłem 150 zł ... oczywiście do tego koszty wysyłki w obie strony :)
-
Tak samo cenili się już jakiś czas temu, kiedy też miałem się bawić w coś takiego. :-)
-
Strona mi osobiście znana od dość dawna, ale schematów, ani pinoutu do trójki niestety tam nie ma.
autodate próbowałeś?? pojedyncza wtyczka?? ile koni i od czego, ile pinów napisz coś pomogę ogarnąc
-
Strona mi osobiście znana od dość dawna, ale schematów, ani pinoutu do trójki niestety tam nie ma.
autodate próbowałeś?? pojedyncza wtyczka?? ile koni i od czego, ile pinów napisz coś pomogę ogarnąc
mgf 1,8 vvc od 2001 masz w autodacie opis pinow w mems3 dla werski 143 hp
mam jakis problem z autodata, napisz na priw maila to Ci wysle jak ogarne
-
Teraz to już mi nie potrzebne, bo nie planuje VVC. I w sumie nigdy nie planowałem. ;-) ;p
-
Teraz to już mi nie potrzebne, bo nie planuje VVC. I w sumie nigdy nie planowałem. ;-) ;p
to po Ci mems3?? schematy??
-
MEMS3 to nie jest wtrysk tylko i wyłącznie w VVC. Stoi na nim także każde 1.4/1.6/1.8 po 1999 roku. A interesowało mnie to kiedyś, ale finanse nie pozwoliły na rozwój pomysłu.
-
przyjacielu wszystko jest kwestią kasy, mam plan założyć, coś mocniejszego tylko niech mi powie ktoś od czego?? 132 teoretycznie mocniejsza. Na potrzeby dopracowania myśle, że taka starczy.
W planach most od volvo.
No wiadomo, trochę waluty schodzi na takie zabawy... Co do skrzyni to ja myślałem o kombinacji dzwon rover+ skrzynia biegów N9, ale doszedłem do wniosku że jakbym się pokusił na taką rzeźbę, to wolałbym przeszczepić całą inną skrzynię z silnikiem od niej :)
-
E wydaje mi się że dorobienie dzwonu to nie jest już taka wielka rzeźba, a skrzynia znacznie mocniejsza
-
Co do skrzyni to ja myślałem o kombinacji dzwon rover+ skrzynia biegów N9, ale doszedłem do wniosku że jakbym się pokusił na taką rzeźbę, to wolałbym przeszczepić całą inną skrzynię z silnikiem od niej :)
Teraz to sprawa jest banalnie prosta bo już została opracowana. Ja mam taki zestawik i daje radę już trzeci rok. Kosztowało mnie to raptem ze 400zł ale mam spokój ze skrzynią i wałem za jednym zamachem...
Niemniej jednak nie słyszałem żeby ktoś inny pokusił się o kolejny egzemplarz takiej skrzyni.
-
Niemniej jednak nie słyszałem żeby ktoś inny pokusił się o kolejny egzemplarz takiej skrzyni.
Nie słyszałeś bo kazali robić a nie gadać ;p
-
Cytat: Bocian_s#313 w Wczoraj o 22:51:41
Niemniej jednak nie słyszałem żeby ktoś inny pokusił się o kolejny egzemplarz takiej skrzyni.
Nie słyszałeś bo kazali robić a nie gadać ;p
To z tego wniosek że jeszcze nie zrobili bo o takich rzeczach to się pisze jak się już zrobi :P
-
To z tego wniosek że jeszcze nie zrobili bo o takich rzeczach to się pisze jak się już zrobi :P
No nie zrobiłem ;p bo to do vvc ;p
-
Pezetfso zapodaj jakieś fotki z pod maski.
-
A co trzeba wyrwać z dawcy (jakie elementy) żeby nie trzeba było immo ściągać?
-
A co trzeba wyrwać z dawcy (jakie elementy) żeby nie trzeba było immo ściągać?
trzeba mieć komplet ECU (komp) wraz z immo z dawcy. Nie ten sam typ nie podobny, tylko dokładnie ten sam z kompletu.
-
jutro wrzuce fotki
-
pomyśleć że rok temu mogłem kupić zdrowe VVC z gwarancją rozruchową plus kolektorem ssącym, wydechowym kompem i ogólnie cała wiązka za 1500zł ehh ale człowiek głupi:/
-
teraz beda swapy na VVC szły hurtowo, jak kiedyś z ohv na rovera 1.4 :)
-
teraz beda swapy na VVC szły hurtowo, jak kiedyś z ohv na rovera 1.4
Tylko skąd weźmie się tyle skrzyń biegów i mostów żeby je wymieniać co trochę.
-
Tylko skąd weźmie się tyle skrzyń biegów i mostów żeby je wymieniać co trochę.
Jeśli kogoś stać na swap na vvc to napewno nie pozostanie przy fabrycznej skrzyni ... bo nie pojeździ na tym więcej niż dobę ... chyba że jest emerytem ;p
-
a skrzyni z omegi nie szło by zaadoptować ,myślę że jest ich więcej niż tych N9 jak myślicie?
-
a skrzyni z omegi nie szło by zaadoptować ,myślę że jest ich więcej niż tych N9 jak myślicie?
to już lepiej z BMW dużo mocniejsze niż z omegi
Chociaż w sumie omega A miala na linke sprzegło i predkościomierz... w B już tak ładnie nie było
-
a skrzyni z omegi nie szło by zaadoptować ,myślę że jest ich więcej niż tych N9 jak myślicie?
pewnie dało by rade, jest tania i na te "prze potworne" 145 koni spoko da rade :)
-
a skrzyni z omegi nie szło by zaadoptować ,myślę że jest ich więcej niż tych N9 jak myślicie?
pewnie dało by rade, jest tania i na te "prze potworne" 145 koni spoko da rade :)
Ciekawe czy po przekładce do poloneza zachowa się te 145 koni przecież zmieni się wydech i dolot. Nie wiadomo jak to wpłynie na moc. Poza tym nadal brakuje technicznych szczegółów tej przekładki, pewnie trzeba ty też zmienić pompę paliwa bo seryjna podobno do 1.8 jest niewystarczająca. Patrząc na ceny to vvc nie jest dużo droższe od 1.8 tylko nadal nic nie wiadomo w kwestii elektroniki.
-
co do pompy paliwa: - ciśnienie na listwie wtryskowej w 1,4, 1,6 1,8 1,8 vvc w silnikach jest takie same 0,3 bara (wydajność wtryskiwaczy jest inna)
-
Co do elektroniki.
Wiadomo to samo od samego początku. Cała elektronika jest inna. trzeba mieć kopletną wiązke od VVC. Tak zgadza sie te kilka kabelków co wchodzą w grodz zostają. (ciśnienie oleju, ładowanie, + spod stacyjki, masa, pompa paliwa) Cała obsługa silnika ze względu na zmienne fazy jest inna i nawet jakbyści sie zesr.... to jest inna.
-
3bar, a nie 0,3.
W VVC były beżowe wtryski o numerach 0 280 150 749, takie jak w 1.6 i 1.8.
Gdzie te fotki Panie ? :P
-
http://www.facebook.com/lists/101460986643605
Ze wzgledu na wygode jaką daje facebook założyłem mojemu złotku profil na facebooku. Tam systematycznie bede wrzucał fotki jakie posiadam i jakie na bieżąco bedę robił.
-
http://www.facebook.com/lists/101460986643605
Ze wzgledu na wygode jaką daje facebook założyłem mojemu złotku profil na facebooku. Tam systematycznie bede wrzucał fotki jakie posiadam i jakie na bieżąco bedę robił.
Logowanie do Facebooka
Aby wyświetlić tę stronę, musisz się zalogować.
-
Cytat: manieko58 w Wczoraj o 12:11:54
a skrzyni z omegi nie szło by zaadoptować ,myślę że jest ich więcej niż tych N9 jak myślicie?
to już lepiej z BMW dużo mocniejsze niż z omegi
Chociaż w sumie omega A miala na linke sprzegło i predkościomierz... w B już tak ładnie nie było
A czy którakolwiek z powyższych skrzyń ma odłączany dzwon. Bo jeśli nie to trzeba opracować nową technikę spięcia skrzyni z silnikiem... No i czy są na tyle male żeby zmieścić sie w tunelu FSO-wskiego auta bez jego przerabiania.
A linka to niepotrzebny detal. U mnie jej nie ma a licznik działa :p.
-
A czy którakolwiek z powyższych skrzyń ma odłączany dzwon. Bo jeśli nie to trzeba opracować nową technikę spięcia skrzyni z silnikiem... No i czy są na tyle male żeby zmieścić sie w tunelu FSO-wskiego auta bez jego przerabiania.
r25 jaki r28 nie mają, ale to tylko ułatwia sprawe :)
-
A jak nie mam konta na facebooku ?
-
A czy którakolwiek z powyższych skrzyń ma odłączany dzwon. Bo jeśli nie to trzeba opracować nową technikę spięcia skrzyni z silnikiem... No i czy są na tyle male żeby zmieścić sie w tunelu FSO-wskiego auta bez jego przerabiania.
No ta z omegi A którą posiadam niema odłączanego dzwonu , co do jej montażu biegi wychodzą w plusie w miejscu popielniczki jeżeli wstawiona jest z silnikiem opla no i z tego co wiem trzeba podnieśc tunel . Wszystko zależy jak by się zgrała z silnikiem rovera może by było mniej przeróbek niż razem z oplowskim motorem? Można by było zrobić flansze między skrzynią a silnikiem ,m€j wujek w ten sposób połączył silnik boksera od alfy ze skrzynia od garbusa . Wszystko będzie jeździć w trajce którą buduje. Musiał też przedłużyć wałek sprzęgłowy. połączył częściowo ten od alfy z tym od garbiego .
-
http://www.facebook.com/lists/101460986643605
Ze wzgledu na wygode jaką daje facebook założyłem mojemu złotku profil na facebooku. Tam systematycznie bede wrzucał fotki jakie posiadam i jakie na bieżąco bedę robił.
Chyba facebook to nie najlepsze miejsce na umieszczenie fotek, bo po co zakładać specjalnie konto żeby obejrzeć zdjęcia?
-
http://www.facebook.com/lists/101460986643605
Ze wzgledu na wygode jaką daje facebook założyłem mojemu złotku profil na facebooku. Tam systematycznie bede wrzucał fotki jakie posiadam i jakie na bieżąco bedę robił.
mimo iż mam facebooka to link nie działa, przenosi na stronę główną :(
-
bo w linku brakuje ukośnika na końcu ;p wyżej w postach jest poprawny adres
-
bo w linku brakuje ukośnika na końcu ;p wyżej w postach jest poprawny adres
A są tam jakieś zdjęcia?
-
No ogólnie są ale wszystko tak powierzchownie pokazane ;p żebyś nic nie zobaczył ;p
-
youtube.com/watch?v=l4wYO_ee6uM
Ropedzanie od 100 do 180
Od dziś poldek pojechał na wieś do garażu, ze względu na to że błotniki tylko w transportowym podkładzie i zima by go zrzarła.
W drugiej połowie lutego lakierowanie.
Trzymają niestety jeszcze hamulce.
-
No ogólnie są ale wszystko tak powierzchownie pokazane ;p żebyś nic nie zobaczył ;p
ale co byś chciał zobaczyć??
-
Jak będziesz miał możliwość to nagraj pracę na wolnych obrotach. ;-)
-
Mnie to szczerze interesuje jak rozwiązałeś dolot powierza (kolektor dolotowy) ... bo na tym jednym zdjęciu to widzę że jest on skierowany bezpośrednio w ścianę grodziową ... Czyli co jeździsz bez filtra ??
Druga sprawa to przepustnica ... bo jej też nie widzę ...
-
- Do rozwiązania zostaje kwestia chwytu powietrza, 1,4 poldorover ma odwrócony kolektor ssący, w vvc to odpada (więcej czujników). trzeba wprowadzić chwyt powietrza od wnętrza, akurat w miejscu nagrzewnicy.
Wynika z tego postu jakaś totalnie dziwna rzeźba :P
-
- Do rozwiązania zostaje kwestia chwytu powietrza, 1,4 poldorover ma odwrócony kolektor ssący, w vvc to odpada (więcej czujników). trzeba wprowadzić chwyt powietrza od wnętrza, akurat w miejscu nagrzewnicy.
Wynika z tego postu jakaś totalnie dziwna rzeźba :P
No właśnie ... i to jest największym problemem ... dlatego chciałbym się o to dopytać ;p
I nie bardzo rozumiem dlaczego nie można go odwrócić ;p przecież czujnikom obojętne w jakiej pozycji pracują ;p
-
Mnie to szczerze interesuje jak rozwiązałeś dolot powierza (kolektor dolotowy) ... bo na tym jednym zdjęciu to widzę że jest on skierowany bezpośrednio w ścianę grodziową ... Czyli co jeździsz bez filtra ??
Druga sprawa to przepustnica ... bo jej też nie widzę ...
Przyjacielu to nie jest rozwiązane. W chwili obecnej jest poprowadzona rura i założony stożek w miejscu nagrzewnicy. obudowa nagrzewnicy stanie się obudową filtra (zostanie stożek).
Ogrzewanie bedzie poprowadzone za fotele przednie ( nagrzewnica od touarega toyoty verso albo czegos innego co zajmuje mało miejsca i jest w miarę płaskie)
przepustnica zostaje od vvc ma na szczescie dwie prowadnice na linki i po obróceniu o 180 stopni idealnie pasuje
-
Mnie to szczerze interesuje jak rozwiązałeś dolot powierza (kolektor dolotowy) ... bo na tym jednym zdjęciu to widzę że jest on skierowany bezpośrednio w ścianę grodziową ... Czyli co jeździsz bez filtra ??
Druga sprawa to przepustnica ... bo jej też nie widzę ...
Przyjacielu to nie jest rozwiązane. W chwili obecnej jest poprowadzona rura i założony stożek w miejscu nagrzewnicy. obudowa nagrzewnicy stanie się obudową filtra (zostanie stożek).
Ogrzewanie bedzie poprowadzone za fotele przednie ( nagrzewnica od touarega toyoty verso albo czegos innego co zajmuje mało miejsca i jest w miarę płaskie)
przepustnica zostaje od vvc ma na szczescie dwie prowadnice na linki i po obróceniu o 180 stopni idealnie pasuje
Co stoi na przeszkodzie żeby odwrócić kolektor ?? Przecież kable można przedłużyć :) co tam masz za czujniki ??
-
MAP Sensor i krokowiec. :P I tak jak w Polonezie, w kanale czwartego cylindra MAT (Temperatury powietrza).
W MEMSie 3 czujnik temperatury powietrza jest zmiksowany z MAP Sensorem, tzn. jest wewnątrz niego, dlatego wtyczka ma 4 piny.
-
MAP Sensor i krokowiec. :P I tak jak w Polonezie, w kanale czwartego cylindra MAT (Temperatury powietrza).
No ale z tymi czujnikami nic nie stoi na przeszkodzie żeby były do góry nogami ...
-
To chyba oczywiste, na MAP Sensor można znaleźć wiele miejsc, lub ostatecznie osadzić go po za kolektorem i połączyć przewodem. Krokowiec to także żaden problem.
Bez obrazy, ale wycinanie dziur w ścianie grodziowej i wstawianie tam stożka to jest druciarstwo...
-
No dlatego się pytam ... Bo Kolega napisał że nie ma możliwości obrócić z powodu czujników ... więc albo w VVC są jeszcze jakieś czujniki o których ja nie wiem i pracują tylko w jednej pozycji, albo .......
-
Dodatkowe czujniki i urządzenia w VVC to dwie solenoidy (wzrost, spadek), czujnik temperatury oleju i czujnik położenia wałka. Przy czym trzy pierwsze są umieszczone w przystawce przymocowanej do mostka wałków, a ostatni bezpośrednio w mostku.
-
No dlatego się pytam ... Bo Kolega napisał że nie ma możliwości obrócić z powodu czujników ... więc albo w VVC są jeszcze jakieś czujniki o których ja nie wiem i pracują tylko w jednej pozycji, albo .......
Panowie (i Panie) założenie jest takie:
- jeżeli bedzie to w miejscu nagrzewnicy bedzie chwytało zimne powietrze z nad maski a nie jak bedzie stożek pod maską. Pisałem że ogrzewanie bedzie z tylnej nagrzewnicy od tourage T4 albo innego czegoś płaskiego co zajmuje mało miejsca
-
No i jeszcze w VVC 160 są dwie sondy :)
jeżeli bedzie to w miejscu nagrzewnicy bedzie chwytało zimne powietrze z nad maski a nie jak bedzie stożek pod maską.
zobaczymy jak to wyjdzie :)
-
Pare rzeczy jest niedopracowane w tym swapie...
Stożek w miejscu nagrzewnicy mnie boli i to bardzo... na początku cieszył mnie VVC w tym polonezie ale im wiecej sie dowiaduje tym bardziej odczuwam wewnętrzny niedosyt :(
-
wyszedł w miejscu wejscia przewodów do nagrzewnicy. ingerencja mała była w grodz.
-
Panowie. Mój polonez ma mi służyć tylko i wyłącznie do jazdy w KJS. nie bedzie super wnętrza cudów z klimatyzacja, wspomaganiem czy innych rzeczy które uważam za zbedne. nagrzewnica ma tylko i wyłącznie odszronić przednią szybe.
-
Ale to z jakimi czujnikami miałeś problem ?? żeby odwrócić ten kolektor ...
Mój polonez ma mi służyć tylko i wyłącznie do jazdy w KJS.
To widać od razu po tej tarczy sprzęgła ;p
-
No i jeszcze w VVC 160 są dwie sondy :)
Nie we wszystkich, we wczesnych MG F Trophy była tylko jedna.
-
Przy mocnym nagrzaniu silnika maska też bedzie pewnie ciepła... co da w sumie ciepłe powietrze na podszybiu - w gorace letnie dni jak sie włączy zimny nawiew to i tak jest ciepło.
Stożek żeby był dobry to też musi spełniać określone wymogi... nie robiłem i nie robię swapa na VVC ale jakbym robił to zastosował bym filtr orginał z 1.4 z doprowadzonym zimnym powietrzem z okolic zderzaka... i obrócony kolektor dolot albo w najgorszym wypadku kolektor z 1.4 (ewentualnie jeśli dało by rade połączyć dół VVC z góra dolotu 1.4 rozwierconego). Przepustnice z PN ale krokowca z 1.8.
Na szybę musi dmuchać żeby ją odszroniło... także ingerencja w nawiew to pierwszy krok do zaparowanych szyb.
-
Ale to z jakimi czujnikami miałeś problem ?? żeby odwrócić ten kolektor ...
odma, podciśnienie, regulator podciśnienia (niema tu silnika krokowego) - PO ZA TYM NIE CHCE FILTRA POD MASKĄ BĘDZIE CHWYTAŁ CIEPŁE POWIETRZE Z POD MASKI.
-
i obrócony kolektor dolot albo w najgorszym wypadku kolektor z 1.4 (ewentualnie jeśli dało by rade połączyć dół VVC z góra dolotu 1.4 rozwierconego).
od 1,4 nie pasuje zaufaj mi
-
Ale to z jakimi czujnikami miałeś problem ?? żeby odwrócić ten kolektor ...
odma, podciśnienie, regulator podciśnienia (niema tu silnika krokowego) - PO ZA TYM NIE CHCE FILTRA POD MASKĄ BĘDZIE CHWYTAŁ CIEPŁE POWIETRZE Z POD MASKI.
To od razu tak trzeba było pisać ;p myślałem że tam jest jakiś problem z tym odwróceniem, a Ty wolisz w tą stronę żeby filtr mieć gdzie indziej ;p
Ja to bym walną filtr pod zderzak ... ale nie ważne ... chciałem się dopytać bo sam robię i myślałem że tam jest jakiś problem ;p
-
(http://images46.fotosik.pl/312/bb9a22553be123b9.jpg)
No wybacz że ci nie ufam... ale to nie moja wina tylko tego człowieka co zrobił VVC na kolektorze z 1.4
... co do filtra i zimnego powietrza to już swoje zdanie mam i go nie zmienie... zimne powietrze z okolic zderzaka a nie znad nagrzanej maski
-
No wybacz że ci nie ufam... ale to nie moja wina tylko tego człowieka co zrobił VVC na kolektorze z 1.4
... co do filtra i zimnego powietrza to już swoje zdanie mam i go nie zmienie... zimne powietrze z okolic zderzaka a nie znad nagrzanej maski
Z całej sympati do Ciebie. Masz racje ,ożemy mieć różne zdanie. Co to za zdjęcie?? nie bardzo znam temat. wygląda jak Borek
-
pierwsze 125p z VVC
-
Ja mam cały filtr powietrza dany za zderzakiem.Wchodzi tam bez problemu kompletny filtr z rovera i jest zapewniony dolot zimnego powietrza.Wymaga to jedynie wycięcia fragmentu noska,tzn. tej jednej części wzmocnienia,na którym opiera się atrapa wlotu powietrza,oraz kawałek blaszki w samym nosku.Jutro zrobię zdjęcie,jak to wygląda,albo nawet jeszcze dzisiaj :-)
-
(http://images46.fotosik.pl/312/bb9a22553be123b9.jpg)
No wybacz że ci nie ufam... ale to nie moja wina tylko tego człowieka co zrobił VVC na kolektorze z 1.4
dziwna sprawa. w moim nie ma silkika krokowego tylko regulator podciśnienia. Na zdjęciu jest krokowy. Jeździ ten poldek??
... co do filtra i zimnego powietrza to już swoje zdanie mam i go nie zmienie... zimne powietrze z okolic zderzaka a nie znad nagrzanej maski
-
Panowie kolektor od vvc ma większą pojemność więc warto go zostawić. W ostateczności przespawać lub w inny sposób obrócić np za pomocą flanszy w połowie kolektora (tam gdzie się go skręca).
Druga sprawa że przepustnica jest mniejsza jak w polonezie ale za to ma na sobie kanał obejściowy. Da się zastąpić tą od poldka więc nie ma bólu.
Umieszczenie stożka pod deską brzmi nieco jak drut ale nie można zaprzeczyć że dobre miejsce na chwyt zimnego powietrza i dodatkowe nadciśnienie przy dużych prędkościach...
Jestem tez ciekaw ile wytrzyma seryjny układ przeniesienia napędu w tym aucie szczególnie w sporcie... PS. zmienisz pojemność na rzeczywistą czy dalej w klasie 1400ccm??
-
PO ZA TYM NIE CHCE FILTRA POD MASKĄ BĘDZIE CHWYTAŁ CIEPŁE POWIETRZE Z POD MASKI.
zastosował bym filtr orginał z 1.4 z doprowadzonym zimnym powietrzem z okolic zderzaka...
Mógłbyś to zrobic mniej więcej tak:
http://img696.imageshack.us/img696/7272/82170857.jpg
-
SEBA OBR?? bardzo ładne projekty.
-
dziwna sprawa. w moim nie ma silkika krokowego tylko regulator podciśnienia. Na zdjęciu jest krokowy. Jeździ ten poldek??
Nie poldek ale fiat... nie jechałem tym, nie widziałem tego w akcji ale podobno dupe urywa.
Flansza za pomocą której dawało by rade obrócić kolektor w części środkowej to chyba najprostsze co można zrobić. :d Bocian zaje.isty pomysł to jest. EDIT: albo i nie bo wejdzie w zbiorniczek płynu?
-
Panowie kolektor od vvc ma większą pojemność więc warto go zostawić. W ostateczności przespawać lub w inny sposób obrócić np za pomocą flanszy w połowie kolektora (tam gdzie się go skręca).
Druga sprawa że przepustnica jest mniejsza jak w polonezie ale za to ma na sobie kanał obejściowy. Da się zastąpić tą od poldka więc nie ma bólu.
Umieszczenie stożka pod deską brzmi nieco jak drut ale nie można zaprzeczyć że dobre miejsce na chwyt zimnego powietrza i dodatkowe nadciśnienie przy dużych prędkościach...
Jestem tez ciekaw ile wytrzyma seryjny układ przeniesienia napędu w tym aucie szczególnie w sporcie... PS. zmienisz pojemność na rzeczywistą czy dalej w klasie 1400ccm??
Dziekuję kolego. Ulga.
Do startów rzeczywista bedzie.
-
Pezetfso mógłbyś umieścić te zdjęcia w jakiejś normalnej galerii.
-
dziwna sprawa. w moim nie ma silkika krokowego tylko regulator podciśnienia. Na zdjęciu jest krokowy. Jeździ ten poldek??
Nie poldek ale fiat... nie jechałem tym, nie widziałem tego w akcji ale podobno dupe urywa.
VVC było kiedyś i jeden gar miał cienką kompresję. Teraz "siedzi" Saab B234R.
-
Teraz "siedzi" Saab B234R.
saab nie w pomarańczy chyba... jak brałem od nich drzwi to pomarańczka stała cała i o saabie już była mowa...
-
Obiecane fotki.Filtr się pięknie mieści.Musiałem obrócić to kolanko wlotu powietrza,bo mi na siłę wtłaczało powietrze do dolotu i auto gasło po dojechaniu do skrzyżowania,a nawet jak z naprzeciwka jechał tir,to go dusiło,bo na gazie to tak jest.Na benzynie tego problemu nie ma,więc można to kolanko dać bardziej w dół do wlotu powietrza w zderzaku.Dotłaczało pięknie powietrza w jeździe
(http://img854.imageshack.us/img854/8564/1004570dn.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/1004570dn.jpg/)
(http://img560.imageshack.us/img560/3900/1004571.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/1004571.jpg/)
(http://img857.imageshack.us/img857/2391/1004572i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/857/1004572i.jpg/)
(http://img35.imageshack.us/img35/8795/1004573x.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/35/1004573x.jpg/)
-
aab nie w pomarańczy chyba... jak brałem od nich drzwi to pomarańczka stała cała i o saabie już była mowa...
Z tego co czytałem to ma jakas druga tymczasowa bude gdzie motor ogarnia zeby wszystko spasowac. Miał wersje 145Km z tego co pamietam wiec kolektor z poldrovera dawał raczej rade w tym setupie skoro seryjne 1.8 wykreca lepsze wyniki niz seria
Pany a tego kolektora od VVC nie idzie po prostu odciac konców i przespawac o 180 stopni ? Albo z tyłu dorobic jakas dupe z kawałka blachy alu a z przodu dospawac fragment kolektora od poldrovera ? Spawanie tego wyjdzie okolo 70-100zł a ile problemow mniej, no i nie bazujesz na kolektorze od 1.4 z małymi kanałami
-
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs497.ash2/77050_10150303636495702_583980701_15762877_1091575_n.jpg
Szkoda, że kolektor zaczyna się zwężać na wysokości czwartego kanału, bo po odcięciu nie będzie pasował do drugiej strony. Ale i to da się obejść. Trzeba wyspawać redukcję. :P
-
W czym problem ? Odcinasz 1cm dalej za 4 kanałem albo zostawiasz tak jak jest i dajesz zaslepke z grubej blachy. Z przodu odcinasz albo rozwiercasz scianke i dajesz uciety kawalek kolektora od poldrovera, wszystko spasowac oblac spawem z zewnatrz i gotowe .Z tego co widze to da rade to ogarnac bez problemu pod warunkiem ze stop jest spawalny
-
Odkurzę ten temat, bo przeczytałem go całego i żadnych konkretów.
Co z elektroniki trzeba konkretnie zabrać od dawcy, aby uruchomić silnik VVC 160 KM w samochodzie typu polonez?
takie elementy, jak: koło zamachowe (200mm), wiązka przewodów silnika, sterownik silnika, sterownik IMMO, pętla immo+kluczyk i pilot są elementami oczywistymi.
Co jeszcze potrzeba, żeby ten silnik pracował w polonezie?
Co z magistralą CAN? czy komputer będzie pracował normalnie ( nie w trybie awaryjnym) nie komunikując się z innymi modułami?
pilot alarmu komunikuje się z sterownikiem immo czy jest potrzebny kolejny moduł (komfortu)?
czy ktoś by mógł to opisać dość szczegółowo ( tak aby taki laik z zakresu angielskiej myśli motoryzacji to pojął)?
czy ktoś dysponuje jakimś schematem elektrycznym sterownia silnika vvc i immo?
-
Napisz do tego gościa co to wsadzał już. Poszukaj na facebooku "Polonez vvc" wiem że to chula na kole zamachowym od poldorovera,
-
Hula VVC 145 a nie 160 ... a to są dwie inne bajki ...
Od kiedy to w VVC masz sprzęgło 200mm ??
Co jeszcze potrzeba, żeby ten silnik pracował w polonezie?
wszystko ...
-
Ale VVC pezetafso to nie jest MEMS3, a MEMS 1.9, a to spora różnica.
Gdzieś kiedyś miałem schemat wiązki silnika do MEMSa3, ale nie pamiętam czy było w nim uwzględnione VVC. Ale skoro do Caterhamów czy Roverków Metro wsadzają takie silniki to myślę, że komputer pracuje normalnie bez CAN.
Żeby ładować sprzęgło większe niż 200mm trzeba myśleć nad dzwonem, bo większe nie wejdzie. Ale dobre 200mm z pomodzonym dociskiem powinno kleić, moment w 160tce wcale taki zabójczy nie jest.
-
Ale dobre 200mm z pomodzonym dociskiem powinno kleić,
Chyba tylko na spieku ... bo normalne na 100% nie utrzyma ...
większe sprzęgło = inna skrzynia ... bo seryjna to nie daje rady nawet przy zwykłym 1.4 ...
a to generuje kolejne problemy w stylu rozrusznik, prędkościomierz ...
ponadto trzeba przemodzić cały dolot ...
wydech też do wymodzenia ...
W VVC to nie wsadzenie silnika jest problemem (bo ma gabaryty identyczne) i nie komp (bo przy takiej inwestycji po prostu usuwa się immo za 5 stówek)
tyko dorobienie dolotu, wydechu i przeniesienia napędu ...
-
Wydech to akurat najmniejszy problem, bo z nim i w zwykłym 1.6 czy 1.8 jest kaszana. Kwestia materiału, narzędzi i odpowiednich umiejętności.
Dolot to kwestia odwrócenia kolektora (MAP/Ta wywalamy na podszybie np. i podłączamy przewodem). Motoweld.pl spokojnie sobie z tym poradzi.
Ja np. spróbowałbym ze sprzęgłem 200mm i zobaczył, jak to wygląda. Mega trwałe na pewno nie będzie, ale powinno jako tako skleić.
-
160ka bardzo dużo zawdzięcza samemu wydechowi ... bo zmiany w silniku to raczej kosmetyka ;p
Ja Roverkiem 1.6 potrafiłem ślizgać sprzęgło 200mm ... więc przypuszczam że 160 tym bardziej nie będzie miała oporów ...
I przypuszczam, że właśnie dlatego tu zastosowali spieka (a to tylko 145)
Uważam, że jeśli ktoś ładuje VVC 160 (czyli w sumie najmocniejsza opcja z K serii) to nie po to żeby jeździ jak emeryt ...
więc takie sprzęgło to raczej nie na długo ...
Kwestia materiału, narzędzi i odpowiednich umiejętności.
i jeszcze pieniędzy :)
-
Panowie ja pytam o pomidory a wy mi piszecie o ogórkach.
Panowie elektronika. na tym się skupcie.
mam dawcę z 2004 r. i chciałbym wiedzieć co z niego trzeba kupić.
zapomnijcie o sprzęgłach, dolotach, wydechu i innych pierdołach.
-
Panowie elektronika. na tym się skupcie.
Co za elektronika ??
Człowieku potrzebujesz wiązkę silnika i kompa ... ot cała elektronika ... czego chcesz więcej ??
resztę trzeba dorobić ...
-
Panowie elektronika. na tym się skupcie.
Co za elektronika ??
Człowieku potrzebujesz wiązkę silnika i kompa ... ot cała elektronika ... czego chcesz więcej ??
resztę trzeba dorobić ...
zadając to pytanie liczyłem na kompetentną odpowiedź
-
może ja bardziej precyzyjnie zapytam.
z tego co mi wiadomo sterownik tego silnika jest dwojako zabezpieczony. Immobilaiser i alarm.
jeśli chodzi o immo to zakładam, że to jest dodatkowy sterownik immo, który czyta kod magnetyczny z klucza za pomocą pętli.
niestety nie wiem jak wyglada sytuacja z pilotem. odblokowanie sterownika drogą radiową jest poprzez moduł immo? jakiś dodatkowy moduł "komfortu"?
kolejne moje obawy dotyczą pracy sterownika silnika z brakiem komunikacji z innymi modułami.
czy tylko zgłosi to jako błąd i będzie pracował poprawnie czy też przejdzie w tryb awaryjny? z autopsji znam taki sterownik, który działał w trybie serwisowym dopóki nie połączył się z wszystkimi innymi modułami, które miał samochód dawca na wyposażeniu.
dalej szukam jakiegoś schematu. on by trochę pomógł.
-
z tego co mi wiadomo sterownik tego silnika jest dwojako zabezpieczony. Immobilaiser i alarm.
jeśli chodzi o immo to zakładam, że to jest dodatkowy sterownik immo, który czyta kod magnetyczny z klucza za pomocą pętli.
niestety nie wiem jak wyglada sytuacja z pilotem. odblokowanie sterownika drogą radiową jest poprzez moduł immo? jakiś dodatkowy moduł "komfortu"?
kolejne moje obawy dotyczą pracy sterownika silnika z brakiem komunikacji z innymi modułami.
Źle Kolego rozumujesz ...
Alarm zabezpiecza moduł immo ... zdejmując immo z komputera pozbywasz się potrzeby podłączania tego modułu, a więc i wszystkich innych problemów z alarmami itd. ...
sterownik silnika NIE komunikuje się z innymi modułami (komfortu itd) więc nic tam żadnego błędu nie zgłosi ...
Żaden tryb awaryjny (serwisowy) Cię nie dotyczy ...
-
W kwestii schematu to poszperaj za Rave do MG TF ew. ZR.
-
Źle Kolego rozumujesz ...
Alarm zabezpiecza moduł immo ... zdejmując immo z komputera pozbywasz się potrzeby podłączania tego modułu, a więc i wszystkich innych problemów z alarmami itd. ...
problem w tym, że nie da się zdjąć z tego immo bez posiadania immo, wiec skoro mam kupić komplet to po co ściągać immo? wyżej pisałeś, że sam komputer mi wystarczy, więc tutaj po raz pierwszy zacząłeś się mijać z prawdą.
po drugie to tylko jeden zakład mnie zapewnił, że ściągnie immo z tego sterownika( mems3), ale pod warunkiem, ze jest to wersja wcześniejsza bez magistrali CAN. mój ma CAN.
nie chce o tym dyskutować. powielam tylko zdanie ludzi co tym się zajmują.
sterownik silnika NIE komunikuje się z innymi modułami (komfortu itd) więc nic tam żadnego błędu nie zgłosi ...
Żaden tryb awaryjny (serwisowy) Cię nie dotyczy ...
I tu się mylisz. po raz drugi mijasz się z prawdą co w moich oczach cię dyskwalifikuje jako wiarygodnego doradcę w tym temacie. zobacz sobie do schematu instalacji. wszystkie sterownik się komunikują. "wszystkie" przesadziłem.
mam schemat tej instalacji ale do roku 2002 bez CAN i tam jest jasno narysowane, że ECU silnika komunikuje się z innymi sterownikami. cytuje ("ECU ABS D125 pin 78-58, ECU ALARM D111 pin 72") . czyli z schematu widać, ze jeśli nie będzie komunikacji z tymi sterownikami to w komputerze będzie zapisany bląd i teraz jest pytanie czy ten błąd może spowodowac przejście do trybu awaryjnego. ale to jest mało ważne bo mój dawca jest z 2004 roku i ma CAN. Z magistralą CAN jest jeszcze gorzej, bo ECU nawet dostaje informacje o spalonych żarówkach.
i teraz szukam zapewnienia osoby, która się na tym zna, że pomimo braku komunikacji ECU z innymi modułami będzie pracował normalnie
a druga sprawa to oprócz modułu immo czy potrzebuje od dawcy pobrać body unit control ( moduł komfortu)?
-
W kwestii schematu to poszperaj za Rave do MG TF ew. ZR.
Właśnie mam to, ale to jest materiał dla aut do roku chyba 2002. jak mnie pamięć nie myli. z tego schematu wynika, że immo i alarm są w jednym module zwanym ECU-ALARM(d111). Dodatkowo moduł ten komunikuje się z czymś co nazywa się ECU-MULTI FUNCTION (d130)- nie za bardzo umiem odgadnąć co to jest. (z schematu wygląda jak sterownik centralnego zamka)
-
Źle Kolego rozumujesz ...
Alarm zabezpiecza moduł immo ... zdejmując immo z komputera pozbywasz się potrzeby podłączania tego modułu, a więc i wszystkich innych problemów z alarmami itd. ...
problem w tym, że nie da się zdjąć z tego immo bez posiadania immo, wiec skoro mam kupić komplet to po co ściągać immo? wyżej pisałeś, że sam komputer mi wystarczy, więc tutaj po raz pierwszy zacząłeś się mijać z prawdą.
po drugie to tylko jeden zakład mnie zapewnił, że ściągnie immo z tego sterownika( mems3), ale pod warunkiem, ze jest to wersja wcześniejsza bez magistrali CAN. mój ma CAN.
nie chce o tym dyskutować. powielam tylko zdanie ludzi co tym się zajmują.
sterownik silnika NIE komunikuje się z innymi modułami (komfortu itd) więc nic tam żadnego błędu nie zgłosi ...
Żaden tryb awaryjny (serwisowy) Cię nie dotyczy ...
I tu się mylisz. po raz drugi mijasz się z prawdą co w moich oczach cię dyskwalifikuje jako wiarygodnego doradcę w tym temacie. zobacz sobie do schematu instalacji. wszystkie sterownik się komunikują. "wszystkie" przesadziłem.
mam schemat tej instalacji ale do roku 2002 bez CAN i tam jest jasno narysowane, że ECU silnika komunikuje się z innymi sterownikami. cytuje ("ECU ABS D125 pin 78-58, ECU ALARM D111 pin 72") . czyli z schematu widać, ze jeśli nie będzie komunikacji z tymi sterownikami to w komputerze będzie zapisany bląd i teraz jest pytanie czy ten błąd może spowodowac przejście do trybu awaryjnego. ale to jest mało ważne bo mój dawca jest z 2004 roku i ma CAN. Z magistralą CAN jest jeszcze gorzej, bo ECU nawet dostaje informacje o spalonych żarówkach.
i teraz szukam zapewnienia osoby, która się na tym zna, że pomimo braku komunikacji ECU z innymi modułami będzie pracował normalnie
a druga sprawa to oprócz modułu immo czy potrzebuje od dawcy pobrać body unit control ( moduł komfortu)?
Moge powiedzieć jak było w moim przypadku (dawca z 2001) za rzadne skarby nie dało sie zdjąć immo z kompa od mojego silnika. gasł po 3 sekundach. rozwiązaniem było kupić immo, stacyjkę, ecu.
Stacyjka okazała sie niepotrzebna. Potrzebne był immo ecu i pilot i zaczęło chodzić.
-
Wczoraj niestety nie wytrzymała skrzynia FSO-ska. Nie wytrzymał wałek sprzęgłowy po tym jak rozwaliło łożysko na podpórce wałka sprzęgłowego.
Jakby miał ktoś skrzynię od 132 proszę o kontakt.
-
Wczoraj niestety nie wytrzymała skrzynia FSO-ska. Nie wytrzymał wałek sprzęgłowy po tym jak rozwaliło łożysko na podpórce wałka sprzęgłowego.
Jakby miał ktoś skrzynię od 132 proszę o kontakt.
Ja tam wsadziłem 2 lub 3 łożyska wysokoobrotowe. na twoim miejscu bym pomyślał o skrzyni N9 i dorabianiu dzwona pod silnik rovera. ktoś na tym forum już robił taki manewr.
ale jak już przerabiać to bardzo małe, sexy i lekkie są skrzynie BMW.
-
ktoś na tym forum już robił taki manewr
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20856.0
Mam od 3 lat i daje radę... Wada to sprzęgło max 200mm. Seryjne w VVC to 215mm jak nie więcej... Ale tu daje radę spiek założyć.
-
Można kombinować ze skrzynią MT75, jest lżejsza, ma większy dzwon, wchodzi większe sprzęgło - tą skrzynię stosowano w Transitach (m.in.) przy silnikach 2.0 ohc, dawało to możliwość zastosowanie większego sprzęgła; silnik 2.0 ohc był spięty z tą skrzynią poprzez blachę/flanszę.
-
do mt75 i bmwowskich sexy skrzynek trza by było flanszę, jak ktoś zaprojektowałby to chętnie przyjmę szkice :D. Albo kupię już gotową flansze. A czy pg1 nie ma odkręcanego dzwonu? Jeśli tak to można byłoby wykorzystać patent bociana
-
Mam od 3 lat i daje radę..
Rozumiem, że masz N9. Powiedz czy wałek sprzęgłowy musi być podparty w tej skrzyni??
-
Rozumiem, że masz N9
Tak.
Powiedz czy wałek sprzęgłowy musi być podparty w tej skrzyni??
Tak.
Jako, że w 1,8 jest otwór na łożysko 22mm a w N9 wałek ma 15mm da się dobrać łożysko igiełkowe odpowiednich rozmiarów.
Fakt, że ja może nie kiluję za mocno auta no i 1,8 jest słabsze od VVC (choć ten mój to może nie tak za wiele...) ale jestem zadowolony z tej skrzyni. Jak wsiadam do auta żony to jakoś dziwnie mi się tam biegi zmienia...
-
BOCIAN twój pomysł jest bardzo dobry. Myślę, że jedyne co zrobie inaczej to zamiast odlewać dekiel, zrobię z frezowanego kawałka aluminium
-
jak wolisz. Mi było łatwiej odlać. Bo formę zrobiłem z drewna (czyli darmo) a i odpad poprodukcyjny okazał się mały. No i nie wiem czy dostaniesz AK9 (bo ZTCP z takiego aluminium jest zrobiony dzwon skrzyni FSO) w formie kawałka aluminum. Odlew to 2kg aluminuim więc kosztowało to mnie 60zł jakiś czas temu. Jak szukałem takiego plasterka 2cm to koszt jego był kilkukrotnie wyższy bo to musi być walec ponad 20cm (lub kwadrat również o sporych wymiarach)średnicy więc spoooooro odpadu z tego będzie. Pomijam też kwestie odpowiedniego obrobienia tego i spasowania, że o ew. błędzie nie wspomnę...
-
jak wolisz. Mi było łatwiej odlać.
Wczoraj z kolegą byliśmy u Pana Marka B. i jest nowy patent aby wsadzić zamach do sprzęgła +210 mm. Wyjdzie połączenie Landrovera i forda.
Plan jest, zbieram graty.
-
Tylko upewnij się czy rozrusznik się zmieści. Też kombinowałem z obudową sprzęgła z rovera ale nie bardzo mi to się widziało...
-
Bocian znalazłem na forum o zombipoxa poldku jak napisałeś że przerobisz taki dzwon. Aktualne to jeszcze??
-
Aktualne to jeszcze??
Raczej nie...
-
(http://www.boostage.fr/Elise/elise_Dave%27s_boostage_fichiers/vvckit.jpg)
Zestaw zaślepiający VVC czyli bez VVC powinno śmigać na serii kompie.... chyba?
-
Zestaw zaślepiający VVC czyli bez VVC powinno śmigać na serii kompie.... chyba?
niby po kombinacji z zapłonem powinno, tylko po co taka rzeźba w gównie ?
-
Czy ktoś coś wie na temat swap'a z rovera 2.0 jak np. tutaj http://otomoto.pl/polonez-caro-C24264831.html
-
Tak jak pisał, skrzynia polonezowska, silnik z wiązką seria T16
-
http://www.youtube.com/watch?v=6np2QwO7zII
jeździ
-
Pięknie to zapitala, poka jak auto teraz wygląda.
-
http://www.youtube.com/watch?v=6np2QwO7zII
jeździ
Pięknie to zapitala, poka jak auto teraz wygląda.
A moim zdaniem każde normalne 1.4 na moście 4.3 właście tak się zbiera... więc nie widzę specjalnej rewelacji.
Bez kitu.
Zmierz czas do setki po rownym, a potem od od 80 do 140-150km/h na czwartym i piątym biegu oraz od 60 do 120km/h na 3 biegu... zobaczymy wtedy co to potrafi.
bo na dwójce od około 4000rpm... to każdy ma takie odejście.
-
A moim zdaniem każde normalne 1.4 na moście 4.3 właście tak się zbiera... więc nie widzę specjalnej rewelacji.
Bez kitu.
Może nie koniecznie bym to porównywał do 1.4... ale faktycznie rewelacji nie ma. Może paliwa za mało dostaje (u mnie sie pompa wysrała i też lipnie chodził).